Gezondheid alle pijlers

Stediril veranderd in ethinylestradiol met levonorgestrel ??

19-05-2010 20:46 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik mijn herhaalreceptje opgehaald bij de apotheek.

Ik kreeg i.p.v. stediril-> ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg. Ze zeiden erbij dat het precies hetzelfde was, maar een ander doosje. Op internet las ik dat ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg ook hetzelfde is als microgynon.

Hebben andere mensen ervaring met de overstap stediril-> ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg?
Ethinylestradiol met levonorgestrel 30/150µg is de werkzame stof van Stederil/Microgynon/etc.

Stederil/Microgynon/etc. zijn merkpillen, de pil die heet zoals de werkzame stof is een merkloze pil, die is exact hetzelfde maar dan goedkoper.
Het een is de stofnaam, het ander de merknaam. Het is dus geen "overstappen", je blijft precies hetzelfde slikken, alleen zonder merkje en bijbehorend prijskaartje.
Juist, het is gewoon hetzelfde. Ik had eerst microgynon en toen stederil. Bijsluiter liet bij beiden dezelfde hoeveelheden ethinylestradiol en levonorgestrel (de ingredienten dus) zien. Apothekers doen er alles aan om de kosten te drukken dus zoeken de goedkoopste soort van het voor jou voorgeschreven medicijn uit.
Ik heb dezelfde overstap gemaakt. Wel eerst zelf de ingredienten vergeleken en die waren exact hetzelfde. Idd is de ethinedinges de werkzame stof uit de microgynon.

Met andere medicatie dito.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven