Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, wie schrijft er mee?

27-12-2013 18:35 285 berichten
Goede voornemens, ik heb er eigenlijk nooit iets mee gehad. Maar ik wil eigenlijk heel graag stoppen met roken en ik vind dat januari daar een mooi moment voor is. In juni heb ik een mislukte poging gedaan, maar ik wil het echt niet meer. Helaas rookt mijn vriend wel (moeilijk) en mijn compagnon ook, maar ik wil er nu echt van af.

Dus wie wil er ook stoppen met roken en schrijft er mee? Om elkaar te steunen en om alle goede momenten te delen?

Om het overzichtelijk te houden, een tabel.

Naam Leeftijd Rookt sinds? Poging Methode Reden om te stoppen Bijzonderh. Elke2614eDrie Geen (tot nu toe) Heb er genoeg vanDoor verbroken relatie even uitgesteld, maar gaat nu echt stoppens.y.s.3116eVier Geen wil stoppen omdat ik de geur echt smerig vind-Geit3014e2 champix Ben het zat om afhankelijk te zijn van een stokje.-Sam-rookt 11 jaar2, voorheen 1 jaar gestopt - --Spininhoek2615e3 Geen Roken slaat nergens op-Melbrw2516twee accupunctuur -
Nee, geit, je kan dit wel!

Ik weet niet wat voor tegenslag je hebt nu, maar vraag jezelf af:

Help deze peuk mijn probleem op te lossen?

Wordt mijn probleem beter van deze peuk?

En niks met je ons succes wensen, je hoort er gewoon bij, en dat je vandaag en of gister gerookt hebt maakt niet uit.

Die twee dagen die het ergst zijn kom je ook wel weer door, dat heb je deze maand nog aan jezelf bewezen en dat ga je gewoon weer doen!!

Hup geit, hup geit!

En nu met zij allen, ook de nieuwkomers Altijdliefde en Vriendin_delft (welkom dames ):

HUP GEIT! HUP GEIT! HUP GEIT!

Wat zit je dwars trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is soms een wandelend rampgebied

Super lieve jongen, echt waar, maar neemt soms te veel risico's zonder na te denken. En als t dan verkeerd gaat dan denkt hij hoe kan dat nou?. Het is even rustig geweest en dan begint hij weer. En ik mag daarna de schade beperken. En ik ben nou niet t prototype van stabiel en stressbestendig dus.....
HUP GEIT HUP GEIT!

Ik kan me helemaal aansluiten bij melbrw.

Die peuk gaat je niet helpen inderdaad. Is een damper voor jou misschien nog wat voor de echte noodgevallen?

Al moet ik toegeven dat dit het rookgedrag wel in stand houdt.

Het is hoe dan ook minder schadelijk dan gewoon roken.

Heel veel sterkte verder met je vriend.

Spininhoek, hoe was de info avond in het ZH?

vriendin-delft inmiddels helemaal gestopt? Als je op 1 per dag kan, kun je ook stoppen, hoor. ;)

melbrw, hoe gaat het nu na vorige week? Heb je nu alle wiet op?

Hier gaat het goed. Ik heb in de afgelopen 2 weken af en aan dipjes gehad en kreeg dan ineens heel erg de neiging om een trekje te nemen, maar natuurlijk niet gedaan. Nu lijkt mijn zin in roken weer af te nemen en ben ik erg blij dat ik niet meer rook. Mijn conditie is nu sowieso niet optimaal door de zwangerschap, ik moet er niet aan denken om daar een sigaret bij te roken en piepend en hijgend de trap op te lopen.

Bedenk wel meiden dat jullie nog steeds in de meest gunstige tijd zitten om te stoppen: de winterrrr. Als je dan naar buiten moet voor een peuk, is het steeds minder aantrekkelijk.

Tegen de zomer zijn jullie al zo lang gestopt dat je er ook helemaal niet meer naar taalt! Dus blijf doorgaan zo!!

1 misstap is nog niet 'volledig om'. Het kan nog steeds, Geit. Niks overnieuw beginnen: je pakt het gewoon weer op binnenkort.
Only dead fish go with the flow
Elke, we hebben al dagen niets van je gehoord, hoe gaat het daar? De eerste loodjes zijn het zwaarst!

Dreamglasses, ja hoor, het was trouwens hasj. Ik had er met mijn stomme hoofd wel een pakje sigaretten bijgehaald, maar die ligt nu onaangeroerd in de la, al meer dan een week.

Vriendlief is wat minder standvastig met stoppen, die kwakkelt een beetje. Wat ook niet hielp was dat hij een klusje voor iemand deed en als dank twee pakken shag van zijn eigen merk kreeg..

Wel al veel geminderd.
Wat knap dat je van die peuken af kan blijven melbrw.

Ja wel een onhandig cadeau voor je vriend als hij wil stoppen.

Wat gaat hij ermee doen? Weg geven/ door verkopen aan iemand anders?
Uhh het gaat uhh niet zo goed..

Ik heb dus elke dag uiteindelijk een sigaret gerookt (gisteren drie) omdat ik er domweg mee in aanraking kwam. Heb zelf neits meer gehaald en eigenlijk gaat het de hele dag goed. Totdat ik op het eind van de dag ergens kom waar gerookt wordt en dan ga ik dus meedoen. Dus ik heb me nu even opgesloten in huis om opnieuw te beginnen..

Volgens mij is het ook de combinatie van het niet lekker in mijn vel zitten en versterkt het stoppen dit. Dusi k moet even wat meer doorbijten op dit moment
HUP ELKE! HUP ELKE!

Kun je best wel. Met 3 sigaretten op een dag, kun je dus ook stoppen. 3 dagen en je bent helemaal clean van de nicotine.

Het moeilijkste gedeelte is de gewoonte, dus even geen dingen meer met een hoop rokers en andere afleiding zoeken.

Kom op Elke! Je kunt het!!

(hopelijk helpt je dat een beetje... )
quote:Dreamglasses schreef op 24 januari 2014 @ 09:00:

HUP ELKE! HUP ELKE!

Kun je best wel. Met 3 sigaretten op een dag, kun je dus ook stoppen. 3 dagen en je bent helemaal clean van de nicotine.

Het moeilijkste gedeelte is de gewoonte, dus even geen dingen meer met een hoop rokers en andere afleiding zoeken.

Kom op Elke! Je kunt het!!

(hopelijk helpt je dat een beetje... )

thnx..

Het moeilijkste vind ik op dit moment dat overal waar ik kom tegenwoordig gerookt wordt (hier dus ook in de cafés etc.) Niet dat ik elke dag in de kroeg zit hoor, maar ook op mijn kantoor wordt (tot en met nu) nog gerookt..

Toch probeer ik het vol te houden en tot nu toe gaat het goed.
HUP ELKE! HUP ELKE!

En HUP GEIT! HUP GEIT! Ik weet dat je van plan was weer te stoppen, dus kom lekker je frustraties schrijven meid! We zijn inmiddels allemaal wel op ons bek gegaan, maar dat houdt ons niet tegen! We kunnen dit.

Oeh, dat is moeilijk, Elke, dat er gerookt wordt op kantoor. Dat is wel confronterend.

Kijk naar de rokers, en probeer medelijden voor ze te voelen, dat ze nog vast zitten aan hun verslaving. Medelijden is makkelijker dan de jaloezie dat jij het niet meer mag van jezelf.

En als je last hebt van ontwenningsverschijnselen, houdt jezelf dat het volgende voor:

Je voelt je nu niet zo omdat je gestopt bent, je voelt je nu zo omdat je gerookt hebt in het verleden. De toekomst zal beter zijn.

Ik moet zeggen dat ik echt weinig last er van heb. Vandaag wel even. Ik had vandaag een fysiek zware training voor mijn werk, en daarbij werd ook lunch geserveerd. Daarna gingen alle rokers, en een deel niet rokers, gezellig ff buiten staan. Toen miste ik het wel ff hoor! Maar ik voelde dat het alleen de psychische verslaving was, lichamelijk ben ik er van af. De gewoonte, het gezellige sociale..

Dreamglasses, ik heb echt nul moeite met de peuken binnen handbereik. Ik mis m'n jointje in de avond, niet die peuken. Maar ik heb niets meer in huis, en dat wil ik zo houden. Ben ook nog niet in de buurt geweest van andere mensen die wel hasj roken, toch teveel verleiding denk ik. Wiet boeit me niet, ik val er flauw van, dus daar houd ik me verre van.

Maar om mijn god, wat slaap ik slecht! Ik heb het even gegoogled, zowel stoppen met cannabis als roken zorgt voor slecht slapen, vage dromen, niet doorslapen, niet inslapen. Volgens mij versterkt het elkaar.

Als slaapmiddel sport ik nu elke dag, en ik begin een sixpack te krijgen! Ik hou van mijn hoepahoep! Er zijn zoveel nieuwe trucjes die ik kan leren, ik ben er wel ff zoet mee.

Ik heb het rookgeld wat ik tot nu toe bespaard heb apart gehouden, ik had het toch wel uitgegeven anders. Nu zit het in een blik dat ik niet kan openen zonder blikopener. Ik heb al meer dan ¤100!

Mijn blowengeld mag ik uitgeven aan dingen die ik leuk vind. En ik heb me toch een mooie zijden jurk gekocht! Ik ben er helemaal blij mee!
melbrw, ik ben er stil van... Wat ben jij onwijs goed bezig, zeg! Ik heb tot nu toe mijn geld niet echt apart gehouden, maar koop regelmatig iets om mezelf te verwennen. En we houden geld over voor de baby zo

Geniet van je mooie zijden jurk! Je hebt het echt verdiend!
Het is net alsof er onder mijn roken een healthfreak uitkomt! Ik maak zelfs smoothies voor mijn ontbijt. Ik ben benieuwd hoelang deze fase aanhoudt..
Wanneer ben je uitgerekend eigenlijk, dreamglasses?
Nou ja, het gaat nog steeds niet super.. Ben het afgelopen weekend toch weer voor de bijl gegaan ,maar nog steeds geen sigaretten gekocht. Dus ik rook ook dagen niet ik rook eigenlijk overdag niet.

Kantoor is vanaf morgen rookvrij. Er komen meer mensen dus we moeten een rookvrije werkplek aanbieden. Heel vervelend.

Helaas heb ik hele spannende maanden voor de boeg, dus het wordt lastig. Maar ik ga toch proberen door te zetten. De stress wordt niet minder door te roken volgens mij. .

En de reden waarom ik wil stoppen komt steeds meer in zicht. Ik heb namelijk een huis.. Dus een plek voor een rookvrije start.
Hoe gaat het met iedereen hier? Ik ben nu inmiddels 4 dagen gestopt, dus nicotinevrij. Ben wel erg blij met mijn damper...

Melbrw: Ik ben bijna 2 jaar geleden gestopt met blowen en de eerste drie maanden waren het ergste wat betreft het niet slapen. Ik vond het echt heel moeilijk, want ik was echt verslaafd aan blowen, maar nu heb ik er geen enkele behoefte meer aan.
kan ik ook nog mee schrijven?

ik ben afgelopen maandag begonnen met champix tabletten.

nu is maandag mijn stopdag. vind het super spannend,

maar zie er ook wel een beetje tegen op.

ik ben trouwens 27 jaar. rook 10 jaar. heb 1 keer eerder een

stoppoging gedaan helaas mislukt!

iedereen heel veel succes!
Tzippa en marloes, hoe gaat het bij jullie? De eerste dagen zijn het ergst, daarna valt het mee!

Ik ben nog steeds rook en blowvrij, het gaat super eigenlijk.

Ben nog steeds aan het hypersporten, dus mijn conditie wordt echt top.

Af en toe overvalt de zin me wel, laatst bezig met de grote schoonmaak. Normaal rook ik dan na elk klusje een peuk, als beloning. Die miste ik dus mooi.

Alle andere dames, wat zijn jullie stil! Geen nieuws goed nieuws, of zijn jullie stiekem weer begonnen?
Hier ook even een berichtje. Het is inderdaad niet echt druk hier.

Wat goed dat je gestopt bent, tzippa!

En dat jij gaat stoppen, morgen toch, marloes?

De eerste 3 dagen vond ik het heftigst. Dan is het een kwestie van heel veel afleiding zoeken en er 'vrede' mee hebben dat je het niet persé volhoudt om EN te stoppen met roken EN niet te snoepen. Dat laatste heb ik mijzelf dus wel toegestaan in de eerste 2 weken.

Net als melwbr ben ik ook gaan sporten, van 0 naar 3 keer per week. gewoon fitness en rustig aan begonnen.

Na 2 weken begonnen mijn psycho-humeur-buien wel af te nemen en ik droomde minder heftig. En ik raakte in de 3e week na anderhalf jaar eindelijk zwanger, dus een extra goeie motivatie om te blijven stoppen. Maar ook zonder zwangerschap wilde ik heel graag stoppen en blijven stoppen. Dat moment is nu ong 5 maanden geleden en ik ondervind nog steeds de voordelen van stoppen met roken:

- ik ben minder kortademig

- ik ruik en proef beter

- ik zie er beter uit: mijn huid en haar vooral

- ik ben niet meer een verslaafde behoeftige junk

- geen hartkloppingen meer als ik in bed lig

- ik houd geld over

Dus dames: genoeg redenen om te stoppen!!!

Melbrw, jij blijft maar goed bezig!! Echt TOP!

Ik sport zelf nog 2 x per week, maar heeeeeeul rustig aan (max hartslag 130). Gewoon een uurtje, beetje meer bewegen dan anders. Ik ben in juni uitgerekend.

Elke, heel erg balen dat er op je werk gerookt wordt!! Dat is bijna niet vol te houden. Je hoort het ook eigenlijk nergens meer. Is er geen enkele rookvrije plek op je werk waar je evt zou kunnen zitten?

Heel veel succes allemaal!!
Lijkt me prima dat je rustig aan doet, je zal ook al best een buikje krijgen neem ik aan?

Heerlijk hè, dat geld overhouden? Mijn blikje stroomt vol!
Mag ik ook meeschrijven?

Ik ben April, 25 jaar, 3e x dat ik stop(hiervoor 2 x 1,5 jaar gestopt geweest). Reden om te stoppen:

Heb er gewoon zo'n genoeg van!

Het gaat eigenlijk super...tot nog toe...voel me niet naar of slecht...Alleen veel sneller moe..zou zo kunnen slapen nu...herkent iemand dat? (had het bij mn vorige pogingen niet...alleen dat ik beter sliep, maar dat is juist fijn)
vandaag is het dan officieel dat ik gestopt ben met roken.

gisteren mijn laatste sigaret gerookt.

wordt alleen een beetje gek van mezelf nu al ik kan aan niks anders meer denken dan aan roken, ik heb er niet eens echt behoefte aan.

@april88 hoelang ben je nu al gestopt? en dat je snel moe bent kan ik nog niet over mee praten
Hey marloes, goed bezig!

Stom hè, die obsessie, dat je nu nergens anders aan kunt denken.

Werkt denk ik hetzelfde als niet aan een roze olifant denken.

April, wat apart dat je zo moe bent. Meestal hoor je juist dat mensen niet kunnen slapen.
Pas 2 dagen gestopt hoor, maar het begin is er!

Ik heb normaal niet zo'n moeite in het begin en pas na een jaar, 1,5 jaar gaat het weer kriebelen bij mij..heel vervelend!

Maar moet nu zeggen dat ik wel even nare momentjes heb...en vooral die extreme moeheid:(..

Maar niet echt herkenbaar dus...nou Marloes je kan t!!! gewoon je gedachten proberen te verzetten en anders..laat het gewoon even toe. Het trekt weg...uiteindelijk...

Verder iedereen, heel knap dat jullie ook allemaal gestopt zijn! Hoelang zijn de meesten nu?
aprill misschien komt de moeiheid doordat je snacht slecht slaapt?

en overdag moe bent?

daar heb ik nu wel last van. slaap slecht maar overdag kan ik wel slapen voor mijn gevoel.

hoe gaat het met iedereen?

voel me vandaag beter dan gisteren hopelijk wordt dat alleen maar beter

succes allemaal nog!
Marloes, dat overdag moe,'s nachts wakker liggen had ik ook. Niet aan toegeven, dan wordt het erger!

Wel fijn dat je je vandaag al beter voelt.

Dat is trouwens de reden dat ik ging sporten, ik putte mijn lijf uit zodat ik wel sliep.

Ik had vandaag een medische keuring, en mijn longinhoud is al nu al beter dan verwacht mag worden van iemand van mijn lengte en gewicht. En dat terwijl ik pas een maandje gestopt ben. De arts zei dat dat door al het extra sporten kwam:-)

April, wanneer heb je die nare momentjes? En is het mogelijk om tijdens die momenten even iets anders te gaan doen, zodat je afgeleid wordt van het feit dat je iets mist?
Leuk dat je ook meeschrijft, april!

@marloes1987: Dag 2 alweer: gefeliciteerd! Hoe gaat het i.c.m. Champix? Ik heb er veel goede berichten over gehoord.

@Altijdliefde: hoe gaat het met jou? Hou je nog steeds vol?

@vriendin-delft: hoe gaat het? Hoe lang ben je nu gestopt? Volhouden, hoor! Je kan het!

Spininhoek, ik lees de laatste tijd niks meer van je. Ik hoop dat dit een goed teken is en dat je nog steeds volhoudt!

@Iedereen: Happy rookvrije dag vandaag!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven