Stediril veranderd in ethinylestradiol met levonorgestrel ??
woensdag 19 mei 2010 om 20:46
Vandaag heb ik mijn herhaalreceptje opgehaald bij de apotheek.
Ik kreeg i.p.v. stediril-> ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg. Ze zeiden erbij dat het precies hetzelfde was, maar een ander doosje. Op internet las ik dat ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg ook hetzelfde is als microgynon.
Hebben andere mensen ervaring met de overstap stediril-> ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg?
Ik kreeg i.p.v. stediril-> ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg. Ze zeiden erbij dat het precies hetzelfde was, maar een ander doosje. Op internet las ik dat ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg ook hetzelfde is als microgynon.
Hebben andere mensen ervaring met de overstap stediril-> ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg?

woensdag 19 mei 2010 om 21:21
Juist, het is gewoon hetzelfde. Ik had eerst microgynon en toen stederil. Bijsluiter liet bij beiden dezelfde hoeveelheden ethinylestradiol en levonorgestrel (de ingredienten dus) zien. Apothekers doen er alles aan om de kosten te drukken dus zoeken de goedkoopste soort van het voor jou voorgeschreven medicijn uit.