Gezondheid alle pijlers

Steeds weer rugpijn!

10-01-2010 14:37 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Dit topic is voor mensen die ook vaak last hebben van rugpijn, of zelfs aandoeningen hebben zoals; een hernia, versleten tussenwervelschijven of reuma.

Het komt ook vaak door stress, de een krijgt er hoofdpijn of buikpijn van, maar ook veel mensen juist rugpijn!

Ook komt het veel voor dat je last hebt door overgewicht of zware borsten.

Herken jij jezelf hierin?

Praat erover mee!!
Iedereen:

Zie dat het al twee maanden geleden is dat ik hier postte. Om nog even op mijn post terug te komen: de rolstoel staat beneden in de berging, kan hem ieder moment pakken. Zag m op internet staan voor een zacht prijsje, 99% van wat ik wilde van een rolstoel. Dwz ook met verstelbare been-steunen, omdat er nog meer is dan het cauda-syndroom. Alleen het zelf hoepelen zie ik niet zitten. Een elektrische rolstoel lijkt me nog een trapje te hoog gegrepen, een opvouwbare scootmobiel kan ik niet handelen omdat ik niet zwaar mag tillen. Heb ook een rollator maar die neemt mijn pijn niet weg! Krukken haalt niets uit omdat dat nog zwaarder loopt dan met de rollator . . . .

Maar ik moet niet zeuren, lopen lukt nog steeds!
Bedankt allemaal voor de felicitaties!

@carenza, wat fijn dat je die rolstoel hebt gevonden en inderdaad ook heel fijn dat het lopen nog steeds lukt. Dat blijft toch het belangrijkste nu.

Ook een knuffel voor jou! Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik ken zelf het cauda- syndroom niet. Wordt dit naar mate je ouder wordt erger? Hoe lang heb je het al?

Als je dit al eerder gemeld heb, mijn excuus dat ik het opnieuw vraag!
Yverna: het cauda-syndroom is voor iedereen anders, de een heeft er nauwelijks last van, de ander kan niet meer lopen. Er is een heel scala van verschijnselen, qua mogelijkheden zit ik ergens op 25-30% van wat ik ooit kon. Het wordt niet erger, alleen wordt je minder mobiel naarmate je minder aan sport doet of loopt.

Revalidatie heb ik nooit gehad, ik zag het nut niet van iets stimuleren wat toch nooit terugkomt. Google de term maar eens, maar kijk uit dat je niet bij honden uitkomt. Dieren kennen de kwaal ook. Er is een website voor lotgenoten.

PS: ik ben bijna 50 en heb het syndroom deze maand 10 jaar.
Pff, Klinkt alsof het een feestje waard is, niet dus..

Ik kan het me voorstellen dat je dan niet gemotiveerd bent om een revalidatietraject in te gaan.

Sport je nog wel om je mobiliteit te behouden?
Yverna: sporten is niet echt mogelijk wanneer iedere stap zo veel pijn doet! Slik veel pijnstillers die niet doen wat ze moeten doen, dokter wil me nog geen morfine voorschrijven omdat dat de laatste mogelijkheid is. Het dagelijkse leven is al inspanning genoeg. Zoiets als boodschappen doen bedoel ik dan! Aan de buitenkant is niets te zien, dat is het probleem. Mensen denken dan al snel dat "het wel meevalt".
Yverna....Jippiedepippie!!!! Gefeliciteerd!!! Ik was al zolang niet op het forum geweest. Nu kwam ik even spieken of je al bevallen was...en jawel! Super! Klinkt wel heftig. Stoer wuuf!

Ik had er nog nooit van gehoord dat een babytje daardoor een klaplong kon krijgen..brrr (maar ik ben ook geen expert)

Even proosten op de goede afloop! Nu hopen dat jij en je kindje snel helemaal ok zijn en dan volop genieten....

Carenza, misschien is de pijnpolikliniek een idee? Daar helpen ze je ook om de juiste medicatie vinden tegen jouw pijn.

Mag ik vragen welke medicatie je nu gebruikt?

Hoe zie jij revalideren? Want zoals ik het nu lees lijkt het wel alsof je het als sporten ziet.

Met mij gaat het momenteel erg goed, jieha! En daar ben ik erg blij mee hahahaha.

Door de medicatie tegen de migraine heb ik vrijwel nooit meer een aanval.Als ik er 1 heb, dan moet ik iig niet meer m'n bed in. Beter! Die medicatie zelf is de eerste maanden trouwens geen pretje, maar als je lichaam eraan gewend is dan gaat het prima.

Met m'n rug gaat het goed. Ik loop wat af, fiets, kan weer goed zitten, enz. M'n medicatie is enorm omlaag gegaan. Natuurlijk kan ik niet alles, maar je hoort mij niet klagen.

Op m'n werk is alles keurig opgelost. Daar ben ik heel blij mee. Over een aantal maanden mag ik opnieuw beginnen met kleine stapjes onder goede begeleiding.

Soms als het even minder gaat, dan kan ik nu goed voor ogen houden dat het tijdelijk is. Ja, ik zit weer lekker in m'n vel!
Yverna: revalideren betekent in mijn visie: het terugkrijgen van vaardigheden die verloren zijn gegaan. In mijn geval is er gevoel verloren gegaan. Er is kans op minimaal herstel (lees: op cel-niveau) binnen 1 jaar, met uitloop tot maximaal 3 jaar. Ik geloof wel in herstel van motorische functies, maar niet in herstel van gevoel. Eenmaal weg, blijft weg. Blijkt ook wel. Over twee weken heb ik mijn 10-jarig "jubileum" en er is geen milimeter gevoel teruggekomen. Dan is oefenen, iedere dag, een onbegonnen taak . . . . . . . .

(website: www.cauda.nl, kopje wat is CES) Hier vind je veel duidelijke info als je meer wil weten.

Qua medicatie gebruik ik tramadol ca. 5 per dag, soms aangevuld met ibuprofen, 400mg of 600mg. Dat hangt er vanaf of ik me veel moet inspannen. Best heftig dus! Heb daarnaast ook omeprazol om de maag een beetje te beschermen.
Yverna, gefelicteerd met jullie zoon. Heftig zo die verhalen, maar fijn dat het nu goed gaat.

Dribbel, we zijn gisteren in ondertrouw gegaan en onze trouwringen zijn klaar. Die hebben we gisteren even bewonderd. We zijn nu met de trouwkaarten bezig. We moeten nog wat kleine dingen, maar het schiet mooi op. Volgende week zaterdag mag ik weer mijn trouwjurk passen. Helemaal zin in. De tijd gaat nu wel snel.

Ondertussen sta ik nog steeds op de wachtlijst voor de heupoperatie. Het wordt pas na het trouwen dus daar moet ik nog even op wachten. Qua pijn gaat het wisselend. Heb morfine voor zonodig.

Leuk om weer even wat van jullie te horen.
Hallo dames,

Het is alweer een poosje terug dat er nog iemand gereageerd heeft, maar wilde graag mijn verhaal kwijt.

Ik loop nu eigenlijk al 10 jaar rond met lage rugpijn, Het is begonnen na de bevalling van mijn dochter. Dacht eerst dat het bekkenpijn was. Bij de 2e zwangerschap was het meteen weer raak.. Lage rugpijn. Dit is eigenlijk nooit helemaal overgegaan, wel minder geworden, kon gewoon werken.

Tot halverwege april, toen schoot het me in de rug, ach dat gaat wel weer over.. Niet dus.

Ben in de periode mei vaak bij de huisarts geweest, die begon nu toch te twijfelen, of mijn zenuwen zaten helemaal vast onderin de rug of toch een kleine hernia. Eerst moest ik medicatie proberen, arthrotec. Dit hielp goed, tot de tabletten op waren, dus ik moest stoppen..

Kreeg van hem een doorverwijzing naar de rugpoli in Delden om een MRI te maken.direct hierna kon ik bij de neuroloog daar terecht. Wat bleek, mijn onderste twee tussenwervels waren versleten, en ik bleek een uitstulpsel te hebben. Omdat bij deze uitstulpsel de zenuwen mooi liepen was het geen hernia.

Nu kreeg ik te horen dat het het beste was om de Mckenzie methode te volgen. Nu is het zo, dat als ik dat bij de rugpoli doe ( waar ik 40 min voor moet rijden wat dus pijnlijk is) ik per sessie 70 euro kwijt ben.. Ja ben niet aanvullend verzekerd.

Ben hier in mijn plaats naar de fysio geweest, gevraagd of het hier ook kon. Een dorpje verderop zat een fysio die dat wel deed. Dus ze gaan binnenkort contact met me opnemen.

Op het moment kan ik niet werken, werk met kinderen van 0-3. Zit nu al sinds eind april thuis en het begint me steeds meer tegen te staan. Heb gelukkig wel de meiden, dus afleiding genoeg.

Hoop dat ik nog iets hoor van jullie ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven