Spiraaltje versus steriliseren
maandag 22 september 2014 om 00:20
De titel zegt het al: ik ben toe aan een nieuwe vorm van anticonceptie. Man en ik willen sowieso geen kinderen meer dus sterilisatie lijkt een goede optie. Maar het lijkt mij ook heerlijk om niet meer ongesteld te zijn. Ik heb er sowieso weinig lichamelijke klachten van, maar psychisch ben ik een week voorafgaand aan mijn menstruatie van de kaart. Ik neig dus om voor een spiraaltje te gaan. Helaas zie ik op tegen het plaatsen van een spiraaltje en zou het ook raar vinden om "daar" iets in mijn lijf te hebben dat 5 jaar kan blijven zitten.
Sterilisatie bij mijn man (vasectomie) is geen optie en niet bespreekbaar. Ik weet het: hij is een watje
Sterilisatie bij mijn man (vasectomie) is geen optie en niet bespreekbaar. Ik weet het: hij is een watje
maandag 22 september 2014 om 10:24
Ik zou een spiraaltje proberen, je bent natuurlijk niet verplicht om hem ook echt 5 jaar te houden. Bevalt het niet dan is hij er zo weer uit.
Het plaatsen schijnt vaak veel makkelijker en minder pijnlijk te zijn als je al kinderen hebt gehad. Ik liet hem zetten toen ik 20 was, geen kinderen en prettig was het niet, maar ik vond het heel goed te doen, kon meteen weer op de fiets naar huis. Daarna nog wel een paar maanden af en toe buikpijn gehad vergelijkbaar met menstruatiepijn, maar ik heb 5 jaar niet gevloeid. Ik vond het heerlijk!
Het plaatsen schijnt vaak veel makkelijker en minder pijnlijk te zijn als je al kinderen hebt gehad. Ik liet hem zetten toen ik 20 was, geen kinderen en prettig was het niet, maar ik vond het heel goed te doen, kon meteen weer op de fiets naar huis. Daarna nog wel een paar maanden af en toe buikpijn gehad vergelijkbaar met menstruatiepijn, maar ik heb 5 jaar niet gevloeid. Ik vond het heerlijk!
Uhm... stuff... and things
dinsdag 23 september 2014 om 17:34
Tja.. ik zou toch eerst mijn man meenemen naar de uroloog om dit bespreekbaar te maken. Essure en spiraaltjes kunnen beide vervelende bijwerkingen hebben zoals krampen, ontregelde menstruatie enz. Ik heb 5 dagen met krampen rondgelopen na plaatsing van mijn spiraal tot huilend aan toe. Mijn vriend en ik houden het bij deze spiraal. Hierna kinderen en dan is het zijn beurt. Ik heb overigens makkelijk praten want ik ben nog maar 22 en niets is nog zeker op mijn leeftijd maar dit is het idee.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
zaterdag 27 september 2014 om 12:54
Loesje, ik ben in het stenen tijdperk al gesteriliseerd.
Onder plaatselijke verdoving, ( de pijn woog niet op tegen de narcose),.
Het was een pittig ingreep==je, maar ik heb er nooit een cent spijt van gehad.
Succes lieve vrouw .
Onder plaatselijke verdoving, ( de pijn woog niet op tegen de narcose),.
Het was een pittig ingreep==je, maar ik heb er nooit een cent spijt van gehad.
Succes lieve vrouw .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 27 september 2014 om 13:21
quote:nak schreef op 22 september 2014 @ 09:33:
Essure sterilisatie methode! Zo gepiept, nig minder ingrijpend dan sterilisatie voor de man.
Lees toch anders ook zeer negatieve ervaringen met die essure. Het kan permanente krampen veroorzaken en aangezien zo'n essure in je eierstokken gaat vergroeien, is het nog 'n zware operatie als je dat er uit wil laten snijden. En daarnaast blijf je gewoon ongesteldheidsklachten houden, dus moet je er toch nog hormonale anticonceptie bij blijven gebruiken als je je ongesteldheid wil stoppen/regelen.
Vind sterilisatie vooral de taak van de man, zeker in 'n vaste relatie.
Essure sterilisatie methode! Zo gepiept, nig minder ingrijpend dan sterilisatie voor de man.
Lees toch anders ook zeer negatieve ervaringen met die essure. Het kan permanente krampen veroorzaken en aangezien zo'n essure in je eierstokken gaat vergroeien, is het nog 'n zware operatie als je dat er uit wil laten snijden. En daarnaast blijf je gewoon ongesteldheidsklachten houden, dus moet je er toch nog hormonale anticonceptie bij blijven gebruiken als je je ongesteldheid wil stoppen/regelen.
zaterdag 27 september 2014 om 13:57
quote:LouisaVuitton schreef op 22 september 2014 @ 00:20:
Wat sneu! Dus jij hebt jullie kind(eren) mogen dragen en er uit mogen persen en hij heeft dit er niet voor over?
Ik werd niet meer ongesteld met Mirena en Cerazette, maar als je zekerheid wil dat je nooit meer zwanger raakt zou ik toch een sterilisatie bij jou of man overwegen.
Wat sneu! Dus jij hebt jullie kind(eren) mogen dragen en er uit mogen persen en hij heeft dit er niet voor over?
Ik werd niet meer ongesteld met Mirena en Cerazette, maar als je zekerheid wil dat je nooit meer zwanger raakt zou ik toch een sterilisatie bij jou of man overwegen.
zondag 5 oktober 2014 om 18:25
Laparoscopische sterilisatie in combinatie met Nova Sure! Heerlijk, zo blij dat ik dat heb laten doen. Van de pil kreeg ik migraine en zonder pil was de maandelijkse ellende echt niet leuk meer... Nu ruim 1,5 jr geleden en nog geen druppel bloed gezien! En de heerlijke zekerheid dat ik nooooit zwanger word
zondag 5 oktober 2014 om 18:32
Ik zou mijn man juist nooit vragen om zich te laten steriliseren. Als hij het per se zou willen, oké, maar het is zeker niet iets dat ik zou verwachten. En de vergelijking met kinderen krijgen vind ik niet opgaan. Een kind krijgen zie ik als een mooi en natuurlijk iets, en dat heeft niets te maken met sterilisatie, wat ik als een bepaalde keuze en medische behandeling zie. Of hij dat wil, daar gaat hij weer zelf over. (Net zoals ik geen kinderen zou baren als ik niet wil.)
zondag 5 oktober 2014 om 19:13
quote:elninjoo schreef op 27 september 2014 @ 13:21:
[...]
Als de man in je relatie zich laten steriliseren
-blijf je als vrouw de eventuele menstruatieklachten houden als je als vrouw na die sterilisatie zelf geen ac gebruikt
- blijf je als vrouw afhankelijk vd anticonceptie van je man.
Lijkt me dat jij dat niet zou willen.
[...]
Als de man in je relatie zich laten steriliseren
-blijf je als vrouw de eventuele menstruatieklachten houden als je als vrouw na die sterilisatie zelf geen ac gebruikt
- blijf je als vrouw afhankelijk vd anticonceptie van je man.
Lijkt me dat jij dat niet zou willen.
Je bent zelf een theepot
woensdag 8 oktober 2014 om 22:10
woensdag 8 oktober 2014 om 22:33
Hier Essure methode gehad. Vond het erg spannend omdat ik veel "horrorverhalen" op internet had gelezen. De ingreep was erg pijnlijk maar wel zo gebeurd. Daarna nog een paar dagen wat buikpijn gehad maar verder nergens last meer van. En geen pil of iets anders in mijn lijf: heerlijk! Ik begrijp niet zo goed waarom er altijd wordt gezegd dat sterilisatie voor een man minder ingrijpend is dan voor een vrouw. Oké, als de ouderwetse methode wordt gebruikt wel maar met Essure wordt er niet gesneden en bij een man wel...