Gezondheid alle pijlers

Spiraal wil er niet uit

30-09-2009 13:42 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al enige tijd last van mijn baarmoeder, en wilde vandaag mijn spiraaltje laten verwijderen. Hoezeer de huisarts ook haar best deed, het kwam er niet uit. Na een paar pogingen en ontzettend veel pijn gaf ze het op. Nu moet ik naar de gynaecoloog om een echo te laten maken. Ben net thuis en heb ontzettend pijn, maar mag pas over 3 werkdagen bellen voor een afspraak want dan is de verwijsbrief daar.



Maak me nu ontzettend zorgen, ook omdat ik allerlei brieven voor bloedonderzoeken en zo meekreeg. Volgens de huisarts is de spiraal ingekapseld met littekenweefsel of zoiets. Maar ze dacht dat er misschien nog wel meer was, omdat ik de laatste tijd zo moe ben, veel ben aangekomen en me niet lekker voel.



Tijdens het onderzoek barste ik in huilen uit, uit het niets. Nog voordat het echt pijn begon te doen. Geen idee waarom...



Beetje warrig verhaal geloof ik....
Alle reacties Link kopieren
warrigheid valt wel mee hoor! Eigenlijk helemaal niet.



Maar msischien een gekke vraag, waarom is de verwijsbrief pas over 3 dagen klaar?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, dan is het pas daar aangekomen schijnt.
Kun je niet naar de eerste hulp post van je ziekenhuis gaan en daar zeggen dat je zo'n pijn hebt sinds je dokter vergeefs aan je spiraal heeft zitten trekken? Misschien helpen ze je dan wel gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Raar, jij mag toch ook zelf bekijken naar welk ziekenhuis je gaat? Als ziekenhuis A een wachttijd van 3 weken heeft en bij ziekenhuis B je zo terecht kan, dan mag jij zelf die keuze maken.



Is het niet handig om even naar de assistente te bellen en de verwijsbrief te vragen, een die je gewoon in je handen krijgt.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 september 2009 @ 13:46:

Kun je niet naar de eerste hulp post van je ziekenhuis gaan en daar zeggen dat je zo'n pijn hebt sinds je dokter vergeefs aan je spiraal heeft zitten trekken? Misschien helpen ze je dan wel gelijk.Daar is de eerste hulp toch niet voor
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook al aan zitten denken idd. Of vanavond de huisartsenpost bellen. Want het doet toch echt veel pijn. Moet zo naar mijn werk nog een paar uur. Misschien daarna.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon wel vast bellen. Of je huisarts nogmaals bellen en zeggen dat je zo lang niet kunt wachten. Het is natuurlijk onzin dat jij nu een beetje thuis ligt te creperen en niks mag doen omdat er een 1 of ander briefje onderweg is..

sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg... Sterkte...



Je kan best bellen voor een afspraak en zeggen dat de verwijsbrief onderweg is, daar doen ze vaak echt niet moeilijk over hoor.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 september 2009 @ 13:48:

[...]





Daar is de eerste hulp toch niet voorWaarom niet? De huisarts kan haar niet helpen en ze heeft pijn, dus ik vind het 'n logisch gevolg dat je dan naar de EH gaat ipv nog dagen zo rond te moeten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je in het ziekenhuis waarschijnlijk ook niet meteen terecht kan, kun je best wel al de afspraak maken, hoor! Ik zit ook te wachten op een verwijsbriefje van de huisarts, maar de afspraak in het ziekenhuis (voor iets totaal anders) is wel al gemaakt, kan toch pas eind oktober terecht...



Succes, meid!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Alle reacties Link kopieren
Minny,



Bel gewoon zelf de poli! Leg je verhaal aan de assistente van de gyn uit. Ik zou hier niet mee blijven lopen.



Heel veel sterkte
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
En een sukkel van een huisarts trouwens. Hij had je gewoon meteen door moeten sturen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 september 2009 @ 13:53:

[...]



Waarom niet? De huisarts kan haar niet helpen en ze heeft pijn, dus ik vind het 'n logisch gevolg dat je dan naar de EH gaat ipv nog dagen zo rond te moeten lopen.



Ook hier is de huisarts voor. Ookal heeft de huisarts het veroorzaakt.



ik zou even contact zoeken met de huisarts, desnoods op het spoednummer, dat je op deze manier niet door kan door de pijn die het heeft veroorzaakt. En de gyn poli bellen om een afspraak te maken.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
De huisarts kan dan ook de dienstdoende gyn bellen waardoor je er tussen door kan.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
dat is echt k*t Min
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een zelfde probleem achter de rug, hoewel ik nog niet helemaal klaar ben.

Ik heb enorm veel bloedverlies tijdens mijn menstruatie en moet daar nog een ingreep voor ondergaan.

Er werd eerst gedacht dat mijn spiraal de oorzaak van de problemen was maar helaas niet.

Alleen zat bij mij die spiraal ook muurvast.

Eerst is "gewoon"geprobeerd de spiraal eruit te halen.

Niet gelukt.

Toen is er een afspraak gemaakt om het poliklinisch te doen, weer niet gelukt en uiteindelijk is de spiraal op de ok eruit gehaald.

Een enorm gedoe.

Ik wil je met dit verhaal absoluut geen schrik aanjagen>

Maar uit dit alles heb ik wel één ding geleerd: Je moet heel veel bellen, er echt bovenop gaan zitten en desnoods de zaak een beetje aandikken dat is de enige manier die ervoor zorgt dat je snel geholpen wordt.

Een gemiddelde wachtlijst voor een simpel gynaecologisch ingreepje kan zomaar 4 tot 6 weken lang zijn.



Dat je emotioneel bent is ook niet zo raar, ik heb zelf ook ervaren dat zodra er "iets" aan de hand is met je vrouwelijke organen je daar veel heftiger op reageert dan op een ander lichamelijk probleem.

Probeer gewoon voor jezelf zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen, van onduidelijkheid wordt je ook alleen maar onrustiger van (en emotioneler).

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook een keer gehad dat mijn spiraal er niet uitging en ik hiervoor naar de gyn moest. Bij het inzetten van spiraal viel ik flauw.. toen hij er niet uitging viel ik bijna flauw... neem een flinke paracetal (of dat sterkere gebeuren ibutoestandje je ziet ik slik nooit iets )

Er is aan je baarmoedermond getrokken / gerommeld, natuurlijk doet dat heel erg zeer! Maar als het alleen dat is, trekt dat ook weer snel weg hoor...



Ik zou gewoon even bellen naar de assistente van je huisarts met het verzoek naar welke arts je wordt doorverwezen en dan zelf al even bellen naar het ziekenhuis om de afspraak in te plannen..



Sterkte.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 30 september 2009 @ 14:00:

dat is echt k*t Min Letterlijk
Alle reacties Link kopieren
Erbovenop zitten dus? Ga ik doen! Bedankt voor de tips



En nu maar werken...
Alle reacties Link kopieren
Toen het plaatsen (het omgekeerde dan bij jou dus) van mijn spiraaltje door de huisarts niet lukte heeft hij de verwijsbrief naar de gyn laten faxen door de assistente. Hij raadde mij aan om zelf even te bellen als ik thuis was omdat de kans aanwezig was dat ik dan direct de volgende dag al aan de beurt was. Dit was dus ook zo. Kun je zelf niet even bellen met de afdeling gynaecologie? En als dat niet kan en je veel pijn hebt wel even naar de EH gaan hoor of anders naar de huisartsenpost vanavond.

Zal nu eerst alle reacties even lezen, want misschien zijn deze tips al gegeven maar wilde toch even meteen reageren naar je.

Echt rot hoor Minny!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is mijn spiraal ook op de OK verwijderd maar dat was omdat de draadjes 'verdwenen' waren (zat niet vast toen). Mij is het toen 100% meegevallen, terwijl ik toch ook al wat erg pijnlijke ervaringen bij de huisarts achter de rug had (bij het plaatsen, al mijn spiralen zijn uiteindelijk onder verdoving geplaatst omdat de HA het niet voor elkaar kreeg).



Als het nu (bijna een uur na je post) nog steeds zo ontzettend zeer doet: huisarts bellen en zeggen dat het te veel pijn doet en dat je eerder naar de gyn wilt want dat dit niet uit te houden is. Hij kan dan inderdaad bellen met de dienstdoende gyn.



Als het wel uit te houden is (inderdaad eventueel met ibuprofen) zou ik even afwachten of het morgen nog zo is, maar zeker alvast het ziekenhuis bellen voor een afspraak! Het duurt toch even voor je terecht kunt, dus dan heeft die verwijsbriefnog genoeg tijd om aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn God dit is dus echt mijn ergste nachtmerrie



Succes!



Mag ik vragen wat je klachten waren vóór je naar de huisarts stapte? Ik (paniekzaaier die ik ben) maak me nu toch wel zorgen (die niet helemaal uit de lucht komen vallen, maar da's een ander verhaal)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven