Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil

15-06-2010 20:28 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Ik zit nu iets van 15 maanden aan de pil. Ik wil stoppen, weet niet of het een goed idee is (niet vanwege zwangerschap of menstruatie). Maar omdat het blijkt dat de menstruatie soms blijkbaar kan wegblijven.

Kan ik zomaar stoppen? Iemand ervaring?
Wat zou het uitmaken als je menstruatie niet meteen weer op gang komt?

Uitgangspunt is toch gewoon dat je wil stoppen met de pil?
Ik vind je bericht nogal vaag. Natuurlijk kun je gewoon stoppen met de pil. Dit heeft alleen tot gevolg dat je weer zwanger kunt raken.

Hoe bedoel je dat de menstruatie kan wegblijven? En waarom wil je nou precies stoppen? De menstruaties tijdens pilgebruik zijn altijd 'nep'. Daarna zullen je 'echte' menstruaties gewoon weer op gang komen.
Ik heb gelezen dat het soms ook wegblijft, weet het niet precies hoor. Daarom vraag ik het hier. Uitgangspunt is inderdaad dat ik wil stoppen, maar ik weet niet of ik dan bijvoorbeeld nog op iets moet letten of zo...
Wat ik bedoel dat de menstruatie weg kan blijven? Dat heb ik dus ergens gelezen, dat dat een periode kan. En waarom ik wil stoppen? Vind het momenteel niet nodig, ik heb geen vriendje bijvoorbeeld meer.
quote:Beio schreef op 15 juni 2010 @ 20:33:

Ik heb gelezen dat het soms ook wegblijft, weet het niet precies hoor. Daarom vraag ik het hier. Uitgangspunt is inderdaad dat ik wil stoppen, maar ik weet niet of ik dan bijvoorbeeld nog op iets moet letten of zo...Zoals?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon stoppen als je op het einde van de strip bent.

Het zal ongetwijfeld voorkomen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemands menstruatie nooit meer op gang kwam na het stoppen.

En als je niet zwanger wilt raken, een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.
quote:nouschi schreef op 15 juni 2010 @ 20:34:

[...]

Zoals?Dat vraag ik me dus af
Lees nu dat je niet seksueel actief bent, dan kun je ook gewoon nu stoppen.
Kan ik ook doen, want ik zit al op het einde
Ik ben ook alweer een paar maanden geleden gestopt. Ook geen relatie meer en had vooral behoefte aan 'geen troep meer in mijn lijf' ;)

Inmiddels nog niet heel regelmatig ongesteld, maar begint weer terug te komen. Wat ik vooral wel fijn vind is dat ik merk dat de pil mij enigszins afvlakten. Mn hormonen waren continue op zelfde niveau denk ik (ik slikte een pil die je gewoon heel de tijd doorslikt, cerazette....geen stopweek) en nu merk ik weer wanneer mijn ovulatie is ed en dat is leuk :-) Zo rond mn menstruatie voel ik me niet heel toppie, maar hihi daar staan ook de dagen tegenover dat ik me heel toppie voel!
Iedereen kan gewoon stoppen. Waarom niet? Dacht je dat nu moest doorslikken tot je in de overgang was?
Peas on earth!
quote:Beio schreef op 15 juni 2010 @ 20:33:

Ik heb gelezen dat het soms ook wegblijft, weet het niet precies hoor. Daarom vraag ik het hier. Uitgangspunt is inderdaad dat ik wil stoppen, maar ik weet niet of ik dan bijvoorbeeld nog op iets moet letten of zo...Vooral niet meer aan een nieuwe strip beginnen...
Ga jij eens heel snel aan het leren!
quote:xxroosjexx schreef op 15 juni 2010 @ 20:42:

Ik ben ook alweer een paar maanden geleden gestopt. Ook geen relatie meer en had vooral behoefte aan 'geen troep meer in mijn lijf' ;)

Inmiddels nog niet heel regelmatig ongesteld, maar begint weer terug te komen. Wat ik vooral wel fijn vind is dat ik merk dat de pil mij enigszins afvlakten. Mn hormonen waren continue op zelfde niveau denk ik (ik slikte een pil die je gewoon heel de tijd doorslikt, cerazette....geen stopweek) en nu merk ik weer wanneer mijn ovulatie is ed en dat is leuk :-) Zo rond mn menstruatie voel ik me niet heel toppie, maar hihi daar staan ook de dagen tegenover dat ik me heel toppie voel!

En kwam jou menstruatie daarna wel gewoon 'normaal vaak' op gang, zoals altijd ongeveer?

@PrinsesOpDeErwt: nee, ik wil alleen weten of iemand hier ervaring mee heeft en of de ongesteldheid dan wegbleef, dat hoor ik namelijk weleens ook al is dat bij iedereen wel verschillend.
quote:kaetje schreef op 15 juni 2010 @ 20:46:

Ga jij eens heel snel aan het leren! Ik leer hier iets van.
Heyy

Nou ik ben ook gestopt en bij mij is mijn periode pas na een aantal maanden weer op gang gekomen je lichaam moet gewoon weer wennen zonder die rotzooi in je lijf.

Ik ben er ook mee gestopt omdat ik mega moodswings had en na 3 keer in 1 jaar verschilllende pillen geprobeert had nix werkte je ken gewoon stoppen enige kan zijn dat je onregelmatig ongesteld word.

mocht het echt uitblijven ken je altijd langs de huisarts die schrijft je dan iets voor waardoor het weer op gang komt ook wel is gehad en erna komt je eigen natuurlijke ritme gewoon vanzelf
Beio, dat kan heel erg verschillen. Ik ben een keer gestopt, waarbij het ongeveer 3 maanden duurde voor ik ongesteld werd en ik ben een keer gestopt waarbij ik meteen weer een gewone cyclus had. Het zegt dus niet zo veel, mijns inziens.
Peas on earth!
Toen ik stopte was mijn cyclus meteen weer als vanouds. Althans voor de twee maanden die het duurde voordat ik zwanger was

Heb zelf nooit gehoord van iemand bij wie de menstruatie na het stoppen met de pil niet op gang kwam. Wie weet komt het voor maar ik denk dat het vroeg of laat vanzelf goed zal komen.

Ik zou zeker stoppen nu je niet seksueel actief bent. Zonde om al die hormonen voor niks in je lichaam te stoppen! Ik ga er ook niet meer aan beginnen.
Bij mij is het na 8 maanden nog steeds niet op gang. Hoop dat t snel komt...
quote:Weelassie1984 schreef op 16 juni 2010 @ 09:51:

Bij mij is het na 8 maanden nog steeds niet op gang. Hoop dat t snel komt...en hoelang zat jij er aan, als ik vragen mag?
In totaal ruim 7 jaar waarvan 2 jaar Microgynon30 en 5 jaar Diane35.
Hier ook al twee jaar geen pil meer, voel me sindsdien stukken beter en flink afgevallen ook omdat dat op de een of andere manier veel beter ging.

Menstruatie was binnen 2 maand op gang, heb vier jaar Microgynon geslikt. Maar bij een vriendin van mij duurde het wel anderhalf jaar, zij slikte de pil toen 10 jaar. In haar situatie heel sneu omdat ze zwanger wil worden en het nog steeds onregelmatig is.
Tijdens het slikken van de PIL heb je sowieso geen echte menstruatie. Het zijn doorbraakbloedingen die je hebt. Je hebt alleen een menstruatie als je een eisprong hebt en die heb je nu juist NIET als je de pil slikt.

Dat is precies het punt waar je lichaam aan moet wennen als je met de pil stopt. Je lichaam moet weer een eisprong krijgen. Als het eitje niet bevrucht wordt en afsterft dan ga je menstrueren.

Bij mij heeft het een jaar geduurt voordat ik weer begon te menstrueren na ongeveer 10 jaar pilgebruik. Ik had zelfs al de diagnose PCOS van de gyn gekregen. Bleek dus niet zo te zijn en had ik wel degelijk last van ONTPILLEN. Welke elke arts trouwens blijft volhouden dat dat niet bestaat..

NOU echt wel bij mij wel.

Als je wilt stoppen met de pil omdat je geen vriendje hebt en wellicht na een aantal maanden weer wil gaan beginnnen dan zou ik niet stoppen. Die hormoon schommelingen zijn lastig voor je lichaam. Ik zou hem blijven doorslikken.

Jou zorgen over het niet gaan menstueren is dus eigenlijk een ' verkeerde 'zorg. Je hebt nu ook geen echte menstruatie!
Huh, waarop heeft de gyn die diagnose dan gebaseerd Luna? Ik neem aan dat ze je bloedwaarden toch wel heeft gecontroleerd en een inwendige echo heeft gemaakt voordat ze zei dat het PCOS was? Bij vrouwen met PCOS hoeft de menstruatie niet geheel uit te blijven, je kunt ook heel onregelmatig ongesteld zijn. Heeft de gyn later teruggenomen dat het om PCOS ging?

Ben je nu trouwens ook regelmatig ongesteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven