Gezondheid alle pijlers

Steeds weer rugpijn!

10-01-2010 14:37 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Dit topic is voor mensen die ook vaak last hebben van rugpijn, of zelfs aandoeningen hebben zoals; een hernia, versleten tussenwervelschijven of reuma.

Het komt ook vaak door stress, de een krijgt er hoofdpijn of buikpijn van, maar ook veel mensen juist rugpijn!

Ook komt het veel voor dat je last hebt door overgewicht of zware borsten.

Herken jij jezelf hierin?

Praat erover mee!!
Maxiemax, jij bent ook een leukje he? Ben ik ah klagen over m'n pijn en jij neemt de moeite om het geklaag aan te horen en met ideeen aan te komen. En wat lees ik hier? Met jou gaat het niks beter. Ik ga keihard voor je duimen dat het werkt!!!

Dribbel dat bedoelde ik eigenlijk ook. Het klinkt niet zo leuk, maar als je het niet kan benoemen nemen veel mensen het ook totaal niet serieus. Grrrr.... Het enige wat ik kan zeggen, volg je gevoel! Als jij denkt dat je pijn in je gewrichten hebt, laat je niet afschepen.
Jeetje als ik jullie verhalen zo lees mag ik niks niet klagen. Ik heb deze week een redelijk goede week. Alleen ben ik de laatste tijd weer erg moe. Ik wens jullie sterkte met jullie onderzoeken en behandelingen.
Omhoog met dit belangrijke topic!

Hoe gaat het nu met iedereen??

Met mij sinds gisteren wat beter. Misschien in een ander topic al gelezen dat ik nogal problemen met m'n migraine heb momenteel. Anders ook hahaha, maar nu wel heel erg.

Heb nu ook definitief het besluit genomen om niet meer te gaan werken. Schijnbaar eist het teveel van m'n lichaam en dan houdt het toch op. Ik hoop dat het snel allemaal weer beter gaat, zodat ik wat meer kan gaan doen met m'n man.

Nu m'n herkeuring afwachten...
Ik heb je migraine topic gelezen en wens je heel veel sterkte,ik heb vroeger wel last gehad van zware hoofdpijnen maar dat kwam na lang zoeken van de koemelkintolerantie die ik heb,

Eenmaal op dieet (koemelk uitbannen) was de hoofdpijn ook weg en ik heb sindsdien ook nooit meer hoofdpijn gehad!

Maar o-o-o wat moet migraine dan wel niet voor invloed hebben!

Ik duim dat de rust die je nu krijgt heel veel goeds zal brengen en je een andere leuke bezigheid vindt waar je je dagen mee door kunt brengen.

Sterkte met wachten op de herkeuring en ik ga duimen voor je!

Hier gaat het nog steeds niet super,komende vrijdag de behandeling op de pijnpoli en gisteren gehoord dat mijn zus overleden is op 62 jarige leeftijd aan kanker.

Dat contact was niet goed maar ik had haar een beter leven gegunt dan ze nu gehad heeft.
Gecondoleerd Maxiemax... Nee dat gun je helemaal niemand. Rotziekte!

Ik ben erg benieuwd hoe die behandeling uit gaat pakken. Dit is toch de eerste keer dat je deze soort pijnbestrijding krijgt? Alvast heel veel succes!!
Dank je wel Caroline

Ja deze behandeling krijg ik voor het eerst,ik heb wel een soortgelijk iets al in mijn nek gehad maar dat was toch anders.
Caroline, hopen dat je je beter voelt nu je stopt met werken. Ben benieuwd hoe de herkeuring gaat.

Maxiemax, gecondoleerd met je zus. Je hoort het tegenwoordig zo veel die ziekte.

Heel veel succes vrijdag.

Met mij gaat het redelijk. Heb wel veel pijntjes. Ene moment beter vol te houden dan de andere keer. Momenteel krijg ik steeds meer last van mijn knieen. Hopen dat dat niet erger wordt.
Bedankt LittleBear,jij ook heel veel sterkte.
Maxiemax, hoe gaat het? Merk je al iets? En viel het mee of tegen?

Hoe is het met de rest?
Het viel vies tegen en ik heb een aantal dagen alleen maar kunnen liggen.

Op dit moment gaat het redelijk maar ik heb nog niet veel gedaan.

Ik durf dus ook nog niets te zeggen maar ik heb het idee dat het in ieder geval met zitten minder pijn doet allemaal.
Oh het is dus nog spannend! Ik hoop het zo voor je! Het is iedere keer prijs de eerste dagen he? Ik ga as donderdag weer naar de neurochirurg. Een btje herrie schoppen voor het goede doel ;). Als hij me niet verder gaat helpen dan wil de neuroloog die me nu behandelt tegen de migraine aanvallen me graag verder helpen. Hij vond dat hij zich er nu niet mee mocht bemoeien, maar als de neurochirurg echt verder niks gaat ondernemen dan gaat hij dat doen. Hij was het er wel mee eens dat een operatie geen optie is, maar is wel van mening dat dan alles uit de kast gehaald moet worden om de pijn te verminderen. We gaan het zien!
Gisteren bij de neurochirurg geweest. De terugval was hem wel duidelijk. Nog een keer naar de vorige MRI scan gekeken. Nu zag hij toch wel wat littekenweefsel links(jaja die scan is al 5x bekeken en nu wordt het gezien...vreemd). Ze gaan nu over 3 weken een nieuwe MRI maken, dan wordt er een stafvergadering gehouden en krijgen we daarna een consult met de professor en m'n neurochirurg. Hij wil nu gaan kijken of het toch niet mogelijk is om via de achterzijde m'n rug vast te zetten. Daar kleven natuurlijk de nodige riscio's aan. Dat ik op die plek al een keer geopereerd ben werkt niet in mijn voordeel. Via de voorkant is absoluut geen mogelijkheid omdat ze daar echt niet tussen kunnen komen.

Toen we naar huis reden vroeg ik wat m'n vriend ervan vond. Het bleef even stil. Maar hij vind het helemaal niks. Hij is al gewend aan m'n beperkingen en kan daar goed mee leven omdat ik er (vindt hij) goed mee om ga. Maar hij zei ook dat ik moet beslissen, want het is uiteindelijk mijn lijf en mijn pijn.

Mocht de MRI een ernstige verslechtering laten zien dan is het wat anders. Dat verwachten we niet.
Hoi Caroline tjee ineens ontdekken ze littekenweefsel! vreemd is dat toch vind je niet?

Ik kan daar altijd zo pissig om worden maar goed je schiet er niets mee op maar had dit eerder ontdekt geweest of op papier gestaan dan had je keuring er misschien ook iets anders uit gezien.

Sterkte!!
@maxiemax, gecondoleerd met je zus. Al heb je niet al te veel contact met elkaar gehad, lijkt het mij dat het juist ook erg pijn kan doen. Is de begravenis geweest? Of vind je het moeilijk om naar toe te gaan?

Fijn dat je iets (al is het maar een beetje) merkt van je behandeling! Gelukkig ben je nu 'de ergste' dagen weer voorbij. Hopelijk gaat het nu in een sneller tempo vooruit. Sterkte.

@Caroline, wat vreemd inderdaad dat ze het nu wel zien!! Lief dat je vriend zo reageert. Wat voel je er zelf bij? Zou je de operatie aan willen gaan wanneer dit mogelijk is?

In ieder geval beter dat je nu niet werkt. Heb je ook even goed te tijd voor jezelf.

@littlebear, lastig van je knieën. Wanneer merk je dat je er last van hebt? Bij mij zit het erg in mijn spieren rondom mijn knieën. Zoiezo, alle spieren in mijn benen zijn zeer gevoelig..

Met mij gaat het wel redelijk. De eerste maanden van de zwangerschap ben ik wonderbaarlijk goed doorgekomen met mijn rug, tot vorige week. Ik kon opeens de bank niet meer afkomen. Tevens een paar keer ongecontroleerd urine verloren, wat natuurlijk ook met de zwangerschap te maken kan hebben. Toch maar even de verloskundige gebeld. Ze denkt aan bekkeninstabiliteit. Nu heb ik een weekje vakantie, dus even kijken of ik ook verbetering ga voelen nu ik meer rust neem.

Nou goed dames, een hele fijne dag gewenst. Excuus dat ik niet veel reageer. Er lijkt nu een einde te komen aan de drukte voor de studie. Over 4 weken moet alles klaar zijn en het ziet er naar uit dat dit gaat lukken!

Groetjes!!
Yverna! Wat leuk dat je weer eens wat schrijft! Ik wil je al zolang een pbtje sturen, maar mijnviva wil niet echt meewerken.

Oh wat balen dat het dan ineens zo gaat! Het ging zo goed... Hopen idd dat een weekje rust je goed gaat doen...duim...duim..duim...

Ja vreemd he? Tig artsen die ernaar kijken en dan ineens....wonderbaarlijk! Naja.. Het ligt aan de MRI scan die ik krijg, nee niet ad scan zelf ;) maar ad uitslag. Als blijkt dat het verslechterd is dan ga ik het overwegen, maar anders ga ik voor een afkeuring. (Maxiemax, die keuring krijg ik binnenkort nog hoor)

Als ik genoeg beweging en rust kan pakken dan gaat het veel beter en dan kan ik er wel mee leven. Ik denk dat een operatie het er niet beter op gaat maken. Daar komt bij dat ze er wel heel erg huiverig tegenover staan in mijn geval en dat geeft de burger ook geen moed.

Maxiemax, ....slaat het aan?
Balen dat het nu minder gaar Yverna,ik hoop dat die week rust je goed zal doen.

Mocht het bekkeninstabiliteit zijn doe dan echt kalm aan het is echt niet leuk zelf heb ik er jaren geleden ook mee lopen tobben tijdens mijn zwangerschappen.

Afgelopen week ben ik naar de begrafenis geweest,ik had nog wel contact met haar kinderen dus de stap was niet zo moeilijk alleen kon ik op dat moment nog slecht zitten en heb ik de rest van de dag in mijn bed doorgebracht.

Het zitten is nu aanmerkelijk verbeterd door de behandeling joepie! helaas zit de uitstraling naar mijn been en voet er nog wel maar wie weet hersteld dat ook nog?

@Caoroline ik dacht dat je die keuring al gehad had,sorry verkeerd begrepen en bij deze heel veel sterkte en succes!
Oh maxiemax, ik hoop echt voor je dat die uitstraling ook minder wordt!! Het is in ieder geval al een stuk positiever dan de vorige behandeling. Het geeft weer moed!

Bekkeninstabiliteit is inderdaad geen pretje wat ik zo hier en daar hoor. Ik zal het even moeten afwachten. Anders ga ik er gewoon 2 weken eerder uit als het moet, dan wordt het half maart.

@caroline, weet je al wanneer je uitslag krijgt van hun beraad?

Spannend hoor. Ik zal je proberen een persoonlijk bericht te sturen, wellicht dat je dan kan antwoorden? Ik heb het nog niet eerder uitgevonden.
Yverna ik heb je bericht ontvangen. Het probleem is dat mijnviva het eigenlijk nooit doet. Vandaag toevallig wel, dus daar heb ik meteen gebruik van gemaakt.

Maxiemax, ik heb jou een uitnodiging gestuurd als het goed is gegaan... Maar dat is supernieuws! Zelfs m'n man vindt het leuk hahaha Wie weet dat het nog verder door gaat werken.
Klopt Caroline ik hem ontvangen maar kon er niets mee,ik heb jou er nu een teruggestuurd misschien lukt dat wel?

Zelf blijf ik duimen en duimen en duimen,die dingen zijn aan het slijten! hihi
Caroline, ik heb je een bericht teruggestuurd.

Ik heb ook soms problemen met het inloggen op Viva.
Yverna, Ik heb eigenlijk last van mijn knieen tijdens het lopen. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Mijn knieen zijn ook instabiel dus zou eigenlijk knie oefeningen moeten doen.

Jammer dat het wat minder gaat. Lekker genieten van je weekje vrij en hopen dat je dan weer wat minder last hebt.

Maxiemax, fijn dat de behandeling wat helpt. Hopen dat de uitstraling ook minder wordt.

Caroline, vreemd dat ze nu ineens wel iets zien. Weet je al wanneer je terecht kan voor een MRI?

Ik heb woensdag een gesprek met de arts. Heel benieuwd wat hij gaat zeggen.
Ik deed weer eens quoten ipv aanpassen.... ;)
quote:Dribbel9 schreef op 18 februari 2011 @ 16:05:

@maxiemax, super dat het beter gaat, is de uitstraling minder geworen? Nog gecondoleerd met je zus ( beetje laat, maar goed...)

@yverna, is het gelukt met rust nemen? Tijdje terug zou je dat ook proberen maar toen toch druk druk met de studie etc... Ben benieuwd ;) hoop dat het ondertussen wat beter uit te houden is voor je

@caroline, dat wordt weer afwachten dan, totdat de volgende mri gemaakt kan worden en dan ook nog op de uitslag... Inderdaad heel apart dat ze na zoveel keer de scan bekeken te hebben, nu opeens wel een afwijking zien.. Operatie gaat hem dus ook niet worden?

@littlbear, woensdag dus een gesprek gehad, is daar nog wat nieuws of interessants uitgekomen (iets waar je ook iets mee kunt)???

Met mij gaat het wel, niet goed, niet slecht. Wat betreft de fibromyalgie, ik moet nu een medische verklaring hebben voor mijn studie, zodat ik een jaar langer stufi kan krijgen ivm de vertraging die ik heb opgelopen..

Ik dus netjes bellen naar de poli reumatologie, zou een verklaring voor me gemaakt worden etc, krijg ik 2 weken later doodleuk te horen dat mijn reumatoloog geen verklaring wil geven omdat ze het onzin vindt. Ze wil nu met de studieadviseur praten over waar het op slaat etc?

Ik heb ook echt boos op dr nu. Ik kom daar, niks te zien in mn bloed, dus RA wordt al per definitie uitgesloten, nouja, beetje LO gedaan, dan concluderen dat ik fibromyalgie heb. En dan nu geen verkaring willen afgeven omdat mevrouw de dokter het onzin vindt. Ik ga ook gelijk een nieuwe reumatoloog zoeken, ben dr een beetje klaar mee nu. Dit gezeur en dat afschepen hebben lang genoeg geduurt!
@dribbel, wat een gezeur met die reumatoloog. Het is toch maar een kleine moeite om die verklaring te schrijven.

Ik heb gesprek gehad met de arts. Hij wil mij wel gaan opereren. Wachtlijst is helaas erg lang. Dus denk niet meer dat het gaat lukken voor het trouwen. Ik moet 2 maart naar fysio papendal in Arnhem. Ook een soort pre operatief onderzoek. Geen idee wat ze gaan doen. Spannend.
@littlebear, wat spannend! Krijg je nu vanzelf een oproep thuis?

Wat vind je er zelf van?

@dribbel, dat meen je.. Wat een gedoe zeg. Net of je niet genoeg aan je hoofd hebt!

Er zijn toch gewoon regels voor.

@maxiemax, hoe gaat het?? Weer wat verbetering opgetreden?

Ik ben bij de verloskundige geweest. Ze wilt dat ik rustiger aan ga doen.

ik moet 6 uur per dag gaan werken ipv 6 uur. En deze week vakantie was heel erg fijn. Eigenlijk heel veel gewerkt aan school, maar wel wanneer het mij uitkwam.

@caroline, heb jij al iets gehoord over het beraad van de artsen??

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven