Gezondheid alle pijlers

Steenpuist of iets dergelijks!

26-09-2013 23:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb m 2 dagen maar ik word er moedeloos van!

Heel fijn ik heb op mijn voorhoofd een dikke pijnlijke bult, zonder kopje. (Als ik google zie ik dat er allemaal n gele kop op zit?) Hij is 2 bij 2 cm groot iedereen kan hem zien. Ik heb er ook kei erge hoofdpijn van. Huisarts denkt ook dat het een steenpuist is. Ik heb er antibiotica voor gekregen en een zalf.

Heeft iemand ervaring met zon ding in je gezicht? Wat kan ik er zelf nog verder aan doen? Hoe lang gaat dit duren?

dankjewel voor de reactiess
Niet te veel aankomen en dan moet het vanzelf goedkomen. Meestal zijn ze na een week wel open en weg.

Succes
Die bacterie is heel besmettelijk en daarom moet je heel goed je handen wassen als je er aan hebt gezeten. Anders kan je andere wondjes op je lichaam heel makkelijk besmetten ( of bij iemand anders) Verder er vooral niet in knijpen omdat je anders de bacterie in de bloedbaan kan krijgen met nare gevolgen.
Gelukkig ik had al verhalen gelezen dat hij weken daar kan zitten. Dat valt dan weer mee. Ik hooop het!!
pony laten knippen?
Plak er een pleister overheen.

Serieus, die puist valt jou meer op dan anderen. Andere mensen zijn veel minder met jouw steenpuist bezig dan dat jij denkt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Tea-tree olie oerop smeren. Dringt in de huid en vermindert de pijnlijke zwelling al na een dag. Verder zoveel mogelijk met rust laten.. inderdaad is de bacterie zeer besmettelijk..
Horen, zien en .... reageren
Meer malen per dag wassen en ontsmetten.
pleister met trekzalf erop voordat je gaat slapen, issie smorgens weg.
Dat ie opvalt vind ik nog niet het ergste maar ik voel hem heletijd tintelen en pijn doen enzo de pijn trekt n beetje richting oog. Er zit ook nogsteeds geen kop op. Maandag weer trg ermee langs de huisarts. Ik word er niet goed van....Hoop nogsteeds als ik morgen opsta dat hij weg is haha. Ik loop er toch al n aantal dagen mee rond.
Warm washandje erop, dan rijpt ie sneller.
Weer naar de huisarts voor een puist? Serieus? Hoevaak in een jaar ga jij dan naar HA? Het is een puist hoor, geen stinkende wond. Hoe vervelend het ook is je zal toch meer geduld moeten hebben. Neem een paracetamolletje en probeer idd eens trekzalf of tea tree olie, minimaal 3 dagen proberen.
quote:swanlady schreef op 29 september 2013 @ 09:45:

Weer naar de huisarts voor een puist? Serieus? Hoevaak in een jaar ga jij dan naar HA? Het is een puist hoor, geen stinkende wond. Hoe vervelend het ook is je zal toch meer geduld moeten hebben. Neem een paracetamolletje en probeer idd eens trekzalf of tea tree olie, minimaal 3 dagen proberen.Wat er in de ontsteking zit is een soort van bacterie heb er nu al lang antibiotica tegen 2x verlenging ervan ook twee soorten zalf. Het ding in m'n gezicht heeft zich zelfs uitgebreid en heb er af en toe een dik oog van. Nja het is dus niet zomaar n puistje heeft wat langer tijd nodig . Shit happens voor mij haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven