Gezondheid alle pijlers

Spoed: teveel thyrax

26-02-2015 22:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar ik met mijn gedachten zat maar ik heb vanavond per ongeluk mijn Thyrax medicijnen genomen ipv mijn allergiepil.

Vanmorgen had ik ook al gehad.

Hoe erg is dit? Heb morgen een stressdag en kan dus geen extra hartkloppingen gebruiken

En morgenochtend dan maar overslaan?

Hellup....
Nooit overslaan.

Lees je bijsluiter.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Is niet zo erg volgens mij. Morgen gewoon op je vaste tijd slikken.
Ik vond dit:

Per abuis teveel ingenomen

Indien je per ongeluk op een dag vergist door twee keer het medicament in te slikken dan heeft het tijdelijke gevolgen. De hartslag kan iets om hoog gaan en je bent mogelijk meer oplettend. Dit kan leiden tot meer prikkelbaarheid en aanvullend zweten. De werking van het medicijn zal veelal met een dag wegebben aangezien het een redelijk snelle halveringstijd heeft. Neem bij twijfel even contact op met de huisarts wat je het beste kunt doen. Het kan zijn dat je de opeenvolgende dag even een halve dosering neemt waarna je weer de normale hoeveelheid inneemt. Het lichaam moet even stabiliseren. Heb je geen overmatige klachten door de eenmalige inname dan kun je de volgende dag de normale dosering aanhouden.
Bel de huisartsenpost ipv gericht medisch advies te vragen op een forum
Bel gewoon de huisartsenpost.
HAP bellen idd.
Ok zal bellen. Bedankt
Werkelijk, je stelt een spoedvraag over medicatie op een forum vol anonieme mensen, en had niet bedacht om de HAP te bellen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 26 februari 2015 @ 23:29:

Werkelijk, je stelt een spoedvraag over medicatie op een forum vol anonieme mensen, en had niet bedacht om de HAP te bellen?We zijn niet allemaal gezegend met gezond verstand.
Met dit soort medicatie altijd even overleggen met arts wat je moet doen! De j dat het overigens ook wel gewoon in de bijsluiter staat.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik snap niet waarom er nog bijsluiters in die doosjes gedaan worden, niemand die ze leest
quote:SilverShadow schreef op 27 februari 2015 @ 00:23:

Ik snap niet waarom er nog bijsluiters in die doosjes gedaan worden, niemand die ze leest Ik wel! Maar op mijn werk moet dat standaard. Ook bij een medicatiefout wordt standaard een arts geraadpleegd dus thuis zou ik niet anders doen.
quote:SilverShadow schreef op 27 februari 2015 @ 00:23:

Ik snap niet waarom er nog bijsluiters in die doosjes gedaan worden, niemand die ze leest Bij de pil zit volgens mij een bijsluiter waar in staat dat ze bij verkeerd gebruik het Vivaforum moeten raadplegen.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 27 februari 2015 @ 00:41:

[...]

Bij de pil zit volgens mij een bijsluiter waar in staat dat ze bij verkeerd gebruik het Vivaforum moeten raadplegen.

Gezien het aantal keren "ben ik zwanger" in een maand zou ik je bijna geloven.
Ik zou geen hap bellen, thyrax is een medicijn wat een lange aanlooptijd (4-6 weken) heeft voor je er wat v merkt (na verlaging en verhoging). Na dubbele dosis, 1 x overslaan.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 27 februari 2015 @ 00:41:

[...]

Bij de pil zit volgens mij een bijsluiter waar in staat dat ze bij verkeerd gebruik het Vivaforum moeten raadplegen.
quote:himalaya schreef op 26 februari 2015 @ 23:29:

Werkelijk, je stelt een spoedvraag over medicatie op een forum vol anonieme mensen, en had niet bedacht om de HAP te bellen?

Om 23 uur s avonds zou ik zelf beginnen met de bijsluiter lezen. Of bijsluiter opzoeken op apotheek.nl

Die HAP heeft toch ook wel wat beters te doen?
quote:ieneminnie schreef op 27 februari 2015 @ 07:23:

Ik zou geen hap bellen, thyrax is een medicijn wat een lange aanlooptijd (4-6 weken) heeft voor je er wat v merkt (na verlaging en verhoging). Na dubbele dosis, 1 x overslaan.Dit dus. Je gaat er niets van merken als je de dag erna overslaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven