Gezondheid alle pijlers

Spiraaltje na lisectie

28-10-2011 19:22 12 berichten
Ik ben gestopt met de pil, nu ongeveer 2 weken geleden. Ik ben er erg blij mee want ik ben ontzettend pilmoe. Ik wil het niet meer. Aangezien ik geen kinderen wil en mijn vriend ook niet moet er wat anders komen.

Ik wil geen hormonen meer. Ik heb 3 jaar geleden een goedkopere variant van Microgynon 30 gekregen. Daarna is het snel bergafwaarts gegaan met mij. Resultaat? Hyperventilatie en een angst- en paniekstoornis. Door iets wat mijn zwager zei ging er bij mij (eindelijk) een lampje branden. Het kon wel eens van die goedkope pil komen. Ik ben dus gestopt en ik ga weer (bijna) fluitend naar buiten. Mijn klachten zijn zó ontzettend veel minder geworden en daar ben ik héél blij mee.

Maar ik heb in 2007 een lisectie gehad. Ik had pap 3B, CIN III. Er is dus aardig wat weefsel weggehaald. Kan ik nog wel een spiraaltje laten plaatsen? Is dat pijnlijker dan bij iemand die geen ingreep heeft gehad? Gaat dit problemen opleveren?

Ik vind steriliseren nog niet helemaal een optie. Ik wil dus eerst kijken of een spiraaltje 'kan'. Weet iemand het antwoord op mijn vraag?
Alle reacties Link kopieren
Je gynaecoloog, lijkt me.
Ja hoor, ik heb een lys-ingreep gehad en mijn spiraaltje is gelijk vervangen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse, toch niet tijdens de lis?
Hoi,

Ik had een jaar geleden ook Pap 3B en CIN 3 en heb een aantal maanden na de lis een Mirena laten zetten. Geen enkel probleem. Maar voor de zekerheid: belletje naar de gyn?
Ik heb een conisatie gehad, is dat hetzelfde als een lis? Ik had 3a en cin2. (moet woensdag weer naar gyn. Heb nu weer pap2 ) Ik was ook pilmoe en wilde een spiraal. (Mirena). De dokter heeft m twee keer geprobeerd te plaatsen, maar hij bleef niet zitten. Dus ik ben nog steeds aan de pil....
quote:Ratteke schreef op 28 oktober 2011 @ 19:58:

Hasse, toch niet tijdens de lis?Yup, ze hadden per ongeluk het touwtje doorgesneden met de lis. Dus gelijk vervangen... Ik had overigens algehele verdoving omdat ik een grote schijterd ben en er niets van mee wilde krijgen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Als je vriend ook never nooit niet (stomme zin!) kinderen wil waarom zet hij dan niet een knip?

Of is dit iets te definitief?
Hasse, lekker handig van de dokter... Gelukkig was je onder zeil en heb je er niks van gemerkt.

Miepje, bij jou is het dus niet gelukt. Jammer.

Ik denk dat het maar gewoon laten zetten wordt. En dan maar kijken of het kan bij mij of niet.
quote:queen-of-hearts schreef op 28 oktober 2011 @ 20:56:

Als je vriend ook never nooit niet (stomme zin!) kinderen wil waarom zet hij dan niet een knip?

Of is dit iets te definitief?Haha, dat heb ik ooit een keer voorgesteld. Vond ik dan wel weer een makkelijke oplossing. Maar dat feest ging mooi niet door. Geen geknip in zijn zaakie...Einde van de discussie. En daar moet ik het dan maar mee doen.
Tjonge, lekker dan.... dus jij kan jezelf gaan zitten volstoppen met hormonen en toestanden maar meneer wil geen polonaise aan zijn zaakie. Terwijl het echt een ingreep van niets is bij mannen. Hoogstwaarschijnlijk ik het zetten van een spiraal nog pijnlijker en ingrijpender dan een knoopje....

Goed dat terzijde.... hier precies hetzelfde verhaal, pilmoe, pap 3b, lis, mirena een week erna, even pijnlijk maar daarna echt ideaal. Het fijnste is wel het uitblijven van de menstruatie (niet bij iedereen). Ik kreeg trouwens ook paniekaanvallen toen ik aan de Microgynon 30 zat.... had dat verband nooit gelegd, interesant...
Kissthequeen, ik had er nooit bij stilgestaan. Maar het is best wel bekend (naar later bleek dus) dat als je over moet gaan van de apotheker op een goedkopere variant van de pil dat je daar dus vrij ernstige klachten van kan krijgen. Microgynon 30 zelf ook, de originele pil dan.

Toen mijn zwager dus iets zei over 'en toen kreeg ik wéér een andere pil' viel bij mij het kwartje. Ik heb 3 jaar geleden die goedkopere variant gekregen. Toen is het gedonder begonnen. Eerst wat oogflikkeringen, duizelig, hartkloppingen, kortademig etc. In die drie jaar heb ik nog 2 keer een andere goedkopere pil gekregen. En toen werden de klachten nóg erger. Van lieverlee heb ik dus hyperventilatie gekregen en daardoor weer een angst en paniek stoornis. Het houdt allemaal verband met elkaar.

Ik heb in therapie gezeten, ben maandenlang in de ziektewet geweest. Wat een drama. En nu? Nu ben ik zo'n drie weken ofzo gestopt. Ik heb nog een heel akelige week gehad, ben toen ook weer thuis geweest.

Nu ga ik weer gewoon naar buiten, de stad in, naar mijn werk, de hond uitlaten (durfde ik op een gegeven moment zelfs ook niet meer)

Een reden voor mijn angsten kon ik niet vinden. Ik vind mn werk leuk, ik heb geen ongeluk gehad, geen nare ingrijpende dingen meegemaakt.

Dus ja, ik wijt dit wel aan mijn pilgebruik. Ik ben er nog niet, nu ben ik natuurlijk bang dat het weer terug komt.... Maar ik voel me zó veel beter!

Het is zo ongelofelijk fijn gevoel om zonder bang te zijn weer naar buiten te kunnen.

Dus ik hoop dat wie dit ook leest hier eens goed over nadenkt. Heb je klachten die niet te verklaren zijn? Stap eens over op een andere pil of anticonceptie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven