spiraaltje + pil
woensdag 13 januari 2010 om 19:37
ik heb sinds een jaar een mirena spiraaltje.
nu beviel mij deze niet goed dus was het plan om hem eruit te laten halen. ik dus naar de dokter maar deze wilde hem er pas uithalen bij mijn volgende menstruatie. aangezien ik amper ongesteld word met mijn spiraaltje werd ik dus ook aan de pil gezet om in de stopweek gewoon ongesteld te worden.
nu word ik helemaal gek van al die hormonen in m'n lichaam.
heeft iemand wel eens van gehoord van een spiraaltje in combinatie met de pil?
nu beviel mij deze niet goed dus was het plan om hem eruit te laten halen. ik dus naar de dokter maar deze wilde hem er pas uithalen bij mijn volgende menstruatie. aangezien ik amper ongesteld word met mijn spiraaltje werd ik dus ook aan de pil gezet om in de stopweek gewoon ongesteld te worden.
nu word ik helemaal gek van al die hormonen in m'n lichaam.
heeft iemand wel eens van gehoord van een spiraaltje in combinatie met de pil?
woensdag 13 januari 2010 om 20:45
Ja, daar heb ik wel eens van gehoord.
Mirenaspiraal geeft heel weinig hormonen af en ik kan me niet voorstellen dat je daar gek van wordt. Dan wordt je net zo gek als je dadelijk alleen de pil slikt. Daarnaast: hoe lang gebruik je beide. Hoe lang nog tot je stopweek? Is dat echt zooo moeilijk vol te houden?
Mirenaspiraal geeft heel weinig hormonen af en ik kan me niet voorstellen dat je daar gek van wordt. Dan wordt je net zo gek als je dadelijk alleen de pil slikt. Daarnaast: hoe lang gebruik je beide. Hoe lang nog tot je stopweek? Is dat echt zooo moeilijk vol te houden?
donderdag 14 januari 2010 om 02:12
je kunt veilig de pil en mirena samen gebbruiken. Maar je hoeft echt niet ongesteld te zijn voor het uithalen hoor! Gewoon nog eens aan je husiarts vragen of deze hem er niet gewoon uit kan halen (valt meestal ontzettend mee). Wil je huisarts het echt niet, vraag dan of je naar een gynaecoloog kan ervoor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

dinsdag 19 januari 2010 om 17:23
???? Ik werd nooit ongesteld met Mirena, en deze is er toch echt uitgehaald. Inbrengen was een ramp, eruithalen stelde niets voor. Even kuchen, en klaar.
Als je het niet vertrouwd met dubbelhormonen: condoom voor de 1e cyclus dat je lichaam zich instelt op de pil?
Raar, toen ik aan de pil begon in een grijs verleden, was deze na 1 week slikken al 99,9% betrouwbaar (eenfasepil).
Als je het niet vertrouwd met dubbelhormonen: condoom voor de 1e cyclus dat je lichaam zich instelt op de pil?
Raar, toen ik aan de pil begon in een grijs verleden, was deze na 1 week slikken al 99,9% betrouwbaar (eenfasepil).