Gezondheid alle pijlers

Stoppen met koffie!

05-11-2014 17:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zit al een tijdje in mijn achterhoofd: Ik vind eigenlijk dat ik zou moeten stoppen met koffie drinken. Niet zozeer om gezondheidsredenen (ik drink ook niet veel koffie) maar omdat ik het niet ok vind om ergens lichamelijk afhankelijk van te zijn (ik krijg knallende koppijn als ik geen koffie drink) en ook omdat ik me qua eten ed nogal op het lokale heb gestort (ik wil vooral geen eten uit andere continenten eten) en Europese koffie bestaat natuurlijk niet...

Wie is er (met ook zo'n afhankelijkheid, ik hoor dat dat veel voor komt) gestopt met koffiedrinken? Hoe lang houdt die hoofdpijn aan?

Ik twijfel nog of ik juist moet stoppen op momenten met veel afleiding (werk) of op momenten dat ik niet al te best hoef te functioneren, ik zie nogal tegen die koppijn op, merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Rast, voor de groene thee-aanvulling.

Nou, dat ging soort van vanzelf, ik had een soort rare halve buikgriep te pakken maar moest wel doorwerken, en durfde geen koffie te drinken. Ben via slappe zwarte/groene thee overgegaan op kruidenthee, wel een beetje hoofdpijn gehad maar lang niet zo erg als ik het me herinnerde van die ene poging een paar jaar terug. Eitje.

Ik moet zeggen dat t me tot nu toe erg goed bevalt. Ik ben helderder als ik opsta, en ik krijg meer vocht binnen op een dag doordat ik meteen aan de thee ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven