Gezondheid alle pijlers

Stekende pijn NA poepen

19-02-2013 11:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenning even een andere nick aangemaakt. Ik kon hierover nog niets vinden met de zoekfunctie, dus ik hoop dat ik niet dubbel ben.

Ik vraag me af of ik naar de HA moet. Ik heb namelijk soms NA het poepen pijn van onderen, als ik sta voel ik niets maar als ik ga zitten is het net alsof ik op mijn bips op een houten staak laat zakken. Ik kan de pijn maar moeilijk lokaliseren, behalve dat het voelt alsof 'ie van achteren 'binnendringt'. Na een halfuur is het weer over. (En dan pas kan ik weer op meer dan 1 bil zitten).

Het poepen zelf doet eigenlijk nooit zeer en geeft zelden problemen, ziet er ook normaal uit. Geen bloed of slijm erbij, niet heel hard/zacht. Ik heb ook nooit buikpijn of jeuk aan m'n anus ofzo. De pijn bij het zitten is ook niet altijd, maar als ik het heb gebeurt het vaak nadat ik mijn darmen flink heb geleegd (bijv. na een nacht slapen of als ik flink moest na koffie).

Nu vraag ik me af: is dit normaal (heeft iedereen dit?) of toch even langs de HA..?
Google 'es op proctalgia fugax.
quote:Pelikaan schreef op 19 februari 2013 @ 11:07:

Google 'es op proctalgia fugax.

Ik herken met wel in de genoemde klacht, ja. Ze noemen eventuele oorzaken, maar gelukkig herken ik me niet heel erg in de beschrijvingen daarvan (qua symptomen) dus ik hoop dat het niks ernstigs is.

Ik ga het maar even aankijken en opletten hoe vaak dit nu gebeurt en wanneer.
Ik heb het nu tijdens mijn zwangerschap ook, een stekende pijn als of je op een naald/staak ben gaan zitten. maar dan TIJDENS de ontlasting

Ben je toevallig zwanger of heb je aambeien?
Misschien heb je inwendige aambeien?
Inwendige aambeien?
Zou toch gewoon ff naar de HA gaan! kan vanalles zijn en misschien is het wel niets.
Ik twijfel, want ik heb het niet altijd. Heb net een nieuwe huisarts (een man :S) en ben al twee keer langsgeweest voor iets dat niets bleek te zijn...
quote:kylie_ schreef op 19 februari 2013 @ 12:15:

Inwendige aambeien?Nou, ik denk eerlijk gezegd van niet, want ik heb nooit bloed bij m'n ontlasting (Het meest voorkomende symptoom van inwendige aambeien is helder rood bloed verlies tijdens de ontlasting.)

En ook geen jeuk en ook geen pijn bij de ontlasting, alleen erna dus... dus ik zou eerder denken aan de proctalgia fugax. Alleen herken ik me weer niet in de symptomen van de ziektes die dat veroorzaken.
quote:queenfan25 schreef op 19 februari 2013 @ 12:10:

Ik heb het nu tijdens mijn zwangerschap ook, een stekende pijn als of je op een naald/staak ben gaan zitten. maar dan TIJDENS de ontlasting

Ben je toevallig zwanger of heb je aambeien?Het eerste: nee. Het tweede: ik denk van niet (zie mijn eerdere reactie).
Edit, vreselijk mosterd.
quote:kopjelatte schreef op 19 februari 2013 @ 16:02:

[...]

Nou, ik denk eerlijk gezegd van niet, want ik heb nooit bloed bij m'n ontlasting (Het meest voorkomende symptoom van inwendige aambeien is helder rood bloed verlies tijdens de ontlasting.)

En ook geen jeuk en ook geen pijn bij de ontlasting, alleen erna dus... dus ik zou eerder denken aan de proctalgia fugax. Alleen herken ik me weer niet in de symptomen van de ziektes die dat veroorzaken.Je hoeft ook geen ziekte te hebben als je daar kramp hebt, het kan ook gewoon een kramp zijn zoals je ook in je voet of weetikveelwat kan hebben.
quote:roodpaars schreef op 19 februari 2013 @ 16:08:

[...]

Je hoeft ook geen ziekte te hebben als je daar kramp hebt, het kan ook gewoon een kramp zijn zoals je ook in je voet of weetikveelwat kan hebben.Nou, dat zou ik niet erg vinden... het is geen fijn gevoel, maar die ziektes leken me ook geen pretje.
quote:kopjelatte schreef op 19 februari 2013 @ 16:00:

Ik twijfel, want ik heb het niet altijd. Heb net een nieuwe huisarts (een man :S) en ben al twee keer langsgeweest voor iets dat niets bleek te zijn...Jammer dan, gaan gewoon hoor. Je weet maar nooit. Misschien kom je hierna lange tijd niet meer..
quote:kopjelatte schreef op 19 februari 2013 @ 16:00:

Ik twijfel, want ik heb het niet altijd. Heb net een nieuwe huisarts (een man :S) en ben al twee keer langsgeweest voor iets dat niets bleek te zijn...Beter dat dan dat je een keertje niet gaat voor iets dat dan later wel iets blijkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven