Gezondheid alle pijlers

spotting vs. bloeding: waar ligt de grens?

16-07-2010 23:14 8 berichten
Hallo mensen!

Ik heb net een mirena gekregen (vandaag 2 weken) en ben de gelukkige eigenaar van een menstruatie kalender (jaja). Hierop moet ik aangeven op welke dagen ik last heb van spotting of van een bloeding. Maar waar ligt de grens? Ik heb wel last van bruine/rooie afscheiding, wat niet altijd 'naar buiten' komt (alleen bij het vegen met toiletpapier) maar sinds kort ook weer dat er aardig wat druppels in mijn inlegkruis verdwijnen. Ikzelf ben erg geneigd zodra ik regelmatig bruine plekken vind op een dag om het een bloeding te noemen, of is dit nog steeds spotting?

offtopic: In de 2 weken dat ik dat ding heb ben ik nog maar 2 dagen spot en bloedingvrij geweest, maar zodra ik maar wat beweging heb op een dag is het weer 'mis'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat je dit bij moet houden.

Het is echter wel normaal dat je de eerste 2/3 maanden onregelmatig vloeit.
ja klopt, ik vind het voor mezelf leuk om bij te houden, en misschien handig als er nog iets misgaat ofzo, dat ik dan precieze info achter de hand heb. Maar mijn vraag is eigenlijk: waar ligt de grens tussen spotting en bloeding?
Hier duurde het een maand of 5, maar niets bijgehouden hoor, hou jij het voor jezelf bvij?
Ik houd het op vloeien. Je vloeit, of je vloeit niet.

Geen antwoord dus
Bruin is spotting, rood is bloeding.
er zijn artsen die dit meegeven (zit geloof ik bij de mirena in de doos ofzo) maar echt zinnig is het niet.

Ik heb het niet gedaan en het kwam vanzelf goed na een week of 5-6 denk ik.

Voor mezelf is bloeding iets waarvoor je echt een maandverband nodig hebt, spotting iets waarbij een gewone onderbroek geen problemen zou opleveren behalve misschien een druppel per dag. (Ik kan niet goed tegen inlegkruisjes en heb die dus ook nauwelijks gebruikt, had een paar katoenen kruisjes genaaid en die als inlegkruisje gebruikt, maar dat vergat ik dan en dat kwam ook nog best goed)
quote:Swift schreef op 16 juli 2010 @ 23:58:

Bruin is spotting, rood is bloeding.dat vind ik wel een mooie regel! Ik zie nu ik het bijhoud een patroon. Ik heb tot nu toe 3 dagen spotting/bloeding, 1 dag niks en dan weer drie dagen spotting/bloeding.. eens kijken of deze trend zich doorzet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven