Gezondheid alle pijlers

Spoed/ noodvraag ernstige bloedneuzen

16-05-2014 06:56 33 berichten
Mijn moeder van 80 heeft vanaf gister vreselijke bloedneuzen die niet stoppen. Ontzettende plassen bloed, tot in haar keel ( hele tanden rood). Huisarts heeft haar naar huis gestuurd met 'neus een kwartier dichtdrukken en voorover hangen'.

Ze heeft NOOIT bloedneuzen gehad! Moeder is helemaal in paniek, echt alles zit onder het bloed.

Kunnen we eisen dat ze naar het ziekenhuis mag? Wat zou dit kunnen zijn en weet iemand of het bijv dicht gebrand zou kunnen worden?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Een natte koude handdoek in haar nek leggen
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Even een update. HA gebeld dat ik eis dat we naar KNO mogen, dat moeder zoveel bloed verloren is dat ze flauw dreigde te vallen. Nou, na veel vijven en zessen mocht het.

KNO arts heeft er een tampon van 10 cm (!) ingepropt. Dichtbranden ging schijnbaar niet, omdat de bloeding heel hoog zat. s middags weer een paniek telefoontje van moeder 'Het bloedt weer'! ( ondanks tampon). WEER naar KNO, maar dat bleek te kunnen gebeuren. T was ook snel weer over, t bloeden.

Nu moet ze maandag terug om de tampon te verwijderen. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel hoop op dat t dan dicht blijft! T was in huis alsof er iemand vermoord was, zoveel bloed.

Wel zijn de bloedverdunners tijdelijk gestopt. Maar dat werkt pas na een week...

Dank voor alle tips en antwoorden!
quote:amarisa schreef op zaterdag 17 mei 2014 06:52 Even een update. HA gebeld dat ik eis dat we naar KNO mogen, dat moeder zoveel bloed verloren is dat ze flauw dreigde te vallen. Nou, na veel vijven en zessen mocht het.

KNO arts heeft er een tampon van 10 cm (!) ingepropt. Dichtbranden ging schijnbaar niet, omdat de bloeding heel hoog zat. s middags weer een paniek telefoontje van moeder 'Het bloedt weer'! ( ondanks tampon). WEER naar KNO, maar dat bleek te kunnen gebeuren. T was ook snel weer over, t bloeden.

Nu moet ze maandag terug om de tampon te verwijderen. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel hoop op dat t dan dicht blijft! T was in huis alsof er iemand vermoord was, zoveel bloed.

Wel zijn de bloedverdunners tijdelijk gestopt. Maar dat werkt pas na een week...

Dank voor alle tips en antwoorden!

De volhouder wint, goed dat je hebt doorgezet. En fijn dat je even een update gaf.

Sterkte met je moeder.
quote:amarisa schreef op zaterdag 17 mei 2014 06:52 Even een update. HA gebeld dat ik eis dat we naar KNO mogen, dat moeder zoveel bloed verloren is dat ze flauw dreigde te vallen. Nou, na veel vijven en zessen mocht het.

Dank voor alle tips en antwoorden! Wat fijn dat je door aanhouden wel terecht kon! Ik hoop dat de tampon zijn werk nu doet. Het is heel belangrijk dat ze het laat zitten en er echt niet aan zin. Beterschap voor haar!
quote:amarisa schreef op 16 mei 2014 @ 07:03:

Bij t ziekenhuis kan je alleen terecht na een doorverwijzing!

Ja, Supersas, dat doet ze dus al steeds... .

Ze gebruikt bloedverdunners in onderhoudsdosering, niet hele heftige...Welnee, naar de spoedeisende hulp kun je altijd! Maar goed, ik zie dat je hebt doorgezet, goed!
T druppelt nog steeds regelmatig bloed...
quote:amarisa schreef op zaterdag 17 mei 2014 17:02 T druppelt nog steeds regelmatig bloed...Jemig, dat is ook wat! Voelt ze zich verder wel OK nog? Even in de gaten houden dat ze geen last van duizelingen oid krijgt. En gebeurt dat toch, dan weer de HAP bellen en eisen dat ze gezien wordt. Beterschap!
Fijn dat je even kwam updaten!

Jeetje, hoop dat het goed komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven