Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie Essure

19-02-2010 07:09 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Is iemand hier gesteriliseerd via de nieuwe manier? (geen narcose nodig en binnen 10 min. weer buiten). Ben erg benieuwd naar de reacties...
Ja hier. Eind vorig jaar. Het was niet fijn, als je erg gevoelig bent van binnen zou ik zeker vragen om extra pijnstilling. Ik kreeg dit dmv een infuus, ze geven dan een zeer kortwerkend pijnstillend middel. Zo kortwerkend dat ik bij de 2e eileider bijna groen werd...Maar: ik ben dus heel gevoelig daar, bij Mirena plaatsen ook flauwgevallen ooit. Er schijnen ook vrouwen te zijn die geen centje pijn hebben hoor!

Na de ingreep heel weinig last gehad van napijn, slechts een beetje bloeden. Nu nog voor de echo en dan weet ik of het veilig is.

Besef wel goed dat deze methode onomkeerbaar is, dus moet je zeker weten geen kinderen meer te willen. Tip, zoek naar een ziekenhuis waar ze veel ervaring hebben met deze methode. Mocht je in Noord-Holland wonen kan ik je het Spaarne zh in Hoofddorp zeker aanraden. Oja, ff je verzekering checken anders mag je 1400 euro betalen.
anoniem_93233 wijzigde dit bericht op 19-02-2010 07:24
Reden: .
% gewijzigd
*
Er zijn meerdere topics over Essure:

Klik

Hier igg eentje, je kunt er best veel over terug vinden, succes iig.
Hi, ik ben vanmiddag geweest. Het is niet prettig, maar goed te doen. Het plaatsen van de "veertjes" voelde ik niet, maar wel het door de baarmoeder(mond) gaan. Ik had op het laatst zoiets van, als ze zo doorgaat dan zit ze in m'n maag Maar toen ik dacht, hou nu maar op, was ze bij de eileiders aangekomen en voelde ik niets meer. Alles bij elkaar duurde het bij mij 20 minuten en dat is incl. het "bijkomen" met een glaasje water. Heb nu nog wel een kramp gevoel, maar dat lijkt me logisch. Heb trouwens geen kinderen en had gelezen dat het dan echt pijn kan doen. Bij mij dus niet, het is een naar gevoel, maar meer niet. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is en afhankelijk van hoe hoog je pijngrens is. Er was een dame voor mij en die voelde zich heel beroerd en had flink pijn. Vond het wel interessant om mee te kijken op de monitor trouwens! Kortom, als ik uitga van mijn eigen ervaring dan raad ik het zeker aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven