Stomme rot ziekte

maandag 11 maart 2013 om 11:42
Mijn vader krijgt steeds kanker, eerst huidkanker dan darm kanker, dan weer huid kanker.. en nu long kanker.
Ik hoop dat het goed komt.
Want zijn klier was ook opgezet en zijn prostaat waardes waren ook niet goed, en ze hadden vlekken op meer plekken gezien dus weet ik niet wat hem te wachten staat.
Sorry voor mijn vage bericht.
Ik vind het zelf ook een beetje warrig.
Ik hoop dat het goed komt.
Want zijn klier was ook opgezet en zijn prostaat waardes waren ook niet goed, en ze hadden vlekken op meer plekken gezien dus weet ik niet wat hem te wachten staat.
Sorry voor mijn vage bericht.
Ik vind het zelf ook een beetje warrig.

donderdag 28 maart 2013 om 21:46
Update:
Ik ben een week op de plek geweest waar mijn vader woont.
De uitslag was helaas niet zo mooi.
De kanker is blijkbaar uitgezaaid, naar andere organen, en hij zit in stadium 4.
Hij krijgt alleen chemo om wat langer te leven, maar het zal hem niet redden, hij krijgt dus geen operaries en bestralingen.
Dat zou hem zwakker maken.
Ze hebben er niet bij gezegt hoe lang, want die chemo moet aanslaan en anders krijgt hij een ander soort chemo.
Vreemd he? ik wist niet dat dat bestond.
meerdere chemo's.
Hij zit nu dus in het ziekenhuis, aan de chemo.
Zelf lacht en doet hij gelukkig.
Ik hoop dat hij er niet ziek van word van die chemo, maar ik heb er ook weinig verstand van dus mensen met ervaring,.
blijf je ziek van die chemokuur. want hij krijgt dan eerst na 3 weken weer een kuur, en het is aan het infuus zeg maar.
Ik ben een week op de plek geweest waar mijn vader woont.
De uitslag was helaas niet zo mooi.
De kanker is blijkbaar uitgezaaid, naar andere organen, en hij zit in stadium 4.
Hij krijgt alleen chemo om wat langer te leven, maar het zal hem niet redden, hij krijgt dus geen operaries en bestralingen.
Dat zou hem zwakker maken.
Ze hebben er niet bij gezegt hoe lang, want die chemo moet aanslaan en anders krijgt hij een ander soort chemo.
Vreemd he? ik wist niet dat dat bestond.
meerdere chemo's.
Hij zit nu dus in het ziekenhuis, aan de chemo.
Zelf lacht en doet hij gelukkig.
Ik hoop dat hij er niet ziek van word van die chemo, maar ik heb er ook weinig verstand van dus mensen met ervaring,.
blijf je ziek van die chemokuur. want hij krijgt dan eerst na 3 weken weer een kuur, en het is aan het infuus zeg maar.
donderdag 28 maart 2013 om 22:42
Ik heb geen idee, sorry. Mijn vader heeft ook op een heel aantal plekken kanker gehad en het telkens overleefd tot de keer dat het volkomen uitgezaaid was. Bij hem was het toen al zo ver dat er verder niet meer behandeld is.
Wat klote voor jullie. Ik zal aan je denken. Geniet van de mooie momenten, die zullen er zijn, hartverscheurend en wel. Die blijven altijd dierbaar.
Dikke .
Wat klote voor jullie. Ik zal aan je denken. Geniet van de mooie momenten, die zullen er zijn, hartverscheurend en wel. Die blijven altijd dierbaar.
Dikke .

donderdag 28 maart 2013 om 23:37
Is het heel achterlijk als ik toch blijf hopen dat hij van stadium 4 naar 3 gaat, misschien zelfs naar 2 tot hij wel te opereren is=
Ik zocht naar succes verhalen, over uitgezaaide long kanker, maar ik kan niks vinden.
Is het wel eens gebeurt dat mensen bleven leven als het zo erg was,
Mijn famillie vind het heel naief dat ik zo blijf denken.
Maar ik krijg het niet uit mijn hoofd, al hebben ze hem opgegeven en krijgt hij de chemo voor wat langer leven, ik blijf denken dat het zo af kan nemen dat hij in stadium 3 of 2 kan komen hoe dom en naief dat ook klinkt voor anderen.
Ik schaam me er voor, vooral als anderen hun ouder al kwijt zijn.
Maar ik hoop toch nog.
Ik zocht naar succes verhalen, over uitgezaaide long kanker, maar ik kan niks vinden.
Maar ik krijg het niet uit mijn hoofd, al hebben ze hem opgegeven en krijgt hij de chemo voor wat langer leven, ik blijf denken dat het zo af kan nemen dat hij in stadium 3 of 2 kan komen hoe dom en naief dat ook klinkt voor anderen.
Maar ik hoop toch nog.

vrijdag 29 maart 2013 om 01:01
Hi Dolores, ik heb zelf chemotherapie gehad, voor een ander type kanker. Misschien heb je wat aan mijn ervaring. Ik was er goed moe van en voelde me een paar dagen na het infuus niet lekker, dan slikte ik pillen tegen misselijkheid. Na een dag of 5 knapte ik dan weer op. En na twee weken kreeg ik mijn volgende infuus. Dat doen ze zo in series omdat de kankercellen in verschillende fasen van ontwikkeling zijn en met meerdere infusen pak je zoveel mogelijk kankercellen aan. Ik heb totaal 8 chemo's gehad en ik was steeds een beetje langer niet lekker en daardoor ook weer in iets mindere conditie als het weer tijd was voor de volgende kuur. Maar ik was echt niet constant ziek.
Ik had zelf geen stadium 4, maar bij 'mijn' type kanker is er geen weg terug van stadium 4. Het kan lijken dat de kanker weg is (schone scans en geen klachten) maar op celniveau (zo klein dat scans het niet kunnen aantonen) blijft de kanker aanwezig. Op een gegeven moment, vroeger of later, gaat de kanker dan weer ergens in je lijf groeien. Het is niet te voorspellen wanneer dat is of hoe snel de kanker dan zal groeien. Een preciese prognose is dus niet te geven.
Ik had zelf geen stadium 4, maar bij 'mijn' type kanker is er geen weg terug van stadium 4. Het kan lijken dat de kanker weg is (schone scans en geen klachten) maar op celniveau (zo klein dat scans het niet kunnen aantonen) blijft de kanker aanwezig. Op een gegeven moment, vroeger of later, gaat de kanker dan weer ergens in je lijf groeien. Het is niet te voorspellen wanneer dat is of hoe snel de kanker dan zal groeien. Een preciese prognose is dus niet te geven.
vrijdag 29 maart 2013 om 14:01
quote:Dolores007 schreef op 28 maart 2013 @ 23:37:
Is het heel achterlijk als ik toch blijf hopen dat hij van stadium 4 naar 3 gaat, misschien zelfs naar 2 tot hij wel te opereren is=
Maar ik hoop toch nog.
Ik ken geen succesverhalen van mensen met kanker en uitzaaiingen, als je in stadium 4 zit. En helaas al heel wat mensen aan kanker in mijn omgeving verloren. Nu mijn schoonzusje met uitgezaaide eierstokkanker naar haar lymfklieren en botten, alleen nog chemo om te rekken, en pijnmedicatie. 39 jaar moeder van een dochter van 10...
Jouw manier van denken is vrees ik naief, maar wel begrijpelijk je hoopt altijd tegen beter weten in, dat het goed komt.
Maar ik hoop toch nog.
Ik ken geen succesverhalen van mensen met kanker en uitzaaiingen, als je in stadium 4 zit. En helaas al heel wat mensen aan kanker in mijn omgeving verloren. Nu mijn schoonzusje met uitgezaaide eierstokkanker naar haar lymfklieren en botten, alleen nog chemo om te rekken, en pijnmedicatie. 39 jaar moeder van een dochter van 10...
Jouw manier van denken is vrees ik naief, maar wel begrijpelijk je hoopt altijd tegen beter weten in, dat het goed komt.