Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken. Nicorette of supersmoker als hulpmiddel?

15-04-2010 16:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wil stoppen met roken en aangezien het me zo niet lukt wil ik een hulpmiddel gebruiken.

Wie heeft er ervaring met Nicorette of de elektronische sigaret en is daarmee kunnen stoppen?
Hai Bosaapje, nope, geen ervaring mee, wel met nicotinepleisters.. euh pleister eigenlijk. 1 keer geprobeerd maar werd ik misselijk van. Eh. Misschien mensen bij het stoppen met roken topic?
Electronische sigaret: heel duur, werkte voor mij niet. Ik 'trok' er zo hard aan, dat ik compleet ging hyperventileren. De ouderwetse wortelmethode werkte beter (zomerwortels). Geen ervaring met de kauwgum of pleisters. Ooit per ongeluk zo'n kauwgum gehad, dat nooit meer.

Ben van 2 pakjes per dag naar 0 siga's nu. Twee weken zwaar ***, daarna ging het vanzelf beter. Sterkte!
Die kauwgom vind ik ontzettend goor. Ik heb in het begin wel een paar pleisters gebruikt (de lichtste, een keer of 5) maar was er eigenlijk zo vanaf.
Ik ben gestopt met het boek van Alan Carr in combinatie met 2 dagen nicotinepleisters. Door het boek had ik ook niet meer zo'n zin in die pleisters (was serieus blij dat ik ging stoppen, zo stom vond ik roken door dat boek), maar moest nog wel werken, dus 1 dag de hoge dosering pleisters en de volgende de laagste dosering pleisters.

Weet je, je komt er echt wel doorheen, dus ik zou geen wekenlang pleisterprogramma gaan volgen.

In ieder geval succes!
Heel veel succes!

Goed dat je de beslissing hebt gemaakt.

Een vriend van mij die jojo-t met het roken heeft ook zo'n nepsigaret. Het ziet er niet uit wanneer hij rookt en hij vind het ook eigenlijk helemaaaaaaaaal niet lekker. Dus wat doet hij dan? Gaat hij naast mensen zitten die zitten te roken.. en ja hoor.. na 5 minuten rookt hij ook gewoon weer een sigaretje mee.

Cold turkey en wat boeken voor het moraal lijkt mij het beste.

Heel veel succes.
Poelepoelepoelepoes!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is:beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Dank jullie wel voor de reacties. Het spijt me enorm maar ik heb moeten lachen met dat boek van Allan Carr. Ik vond het geweldig leuk geschreven dus dat werkt niet.

Cold turkey afkicken is altijd goed gegaan maar helaas werkt het nu niet dus vandaar mijn vraag.

Ik ga maar eens beginnen met de kauwgum. Misschien, als het werkelijk zo goor is, ben ik er zo vanaf.
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
.
Gewist.

Helemaal maarrrr, jaren geleden. Denk jij dat het raadzaam is om het nog een keer te lezen nu ik er anders tegenover sta?
Gewist.

.
Geen hulpmiddelen gebruiken, heeft allemaal geen zin.

Gewoon in een keer stoppen! Heb ik ook gedaan.. Rookte heel erg veel.. ben in een keer gestopt, al meer dan een half jaar en denk nooit meer aan sigaretten.. En als ik iets lees over sigaretten, voel ik weer die pijn in mijn keel die ik kreeg door het roken en zie ik die vieze gele muren voor me, die je krijgt door al dat vieze roken
Tot nu toe nog niks gebruikt maar alla, ik ben pas gisteren om half 7 begonnen.
En? Hoe gaat het nu?
Hartstikke goed. Nog geen sigaret en kauwgom aangeraakt.

En, heel belangrijk, mijn humeur lijdt er tot nu toe nog niet onder.
quote:bosaapje schreef op 16 april 2010 @ 17:04:

Hartstikke goed. Nog geen sigaret en kauwgom aangeraakt.

En, heel belangrijk, mijn humeur lijdt er tot nu toe nog niet onder.Knap Zie je dat je het kunt
Nog wel leuk dat je het vraagt.

Nee.. Ik moet en ik zal, ik moet en ik zal stoppen met roken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven