Gezondheid alle pijlers

Starten met een gezondere levenstijl

25-05-2018 13:23 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee kinderen en veel te veel snoepen heb ik een lichaam gekregen waar ik niet trots op ben. En nu moet de knop om, tijd voor verandering. Geen speciaal dieet meer, maar nu eens echt definitief mijn levenstijl veranderen! Meer bewegen en gezondere keuzes maken wat betreft voedsel.

Willen er mensen meeschrijven? Elkaar helpen in de strijd en elkaar motiveren. Tips en trucs uitwisselen en gewoon even kunnen zeuren als het een dag niet is gelukt.

Mijn verhaal:
7 jaar geleden woog ik 63 kilo bij een lengte van 1.62 m. Prima, een gezond gewicht. Al heb ik altijd moeite gehad om op een gezond gewicht te blijven. Ik ben een echte emotie-eter maar grijp ook snel naar wat lekkers als ik me verveel. Toen kreeg ik een relatie en gingen we later samenwonen. Gezellig samen chippie eten op de bank, stokbrood halen met verschillende smeersels en dit vervolgens gedachteloos wegkauwen. Tijdens de zwangerschappen veel gegroeid. Dus ik weeg inmiddels 84 kilo :facepalm:

Ik wil nu echt veranderen. Ik wil mezelf weer mooi en aantrekkelijk voelen, lekker gaan shoppen zonder kleding te moeten zoeken die alles verbergt en ik wil een goed voorbeeld zijn voor mijn dochtertjes.

Mijn doel:
Meer bewegen. Niet door naar een sportschool te gaan maar door veel te wandelen.
Fruit ipv koek en snoep
1 bord warm eten en niet nog een keer opscheppen
Smiddags 2 boterhammen ipv 4 of 5 en met gezonder beleg
Smorgens ontbijten met een kom magere yoghurt.

De fruitschaal is inmiddels helemaal vol en de dag gaat tot nu toe goed. Dag 1 van mijn nieuwe leefwijze!
Die viezige metaal/ijzersmaak is nog steeds niet weg

Ik heb deze week voor het eerst zo'n gele kiwi geproefd. Heel lekker.
Ik ben mijn assortiment in groente en fruit aan het uitbreiden. Maakt het boodschappen doen ook leuker
Alle reacties Link kopieren
Grappig, vorige week had ik ook voor het eerste een gele kiwi geproefd (aanbieding). Inderdaad lekker.
Er worden thuis al opmerkingen gemaakt dat de groente en fruit la in de koelkast tegenwoordig een stuk voller zit...

Dat je je normale smaak maar weer snel terug krijgt.
The owls are not what they seem.
Alle reacties Link kopieren
Onze groentelades en fruitschaal puilen hier ook uit de laatste maanden. Alleen dat geeft al voldoening!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
21-06-2018 11:45
Die viezige metaal/ijzersmaak is nog steeds niet weg

Raar dit. Kan het ook niet van medicijnen komen ofzo?
Such fun!1
MarindaH schreef:
21-06-2018 12:49
Raar dit. Kan het ook niet van medicijnen komen ofzo?
Nee, ik gebruik geen medicatie
Heel vreemd
Ik heb een gesprek gehad met een voedingscoach. Weer wat dingen opgestoken, zo gebruikte ik margarine met 70 gram vet per 100 gram. Nu overgestapt op light daar zit maar 30 gram vet in.

Ook zei zij om meer koolhydraten in mijn ontbijt toe te voegen (kan brood, cracker maar ook fruit zijn). Zo heb je in de ochtend meer energie en kun je beter lunchen met wat minder koolhydraten. Ook heb je minder neiging tussendoor te snacken.

En let op het zout gebruik was ook nog haar tip, je houdt er meer vocht door vast. Ik dacht dat ik niet zo heel veel zout at maar was toch iets teveel zei ze.

Misschien heeft iemand hier er ook wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
21-06-2018 11:45
Die viezige metaal/ijzersmaak is nog steeds niet weg

Ik heb deze week voor het eerst zo'n gele kiwi geproefd. Heel lekker.
Ik ben mijn assortiment in groente en fruit aan het uitbreiden. Maakt het boodschappen doen ook leuker

Ik heb vorige bladzijden hapsnap gelezen, ik lees soms mee, dus misschien mosterd, maar heb je geen 'foute' pijnboompitten gegeten ? https://www.gezondheidsnet.nl/noten-zad ... ndroom-pns
zazamaenade wijzigde dit bericht op 21-06-2018 13:12
0.67% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig.

het is echt de knop omzetten. Op een gegeven moment mis je het ongezonde eten niet.

wandelen is ook een goed idee. Schijnbaar een van de meest effectieve dingen om vet te verbranden en op gewicht te blijven.
zazamaenade schreef:
21-06-2018 13:08
Ik heb vorige bladzijden hapsnap gelezen, ik lees soms mee, dus misschien mosterd, maar heb je geen 'foute' pijnboompitten gegeten ? https://www.gezondheidsnet.nl/noten-zad ... ndroom-pns

Bedankt voor de tip/link, maar ik heb al een hele tijd geen pijnboompitten gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
21-06-2018 13:24
Bedankt voor de tip/link, maar ik heb al een hele tijd geen pijnboompitten gegeten.

Het kan ook door bv pesto van foute pitten komen, als jij daar toevallig heel gevoelig voor bent.
nounou
zazamaenade schreef:
21-06-2018 13:32
Het kan ook door bv pesto van foute pitten komen, als jij daar toevallig heel gevoelig voor bent.
Ook al heel lang niet gegeten :rolling:
Maar daar zitten ook pijnboompitten in natuurlijk
Lief dat je meedenkt
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
21-06-2018 14:50
Lief dat je meedenkt
:) (ik ben alweer weg)
nounou
Alle reacties Link kopieren
@audreyhome :hug: klinkt of je supergoed bezig bent! Als je minder in je vel zit is het ook lastiger goed voor jezelf te zorgen terwijl je het dan extra nodig hebt. Heel herkenbaar. Ik heb het mediteren ook weer opgepakt, dan ben ik er weer een tijd heel goed mee bezig en dan lukt het me weer een tijd heel minder goed om ervoor te gaan zitten. Herken je dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant trouwens arctifox, hopelijk trekt het snel weg!
Alle reacties Link kopieren
@Envelop, dank je voor je lieve reactie. Het klopt wat je zegt dat het lastiger is om voor jezelf te zorgen als het minder goed gaat. Ik heb neiging tot vluchtgedrag wat zich dan kan uiten in bijvoorbeeld meer internetten/forummen, in plaats van te doen wat me verder helpt zoals mediteren of gezond eten. Dat vluchten is dan makkelijker want dan hoef ik niet te voelen terwijl dat niet eens zo verkeerd is.
Binnenkort krijg ik na een lange wachttijd hulp en daar heb ik ook echt behoefte aan.
Dit weekend in ieder geval prima ingegaan. Gisteren een fijn feestje gehad terwijl ik daar van te voren tegenop zag. Gedanst op foute jaren ‘80 en ‘90 hits, erg leuk. Ook keurig ingehouden met lekkers. Bescheiden stukje zelfgemaakte brownie en die was zalig. Vanavond maak ik een roerbak met oa bimi, gember, rode peper en biobiefstuk met noedels.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
The owls are not what they seem.
Alle reacties Link kopieren
Hier beginnen mensen het ook al aan me te zien, in m'n gezicht ook. Echt fijn.

Ik merk trouwens dat ik veel eten gewoon niet meer op kan. Dit weekend uit eten geweest, Aziatisch met zo'n timbaaltje rijst, en die rijst was er voorheen gewoon helemaal in gegaan, maar nu totaal geen behoefte aan.
Such fun!1
MarindaH schreef:
25-06-2018 08:16
Hier beginnen mensen het ook al aan me te zien, in m'n gezicht ook. Echt fijn.

Ik merk trouwens dat ik veel eten gewoon niet meer op kan. Dit weekend uit eten geweest, Aziatisch met zo'n timbaaltje rijst, en die rijst was er voorheen gewoon helemaal in gegaan, maar nu totaal geen behoefte aan.
Wat fijn om te lezen!

Die vage smaak was een paar dagen zo goed als weg, maar hernia weer terug. Sinds zaterdag ook last van mijn maag/maagzuur.
Ik weet niet was het is.

Verder gaat het heel goed. Ik gun mijzelf af en toe een klein snackje. Een of twee keer per week
Geen hele zakken chips/m&m's meer of hele repen chocolade
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ben erg druk de laatste tijd.

Ik ben zowaar weer afgevallen. Met chocolade en vreetfestijnen.... mijn badpak van vorig jaar paste me toen niet, maar nu wel. Ik ben wat dat betreft happy
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen, nog lekker gezond bezig?
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven