stootkuur prednison
donderdag 18 februari 2010 om 21:18
donderdag 18 februari 2010 om 21:38
Ik heb regelmatig een ontsteking aan mijn luchtwegen. En krijg daarvoor altijd antibioticum en een stootkuur Prednison van 5 of 10 dagen à 5 of 10 mg. Daarna is de ontsteking over. Alleen als je een langere termijn Prednison krijgt en dan bedoel ik maanden of jaren, dan krijg je wel bijwerkingen, bv, een opgeblazen gezicht of botontkalking.
donderdag 18 februari 2010 om 22:42
Bij mij gaat een stootkuur altijd gepaard met
hartkloppingen, slapeloosheid , opgefokt voelen, psychisch sneller labiel. Gaat over zodra ik weer richting 15 mgr. ga.
Doel heiligt bij mij altijd de middelen.
Ik gebruik het nu vanwege 2 zwangerschappen al zo 'n 2 jaar in wisselende doseringen. Momenteel gebruik ik 15 Mgr. als onderhoudsdosering.
Ik noem het nooit een "paardemiddel" want zo voelt het voor mij niet.
Honger heb ik er trouwens nooit van.
hartkloppingen, slapeloosheid , opgefokt voelen, psychisch sneller labiel. Gaat over zodra ik weer richting 15 mgr. ga.
Doel heiligt bij mij altijd de middelen.
Ik gebruik het nu vanwege 2 zwangerschappen al zo 'n 2 jaar in wisselende doseringen. Momenteel gebruik ik 15 Mgr. als onderhoudsdosering.
Ik noem het nooit een "paardemiddel" want zo voelt het voor mij niet.
Honger heb ik er trouwens nooit van.
donderdag 18 februari 2010 om 22:57
donderdag 18 februari 2010 om 23:02
Hoi,
Het verschilt per persoon of je last krijgt van de bijwerkingen. Hoeveel mg moet je eigenlijk slikken? Als je een lage dosering moet, dan zal je niet zoveel last hebben van de bijwerkingen. Zelf heb ik 2 jaar lang continu prednison geslikt en ook 2 jaar lang stootkuren, van 5 tot 10 dagen. (vanaf 60 mg tot 10 mg). Vorige week zat ik ook weer aan een stootkuur. Zelf gaan stootkuren bij mij altijd gepaard met de volgende bijwerkingen: misselijk, moe, geen honger, slapeloosheid, psychisch labiel, agressief en opgefokt. Bij mij was het net als dt50, zodra ik richting de 15 mg ga worden de klachten ook minder. Hoeveel mg moet je slikken?
Het verschilt per persoon of je last krijgt van de bijwerkingen. Hoeveel mg moet je eigenlijk slikken? Als je een lage dosering moet, dan zal je niet zoveel last hebben van de bijwerkingen. Zelf heb ik 2 jaar lang continu prednison geslikt en ook 2 jaar lang stootkuren, van 5 tot 10 dagen. (vanaf 60 mg tot 10 mg). Vorige week zat ik ook weer aan een stootkuur. Zelf gaan stootkuren bij mij altijd gepaard met de volgende bijwerkingen: misselijk, moe, geen honger, slapeloosheid, psychisch labiel, agressief en opgefokt. Bij mij was het net als dt50, zodra ik richting de 15 mg ga worden de klachten ook minder. Hoeveel mg moet je slikken?
zondag 21 februari 2010 om 20:37
zondag 21 februari 2010 om 20:46
ik heb alle vormen en maten prednison gehad, paar weken kuren van 200 mg tot nu onderhoudsdosering van 7,5 mg. Ik verwacht niet zoveel klachten voor je, voornamelijk honger. Misschien als je stopt, dat je je enkele dagen wat somber zult voelen, gaat vanzelf wer over. De eerste 3 dagen zitten er op, beterschap!
maandag 22 februari 2010 om 14:53
quote:boysmum74 schreef op 21 februari 2010 @ 20:37:
Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik zit nu op dag 3 van mijn 10-daagse kuur(15mg per dag).
Ik merk wel dat de klachten al een stuk lichter worden, en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee, beetje kort van adem, en erg weinig energie(dacht dat je van prednison juist hyperactief werd)
Ik heb de eerste keer dat ik een stootkuurtje kreeg ook zo'n beetje 20 uur per etmaal geslapen. Had ook het idee dat ik de wereld van een afstandje zag (bij gebrek aan een betere uitleg). Het is gewoon sterk spul.
Wel fijn dat het doet wat het moet doen in ieder geval
Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik zit nu op dag 3 van mijn 10-daagse kuur(15mg per dag).
Ik merk wel dat de klachten al een stuk lichter worden, en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee, beetje kort van adem, en erg weinig energie(dacht dat je van prednison juist hyperactief werd)
Ik heb de eerste keer dat ik een stootkuurtje kreeg ook zo'n beetje 20 uur per etmaal geslapen. Had ook het idee dat ik de wereld van een afstandje zag (bij gebrek aan een betere uitleg). Het is gewoon sterk spul.
Wel fijn dat het doet wat het moet doen in ieder geval
maandag 22 februari 2010 om 21:46
Ik heb een stootkuur van 2 weken van 60mg Prednisolon gehad. Toen had ik het warm, had ik dorst en sliep ik slecht (werd steeds wakker). Daarna mocht ik het afbouwen en werd het wel minder.
Ik kreeg na een tijdje wel een opgezwollen gezicht, maar wanneer je na 10 dagen mag stoppen zal je dat denk ik niet zo snel krijgen, dat duurt wel even.
Ik kreeg na een tijdje wel een opgezwollen gezicht, maar wanneer je na 10 dagen mag stoppen zal je dat denk ik niet zo snel krijgen, dat duurt wel even.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
donderdag 25 februari 2010 om 22:05