Spoed/ noodvraag ernstige bloedneuzen

vrijdag 16 mei 2014 om 06:56
Mijn moeder van 80 heeft vanaf gister vreselijke bloedneuzen die niet stoppen. Ontzettende plassen bloed, tot in haar keel ( hele tanden rood). Huisarts heeft haar naar huis gestuurd met 'neus een kwartier dichtdrukken en voorover hangen'.
Ze heeft NOOIT bloedneuzen gehad! Moeder is helemaal in paniek, echt alles zit onder het bloed.
Kunnen we eisen dat ze naar het ziekenhuis mag? Wat zou dit kunnen zijn en weet iemand of het bijv dicht gebrand zou kunnen worden?
Alvast bedankt!
Ze heeft NOOIT bloedneuzen gehad! Moeder is helemaal in paniek, echt alles zit onder het bloed.
Kunnen we eisen dat ze naar het ziekenhuis mag? Wat zou dit kunnen zijn en weet iemand of het bijv dicht gebrand zou kunnen worden?
Alvast bedankt!
vrijdag 16 mei 2014 om 06:59

vrijdag 16 mei 2014 om 07:42
Onbegrijpelijk dat een huisarts zoiets doet, helemaal bij een vrouw op die leeftijd! Ik zou als de sodemieter de huisartsenpost bellen. En als ik het helemaal niet vertrouwde, dan zette ik haar in de auto en reed er zelf naar toe. Misschien niet helemaal correct, maar kan me voorstellen dat dit heel angstig is.

vrijdag 16 mei 2014 om 09:28
quote:WellieB, 37 minuten geleden
En ik zeg het niet snel, maar deze huisarts verdient een klacht.
Hij had op z'n minst tampons erin moeten doen, met een duidelijke instructie wanneer weer terug te komen als het niet over gaat.
Jij bent zelf huisarts?
Hij heeft advies gegeven. Grappig toch, dat iedereen het advies van de professionals belachelijk vindt, terwijl zij degenen zijn die ervoor gestudeerd hebben.
TO, gewoon weer terugbellen als het gegeven advies niet voldoende blijkt.
En ik zeg het niet snel, maar deze huisarts verdient een klacht.
Hij had op z'n minst tampons erin moeten doen, met een duidelijke instructie wanneer weer terug te komen als het niet over gaat.
Jij bent zelf huisarts?
Hij heeft advies gegeven. Grappig toch, dat iedereen het advies van de professionals belachelijk vindt, terwijl zij degenen zijn die ervoor gestudeerd hebben.
TO, gewoon weer terugbellen als het gegeven advies niet voldoende blijkt.

vrijdag 16 mei 2014 om 09:51
@springding; grappig vind ik dit allerminst...
Enerzijds heb je gelijk, helaas heeft ook een arts het ook wel eens bij het verkeerde eind. Of heeft hij de situatie verkeerd ingeschat. En met baby's en bejaarden kun je in mijn ogen niet voorzichtig genoeg zijn. Moeder is erg overstuur, wat ik me voor kan stellen, en dan vind ik het raar dat een arts je zomaar wegstuurt. Het mensje is 80... Ik zou in dit soort gevallen ook zelf vinger aan de pols houden.
En wat is er mis om er dus ook even door een ander naar te laten kijken?
TO; hoe is het nu?
Enerzijds heb je gelijk, helaas heeft ook een arts het ook wel eens bij het verkeerde eind. Of heeft hij de situatie verkeerd ingeschat. En met baby's en bejaarden kun je in mijn ogen niet voorzichtig genoeg zijn. Moeder is erg overstuur, wat ik me voor kan stellen, en dan vind ik het raar dat een arts je zomaar wegstuurt. Het mensje is 80... Ik zou in dit soort gevallen ook zelf vinger aan de pols houden.
En wat is er mis om er dus ook even door een ander naar te laten kijken?
TO; hoe is het nu?