Gezondheid alle pijlers

Steeds weer rugpijn!

10-01-2010 14:37 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Dit topic is voor mensen die ook vaak last hebben van rugpijn, of zelfs aandoeningen hebben zoals; een hernia, versleten tussenwervelschijven of reuma.

Het komt ook vaak door stress, de een krijgt er hoofdpijn of buikpijn van, maar ook veel mensen juist rugpijn!

Ook komt het veel voor dat je last hebt door overgewicht of zware borsten.

Herken jij jezelf hierin?

Praat erover mee!!
shoppen, schoonmaken is nou niet echt een beroep wat je kan volhouden als je rugklachten hebt, dus ik snap wel dat je veel pijn hebt. Sinds ik klachten heb, maak ik veel minder schoon in mijn eigen huis, omdat de pijn dan verergert. Ik heb nu ook een schoonmaakster en dat is heerlijk, weer een zorg minder. En het scheelt echt in pijn, want al dat bukken en draaien wat je doet bij het schoonmaken is niet bevorderlijk. Balen voor je.
ja heel erg balen

doe het werk echt met veel plezier

de gezinnen zijn me ook erg lief, zou het verschrikkelijk vinden om er mee te moeten stoppen

maar ik merk wel, de afgelopen week heb ik de adresjes afgezegd en minderr pijn in mijn rug

vandaag hier in huis denk ik teveel gedaan, ik hang op de bank met pijn pffff
Om gek van te worden...

Vamorgen ging ik op de weegschaal staan en zag dat ik 3 kilo ben aangekomen in 4 weken tijd! Dit moet haast wel zo zijn omdat ik nu sinds december de helft minder werk. Ik heb nog nooit hoeven lijnen, maar ik denk dat ik nu wel heel erg op moet gaan passen..

In juli trouwen we, en ik wil nog wel in mijn jurk passen!
Trouwen? Wat gaaf! Ik moet juist veel eten

wat het vliegt er zo af

wat oneerlijk allemaal

net even rondje shoppen in de stad

na een uur erge pijn Geert

zelfs van lopen krijg ik meer pijn

zit nu vooral links bij de nieren

hopelijk hoor ik maandag wat het is
Ja jeej.. Spannend.

Als het links bij je nieren zit, zijn het je spieren denk ik.

Ik heb ook veel spierpijn doordat ik verkeerd ga lopen door de pijn.
hebben jullie ook sociale contacten verloren doordat je minder kon?
Vandaag met mijn fysiotherapeut gesproken.

Heupdysplasie staat op de "chronische lijst" van de fysiotherapie, waardoor je het vergoed krijgt uit de basisverzekering.

Das heel fijn!

shoppen, heb je de uitslagen gekregen?
Nee nog niets gehoord

kan er moeilijk van slapen, blijf malen

over de toekomst met mijn rug

ik bel zelf morgen wel even ben vreselijk benieuwd
Ja, snap het. Echt niet leuk.

maar probeer echt te kijken naar de mogelijkheden die je hebt i.p.v. naar je beperkingen. Alleen is dat wel moeilijk...

Laat je het weten als je de uitslag hebt?

sterkte!
Fijn dat je vanuit je basisverzekering vergoedingen krijgt

meestal met basis krijg je niet veel

ik heb zelf ook een basis niets aanvullend

zodra ik wat weet meld ik het hier

jij ook succes hè

wel fijn wat opbeurende woorden
de huisarts heeft gebeld, niets ernstigs te zien

geen ontstekingen, niet de ziekte van bechterew

ik vroeg om een scan, hij kan mij geen verwijzing geven*(wat dom)

hij stuurt me door naar een reumatoloog, die kan betere medicijnen geven en heeft de mogelijkheden voor scans aanvraag enzo

als ik google op reamatoloog word ik niet veel wijzer

vaak mensen met een hernia worden daar naar toe verwezen

nou ik heb niet de symptomen van een hernia

vaag allemaal
Lees het volgende boek eens. Het is gratis en ik heb er wat aan gehad.

http://www.inzichtinrsi.nl/HealingBackPain.pdf
@ Emile, dankje wel voor de tip!

Mag ik vragen wat jij hebt met je rug?

@ Shoppen, inderdaad vaag...

Waarom de reumatoloog? Denkt hij aan een vorm van reuma? Je hebt toch duidelijke rugklachten?

Kan je in ieder geval een scan vragen. Als daar iets uitkomt moet je alsnog naar de orthopeed. Ik had trouwens ook niet de symptomen van een hernia.
De reumatoloog zal wel een vriend van hem zijn ik heb geen idee waarom de reumatoloog

huisarts zei die kan testen doen, andere medicijnen en een scan

ik dacht zelf meer aan een orthopeed maar goed

ik dacht ook dat de foto's wel een beeld zouden geven

hoe gaat het met jou yverna?
Met mij wel goed.

Morgen sollicitatie gesprek! Wel spannend. Voor bij de ambulance als verpleegkundig centralist.

Daarin ga ik wel vertellen over mijn rug en heupen.

En tja, ik heb nu zoals gewoonlijk last van mijn rug. Ik moet zo werken, niet erg veel zin in.

Ik ben benieuwd wat de reumatoloog bij jou gaat onderzoeken. Zit er ook reuma in je familie?
succes morgen, ook ik heb gewerkt vandaag, verteld dat ik doorverwezen word, en dat mocht het echt niet meer gaan

ik met werken stop

nee er zit geen reuma in de familie,

wel botontkalking en hernia;s

maar allemaal bij de ouderen ooms en tante's
hmm, ik laat je weten hoe het morgen is gegaan!
Ik ben eerder in dit topic meegekletst (pag 2) en heb morgen mijn botscan. Ik vind het nog steeds wel een beetje spannend, heb niet echt veel ziekenhuiservaring zeg maar.

En vooral ben ik benieuwd naar wat er al dan niet uit gaat komen. De laatste weken heb ik meer gewerkt (ben van 20 naar 32 uur gegaan) en merk dat dit niet echt bevorderend werkt op mijn rug. Ik lijk er niet vaker last van te hebben, maar wel meer. Ook mijn ribben spelen af en toe meer op, 's nachts ben ik regelmatig wakker. Niet echt met veel pijn, maar ik denk wel dat ik hier wakker van word. Word er ook een beetje moedeloos was (en gewoon moe...), als ik dan lees hoe lang sommigen van jullie er last van hebben vind ik dat ik niet eens mag klagen en dat alles relatief is. Maar ik baal ervan en zit gewoon niet lekker in mijn vel hierdoor.

Dan de botscan van morgen, iemand die me kan vertellen wat ik wel of niet mag dragen? Of wat ik vanuit het ziekenhuis aanmoet? Heb echt geen idee wat ik mag verwachten en daar word ik nerveus van.
Hoi Noukels, Het is logisch dat je hierdoor niet lekker in je vel zit. Dat herken ik ook, het moe worden van steeds weer pijn, en vooral de confrontatie met het niet meer kunnen dan dat je eigenlijk zou willen.

Het is geen klagen!!

Ik heb in december een botscan gehad. Ik moest in de ochtend komen voor een injectie van fluoride, en een korte scan. In de middag, 3 uur later, moest ik terugkomen voor een uitgebreide scan. Het is niets engs, je ligt erg stil ongeveer 15 minuten.

Je moet je bovenkleding uittrekken dacht ik, weet ik niet meer zo goed.. Slecht geheugen :D.

Wordt vooral niet nerveus, het is zo voorbij!

Laat even weten hoe het is gegaan.
Ik word er gewoon letterlijk en figuurlijk moe van! En op zich functioneer ik prima, kan mijn werk doen, kan thuis alles doen. En heb er dan niet eens bijzonder veel last van (of het went?) maar zodra ik in mijn bed lig, omdraai en vooral 's ochtends wakker word dan is het niet leuk meer.

Ik vind het ook vervelend om (vooral tegen mijn vriend) continu te moeten zeggen dat iets zeer doet ofzo.

Ben erg benieuwd morgen en wanneer ik de uitslag ga krijgen. Ben nu de vragenlijst maar eens aan het invullen en zie dat ik een 'skelet partieel' krijg en een 'SPECT skeletdetail' wat het ook mogen betekenen. En hopelijk mag ik mijn bovenkleding gewoon aanhouden, zit er niet op te wachten daar in mn blootje op die tafel te gaan liggen. Vond die rontgenfoto al niet zo leuk ;) Probeer een kledingsetje samen te stellen zonder al te veel metaal, zodat ik hopelijk alles aan kan houden. Die bh doe ik dan wel uit. Pff...denk hier echt veel te ver bij na, haha...
En dan denk ik eigenlijk nog niet aan het scenario dat er niets uitkomt en ik weer verder gestuurd ga worden (mensendieck werd het dan) :(
[quote]Yverna schreef op 27 januari 2010 @ 10:56:

@ Emile, dankje wel voor de tip!

Mag ik vragen wat jij hebt met je rug?

Pijn links boven mijn bil in mijn lage rug. Al meer dan 15 jaar met uitzaaiing naar mijn linkerbovenbeen. Ben nu al bijna een maand pijnvrij en doe dagelijks speciale rek, strek en krachtoefeningen met zo'n skippybal.
@ emile, die bal heb ik ook! heb je alleen daardoor nu een maand geen pijn??

@noukels, succes morgen! ik weet wel dat mijn bovenlichaam niet bloot was. en inderdaad, ik voel me ook echt een zeur naar mijn vriend toe. hij zegt dan; "voor mij maakt het niet uit, jij voelt de pijn en dat vind ik vervelend." ik kan niet meer in huis werkzaamheden verrichten zoals bed verschonen en stofzuigen. dat vind ik vooral moeilijk.
Nou, de botscan is gemaakt! Stelde eigenlijk niet bijzonder veel voor. Om 12uur een injectie, drie uur de stad in met wat flesjes water en om 15 uur zijn er eerst 2 foto's gemaakt en daarna ging dat apparaat een half uur om me heen om foto's te maken. Alleen van onder dat ding liggen krijg je last van je rug ;) Nu een weekje wachten op de uitslag, ik ben erg , benieuwd. Kwam er na een kwartier achter dat ik zelf mee kon kijken, op het eerste oog zag ik niets bijzonders maar heb er ook geen verstand van.
Klopt! fijn dat het is meegevallen.

Hou ons op de hoogte van je uitslagen!

Ik heb vandaag sollicitatie gehad...

Niet aangenomen! Dit omdat ik daar een interne intensieve opleiding van een jaar zou krijgen, terwijl ik nu ook nog een opleiding tot docent volg. Ze dachten dat ik het niet aan zou kunnen.. Misschien ook doordat ik over mijn rug heb verteld.

Wat voor werk kan ik nou nog doen?? Vandaag dus even verdrietig. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven