Gezondheid alle pijlers

stoppen met roken

21-11-2013 20:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, meerdere mislukte pogingen verder, ben ik van plan morgen te stoppen met roken. Het schijnt tussen je oren tr zitten, maar hoe krijg je daar grip op? Als ik stop bv en ik compleet de weg kwijt, heb een dissociatieve en angsstoornis. Tich wil ik het wederim proberen, nog and er re actieve stoppers?
Ehm sorry, bericht zit vol fouten, heb op foon getypt
Ik wilde al een poosje stoppen met roken, was er steeds meer klaar mee maar vond het toch nog zoo lekker..

Vorig weekend heb ik bedacht dat het hele roer dan maar om moest, heb een tas perssinaasappelen gehaald en ander fruit, grote fles water. Heb de asbakken en aanstekers weggedaan maar heb wel 2 sigaretten bewaard.

Ik heb het hele huis schoongemaakt, gordijnen gewassen en ramen open gezet. Ambi pur in het stopcontact gedrukt en het is zo heerlijk fris in huis, elke keer als ik thuis kom is het een cadeautje;)

Inmiddels heb ik al 5dagen niet gerookt en heb er ook geen zin in. Als ik even trek krijg pers ik sinaasappel of drink ik water, is het heel erg ga ik met de hond lopen.

Ben heel blij dat ik dit al gehaald heb!
Voor de kaarsjes en gasfornuis heb ik lucifers gehaald. Na kleine dag toch 1sigaret opgestoken, maar begon te hoesten en was meteen duizelig, vieze smaak in de mond.. Sigaret niet opgerookt en die andere ligt er nog.

Heel veel succes!!
Hai, dat is super! Zit dus blijkbaar echt tussen de oren. Cold turkey gestopt? Echt geen afkickverschijnselen? Zet hem op!
Nu 6 weken gestopt, ik ben veel gaan sporten (elke dag) en gezond gaan eten, groente/fruit shakes zodat ik me een stuk fitter voelde en helemaal geen trek in een sigaret had.. Nu 6 weken verder vind ik t ook vreselijk stinken. Mijn valkuil is wel feestjes en laat ik er dit weekend nou net 2 hebben, maar goed, volhouden en gewoon niet doen!
Mijn valkuil is een wijntje drinken, dus dat doe ik ook niet meer;)

Nee, geen echte afkickverschijnselen. Zoek een vervanging wat niet slecht is voor je. Dus gezond eten en sporten. Onthoud waar je het voor doet.

Ik baalde bv erg van het geld, de helft van het boodschappengeld per week ging al op aan het roken. Rookte 1 pakje per dag..
Mijn valkuil is ook een wijntje, misschien hem dit weekend maar laten staan:-)
Ik ben nu zo'n 6 weken gestopt.

Ondanks het feit dat ik nu werkloos thuis zit, gaat het me aardig makkelijk af. Nu heb ik voor mezelf een goede stok achter de deur, omdat ik en mijn vriend in de loop van volgend jaar willen beginnen met het proberen zwanger te worden. Dan doe ik het stoppen liever nu vrijwillig, dan als ik al zwanger ben en dan een soort van gedwongen (aangezien ik zelf roken tijdens zwangerschap not done vind). Aangezien mijn kinderwens ook heel groot is, helpt dit voor mij heel erg goed!

Tuurlijk heb ik mijn moeilijke momentjes wel, maar dan zoek ik afleiding, ik drink wat, loop/fiets een eindje, ga poetsen in huis, enzovoorts.

Succes met stoppen!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Goed zo !! Jullie kunnen het!!

mijn vader is na 50 jr roken met behulp van nicotinepleisters definitief gestopt ( nu 3 jr geleden ) . Aanleiding was zijn hartaanval, en dat heeft mijn moeder cold Turkey laten stoppen.

Ik ben nog steeds zo trots op ze!!

Ga zo door! En als je per ongeluk toch een keer rookt , zie het als een foutje, en denk niet; o ik kan het niet ik ga weer roken. Nee gooi alsnog de rest weg en ga weer verder de goede kant op!
Ik ben gestopt dmv een electronische sigaret. Op die manier kon ik mijn vaste rookmomenten loslaten aangezien ik altijd buiten rookte.

Met de gewone sigaret ben ik cold turkey gestopt. De e-sigaret gebruik ik een paar keer per dag, af en toe een trekje en dan leg ik 'm neer. Oke, soms zit ik wel lekker te dampen achter de pc maar het staat niet in verhouding met hoe veel ik voorheen rookte.

Merk dat ik het roken / dampen al vaak vergeet. Op deze manier hoop ik dus voorgoed te stoppen. Ben nu al heel blij dat ik niet meer stink en geen ranzige smaak ik mijn mond heb!
Het lukt je!! Ik ben ook gestopt met vallen en opstaan. En opeens lukte het me. Ergens heen gaan en afleiding zoeken op het moment dat je denkt het niet meer vol te gaan houden heeft mij erg geholpen. Ik ben nu vijf jaar gestopt en ik denk echt nooit meer aan roken. En geloof me, dat had ik vijf jaar geleden echt niet gedacht
Bedankt voor alle reacties, super dat jullie gestopt zijn! Na mijn autorijles ga ik straks echt voor niet roken. Merk dat ik er nu al onrustig van wordt. Het roken loopt de spuigaten uit, waardoor doorroken geen optie meer is.
Het zit inderdaad tussen de oren. Ik ben een paar weken geleden gestopt en heb nog een week nicotinekauwgum gebruikt om de scherpe randjes van het gebrek aan nicotine er af te halen. Kruidvat eigen merk heeft het, is veel goedkoper. Verder ging er bij mij de knop om door de DVD van Allen Carr. Die kan je downloaden.

Die film vind ik echt een aanrader, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven