Gezondheid alle pijlers

Spiraal wil er niet uit

30-09-2009 13:42 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al enige tijd last van mijn baarmoeder, en wilde vandaag mijn spiraaltje laten verwijderen. Hoezeer de huisarts ook haar best deed, het kwam er niet uit. Na een paar pogingen en ontzettend veel pijn gaf ze het op. Nu moet ik naar de gynaecoloog om een echo te laten maken. Ben net thuis en heb ontzettend pijn, maar mag pas over 3 werkdagen bellen voor een afspraak want dan is de verwijsbrief daar.

Maak me nu ontzettend zorgen, ook omdat ik allerlei brieven voor bloedonderzoeken en zo meekreeg. Volgens de huisarts is de spiraal ingekapseld met littekenweefsel of zoiets. Maar ze dacht dat er misschien nog wel meer was, omdat ik de laatste tijd zo moe ben, veel ben aangekomen en me niet lekker voel.

Tijdens het onderzoek barste ik in huilen uit, uit het niets. Nog voordat het echt pijn begon te doen. Geen idee waarom...

Beetje warrig verhaal geloof ik....
Fijne verhalen allemaal Voor degenen die over een spiraal nadenken: meestal is het een heel simpel iets hoor, een spiraal eruit vissen en doet het nauwelijks pijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
.
Pffff.... Min wat een horror verhaal!

Ik ben inmiddels met m'n derde Mirena bezig. Verwijderen en plaatsen van de eerste 2 was geen enkel probleem.

Eerste is geplaatst na een abortus, dus onder verdoving. Verwijderd na een ongunstige PAP-uitslag, dus ook onder verdoving. Tweede is geplaatst na behandeling en bij groen licht door Gyn, opnieuw met verdoving. Nr. 2 zelf verwijderd, zonder verdoving. Appeltje-eitje!

En nu begin dit jaar spiraaltje laten zetten bij Gyn zonder verdoving. Mèhn... hell!

En ik had 'net' een keizersnede achter de kiezen, dus ik dacht wel wat te kunnen hebben...

Ik merk er niks van dat ie er zit, maar heb last van 'contactbloedingen', vage buikpijn en vermoeidheid, dus ik verzamel momenteel moed om een uitstrijkje te maken.

Als 't weer 'mis' is, dan ben ik er klaar mee en halen ze het hele handeltje, incl. Mirena maar weg!
.
Ik zit aan mijn eerste, maar ik vond de plaatsing echt niks voorstellen ondanks dat ik geen kids heb gehad. Ik heb er echt geen centje pijn aan gehad, met enkel van te voren wat naproxen in mijn mik voor de zekerheid.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nou, nu weet ik wat ik kan verwachten dus Qwertu

Assie er maar uit gaat, dat vind ik het belangrijkste.
Hmmzz...het bloeden is erger geworden. Alleen weet ik nu niet zeker of ik nu ongesteld ben of dat het goed mis is. Het doet niet meer pijn dan eerst...
Net met huisartsenpost gebeld en ik moet er nu heen, zit op de taxi te wachten. Ze begreep niet dat ik hier mee rond moest lopen zo lang.
(als je het nog leest) Succes, Min!
Known to cause insanity in laboratory mice
Ben een meelezer op dit topic. Ook veel succes en sterkte van mij Minny!
Sterkte Min, ik hoop dat je nu weer fijn zonder spiraal thuis zit zonder pijn
Hebben ze je kunnen helpen, Min?

Ik hoop het zo voor je.
En weer thuis. Het spiraal is eruitgehaald door de arts. Hij vertelde me dat het ding er al een stukje uit was en dat ik daarom zoveel pijn had. Mooi is dat...ze heeft m dus gewoon zo laten zitten en wou me tot weet ik veel wanneer zo laten rondlopen! Heb nu dus wel kans op infecties bij de baarmoeder, dus goed in de gaten houden. Ga alsnog naar de gynaecoloog, voor de zekerheid.

Hij vroeg me nog of ik er een nieuwe in wilde, heb m verteld dat ik daar nog over na moest denken
Eindelijk verlost van dat kreng! Goed gedaan Min dat je er de huisartsenpost voor hebt gebeld. Vond het al belachelijk dat je er zo lang maar mee moest blijven lopen. Vind het niet gek dat je er last van had als hij er al een stukje uit was. Kanonnen zeg!
Tering! Geen wonder....

Mèn, dit vind ik ernstig. Stel nou dat je braaf had gewacht...

Plaatsvervangend boos hier.

Ben je nu de ergste pijn kwijt? Meis, wat vind ik dit b**rmoeder voor je.
Het doet nog steeds pijn en het bloedt flink, draag van dat luiermaandverband momenteel, maar tis er wel uit! En daar ging het om. Zou eigenlijk gaan shoppen vandaag, koopzondag, maar ik red het niet denk ik. Ga lekker op de bank liggen en mezelf zielig vinden
bij mij zojuist hetzelfde gebeurd, ik wilde mijn koperspiraal laten verwijderen na ruim 5 jaar. De huisarts was even bezig, waarop deze zei; heb je hem zelf ooit nog gevoeld? Nee, het inbrengen ging goed toen, beetje weeige pijn bij het inzetten, maar daarna nooit meer last gehad. Ik heb het ook nooit gevoeld, in het begin, toen die net zat, was ik nieuwsgierig hoe dat nu zat. of de uiteinden voelbaar waren, maar nooit gevonden..Het bloedt nu wel, ik heb een afspraak over 2,5 week, weer bij diezelfde HA, ze zei dat misschien de baarmoeder dan 'anders' staat. Ondertussen maar info op internet vinden....
Als je er veel last van hebt, dan de huisartsenpost bellen. Had ik ook meteen de eerste avond moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven