Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

04-06-2007 14:56 5682 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met roken is helemaal niet moeilijk, ik heb het al honderd keer gedaan.

(Mark Twain)

Voor iedereen die wil stoppen, gestopt is en/of gestopt wil blijven!

Tips & Tricks van de ervaringsdeskundigen:

Boeken:

Kristina Ivings - Rookvrij

Jan Geurtz - De Opluchting en De verslaving voorbij

Hulpmiddelen:

Champix Of de natuurlijke (en goedkopere) variant: Tabex (te koop via Ebay)

Nicotinevervangers - m.n. pleisters en de kauwgom van nicotinelle - die zijn, volgens Fausto, best lekker!

Tellertjes

Silkquit

Een goeie link

Noorderlicht

Losse tipsHet motto 'Roken is geen optie' maakt het een stuk makkelijker. Je hoeft niet te beslissen of je wel of niet rookt, het is gewoon geen optie.Accepteer dat je af en toe een moeilijk moment hebt. Laat het maar komen, het gaat ook vanzelf weer weg.Relativeer en blijf lachen! Hoe moeilijk de moeilijke momenten ook zijn, je vergeet ze na een tijdje weer.Ga sporten! Zo merk je dat je conditie beter wordt, het zorgt ervoor dat je niet (teveel) aankomt en je maakt endorfinen aan - daar blijf je vrolijk bij!Beloon jezelf! Spaar je uitgespaarde geld op, geef jezelf complimentjes, en koop iets leuks voor jezelf als je een x-periode gestopt bent, laat je tanden uitgebreid reinigen.Eén sigaret bestaat niet. Echt niet.Laat je niet van de wijs brengen door anderen. Blijf bij je besluit en wees trots op wat je bereikt hebt, daar heb je het oordeel van anderen niet voor nodig!Het is niet erg om trek te hebben in een sigaret. Dat is namelijk nogal logisch, aangezien je jarenlang elke dag vele malen gerookt hebt. Laat die trek gewoon bestaan, dan is ie binnen een paar minuten weer verdwenen. Word niet boos, probeer het niet weg te drukken. Daar wordt het alleen maar groter van.Aanvullingen? Let me know, dan voeg ik ze toe!
-
Owwwww Red wat leuk je weer even te zien en fijn dat het goed met je gaat! (right?)

Wat ik nog heel goed weet was dat het voor mij de eerste periode een openbaring was dat ik zo ontzettend veel tijd kwijt was met het roken! En die hield ik opeens allemaal over, de eerste tijd was dat niet altijd makkelijk maarr....... het is gelukt! En als het mij lukt na 25 jaar roken als een ketter kunnen jullie het allemaal!

Dussss Linnielin, Nero, Linda, Puck(80), Galagoogoo, Max, Soeze, kick some &ss!!

(f) (f) (f)

enne.... Nico?? Oh Nicoooo!!! !! LOSER!!!
101 sigaretten niet gerookt.. wow. Ik stel me ze zo voor op een stapel voor me.. ik hoef er geen een. Moeilijkste momenten nu wel gehad... merk dat ik vooral van het gewoonte-roken, het roken in bepaalde situaties, af moet komen. Gaat goed tot nu toe! Baalde wel dat ik moeilijk naar het toilet kon... iemand anders daar ook last van? Normaal ging ik elke dag... nu drie dagen niets, dus was erg blij dat ik vanochtend wel kon...

Heb nu activia en pruimen etcetera gekocht, haha.
hallo hallo allemaal,

Wat ben ik toch blij om een niet roker te zijn. vandaag al 437 sigaretten niet gerookt, en wat ruikt het toch lekker fris in huis. Mijn man is er ook erg blij mee dat hij niet meer naar de stink nico ruikt. haha

Hou vol allemaal.
One week, five days, 14 hours, 24 minutes and 5 seconds. 252 cigarettes not smoked, saving ¤ 63,00. Life saved: 21 hours, 0 minutes.

Gaat lekker!

(Maar, heb vrijdagavond na veel bier wel een sigaret gerookt, dus is niet meer helemaal eerlijk... vond het niet superlekker, was meer gewoonte en vervaagde grenzen, helaas pindakaas. Was de dag erna wel extra gemotiveerd!)

Ja Mas, daar heb ik ook last van! Record is 5 dagen niet geweest... pffff... Ik eet nu elke dag sinaasappels, weet nog niet of het helpt.
Joehoe!!! Eén week rookvrij!

En voor het eerst een weekend zonder sigaretten en het was echt GOED vol te houden! Zelfs met een avondje stappen en een etentje vond ik het goed te doen.

Ik voel me sterk!

Hoe is het met de rest gegaan dit weekend?
Ik heb trouwens geen moeite met toiletbezoek en ik heb geen idee of ik ben aangekomen (heb geen weegschaal). Ben niet extra gaan snoepen (wel veel fruit gegeten), maargoed...
Hallo Dames,

Ben vandaag 3 weken geleden gestopt met roken, maar o wat heb ik 2 rotdagen achter de rug. Gister en vandaag stond ik echt op het punt een sigaret te gaan roken maar bedacht mij dan wat die sigaret mij zou opleveren; NIETS!!

Beetje beroerd zo hoor, hopelijk gaat het morgen beter.

Ben dan ook nog zwanger lees hormonen doe daar wat afkickverschijnselen bij en hopla een shagerijnige trut.

Heerlijk om dat even van me af te schrijven.

Ik durf ook wel te zeggen dat als ik niet zwanger was geweest ik vast al weer gerookt had.....

Dus nu sla ik mij voor mijn kop en ga weer verder in mijn niet rokende leven.

Ga zo lekker koken en dan genieten dat ik alles zo goed ruik!!!

Gr Puck
hey Puck,

Zou graag met je ruilen. Ik heb dan misschien geen zin in een sigaret maar wij zijn meer dan 1,5 jaar bezig om zwanger te raken. Dus wil je aub met me ruilen?

Toch moet je het volhouden ondanks je hormonen!

Knuff
Hoi Linnielin,

Ik wil het ook erg graag volhouden geloof me....weet op het moment als ik zin heb dat een sigaret mij ook niet helpt.

En dat ik nog steeds hersensspinsels heb dat roken gezellig is, echt niet! Het gaat nu weer heel goed; de zondagen zijn gewoon wat minder, de verveling slaat dan ook toe. Maar mijn zwangerschap is een erg goede stok achter de deur.

Wat vervelend voor jullie dat het zwanger worden langer duurt; ik heb ook een vriendin die na 5 jaar eindelijk moeder is geworden. Ze heeft heel wat moeten meemaken.

Wens jou heel veel sterkte! Ooit zal je wachten beloond worden!

Liefs Puck
Een week rookvrij! Jippie!

Weekend ging goed, ik heb wel momenten gehad dat ik zin had in een sigaret, bijvoorbeeld bij vrienden thuis toen iedereen (5 man) behalve ik een sigaret opstak. Ik heb er gewoon even bij stil gestaan - zo van: "Ik heb zin in een sigaret, maar dat is zo weer over" en naarmate de avond vorderde, had ik er steeds minder last van.

Toiletbezoek gaat ook weer goed, Activia helpt!

Pimpel: goed van je dat je na je 'misstap' extra gemotiveerd bent. Kan gebeuren zoiets, als je het daarna het stoppen maar niet als een verloren zaak beschouwt!

Puck: 3 weken al, dat is heel goed hoor! Volhouden! Zeker voor je kindje!

Nero: Super! Je bent mijn grote voorbeeld, je loopt een dag voor
Puck, je hebt duidelijk last van de "beruchte 3", mijn mede sToppers kunnen bevestigen dat we allemaal op 3 dagen, 3 weken en 3 maanden een (soms fikse!!) dip hebben gehad. En da's meteen het goede nieuws, het is "maar" een dip en het gaat dus ook weer over

Leuk is anders maar met bewust kijken naar wat er tijdens die dips met je gebeurt, nog een keer bewust te herhalen en te volharden in je beslissing "ik rook niet meer" kom je er echt (echt!!!!) doorheen hoor.

Max, je bent echt goed bezig na deze week zal je zien dat je steeds vaker (eerst) even niet aan een sigaret denkt, en daarna steeds iets langer niet en op een gegeven moment denk je "hee verhip de hele ochtend/middag/dag niet aan roken gedacht!"

Nero, toppertjes, een week yay!!!

Linnielin

Alle anderen: goed bezig!!!! (f)
Hoe zou het na drie jaar gaan?

Pimpel (kijkt streng): Niet meer doen hoor, die slippertjes! 't is Zeer Mooi dat je motivatie daarna alleen maar groter was, houwe zo! Echt niet denken dat je nu wel gelegenheidsroker kan worden, ik heb het zó vaak geprobeerd, het kan gewoon niet. Misschien een paar weken, maar het is een glijdende schaal, voor je het weet rook je gewoon weer een pakje per dag. (zet strenge gezicht weer af)

En verder: Ga Zo Door, gij sTopperts!

Nog een weekje ofzo en dan heb ik 1000 euro bespaard. Kan iemand me even vertellen waar die pieken gebleven zijn?
-
quote:sartan schreef op 10 maart 2009 @ 20:33:

Puck, je hebt duidelijk last van de "beruchte 3", mijn mede sToppers kunnen bevestigen dat we allemaal op 3 dagen, 3 weken en 3 maanden een (soms fikse!!) dip hebben gehad. En da's meteen het goede nieuws, het is "maar" een dip en het gaat dus ook weer over

Leuk is anders maar met bewust kijken naar wat er tijdens die dips met je gebeurt, nog een keer bewust te herhalen en te volharden in je beslissing "ik rook niet meer" kom je er echt (echt!!!!) doorheen hoor.

Max, je bent echt goed bezig na deze week zal je zien dat je steeds vaker (eerst) even niet aan een sigaret denkt, en daarna steeds iets langer niet en op een gegeven moment denk je "hee verhip de hele ochtend/middag/dag niet aan roken gedacht!"

Nero, toppertjes, een week yay!!!

Linnielin

Alle anderen: goed bezig!!!! (f)Kijk dit helpt! Weet ik weer dat ik niet de enige ben!
Hallo,

Ben nu ook alweer 3 weken van het roken af.

En het gaat goed,alleen kan nog geen verschil merken toen ik nog rookte
quote:sartan schreef op 10 maart 2009 @ 20:33:

Puck, je hebt duidelijk last van de "beruchte 3", mijn mede sToppers kunnen bevestigen dat we allemaal op 3 dagen, 3 weken en 3 maanden een (soms fikse!!) dip hebben gehad. En da's meteen het goede nieuws, het is "maar" een dip en het gaat dus ook weer over (f)

JA, KLOPT!!

Man-oh-man ... superdip heb ik gehad toen, herinner het me nog erg goed. met 6 maanden ook nog eentje, overigens.. dat jullie het maar vast weten he, haha

Maargoed, het gaat inderdaad ook weer over, daarna iig nooit meet dips in die mate gehad. Tegenwoordig (24/08/2007 gestopt) nooit meer dips. Dus....

voowal dooagaan!!

zoef-zoef!!

dikke kus voor allen!
Computer says nooooo
Hier 9 dagen gestopt and still feeling great! Ik vergeet het zelfs dat ik 'niet meer rook', ik denk er nu zo'n 2x per dag aan dus dat valt super mee!

Maar het is ook niet dat ik inderdaad enorm verschil merk (lichamelijk) dan toen ik nog wel rookte. Misschien komt dat nog? ik vond het zaterdag wel heel prettig om na het boodschappen niet nog eens een megabedrag voor sigaretten neer te tellen (mijn vriend is ook gestopt sinds 2/3). Dus dat was fijn! Ik houd de drie maanden ook in de gaten, heb al bij een aantal mensen in mijn omgeving gezien dat ze na drie maanden weer begonnen zijn...
quote:Soeze schreef op 10 maart 2009 @ 21:15:

Hallo,

Ben nu ook alweer 3 weken van het roken af.

En het gaat goed,alleen kan nog geen verschil merken toen ik nog rookteHe Soeze, jij ook hier! (hier Nero van zwangerwordentopic-deel3 ). Wat grappig, krijg heel vaak het gevoel dat wij dezelfde soort reacties neerzetten, twee zielen één gedachte!
Hallo ,

Hier ben ik weer. ik ga al richting een maand dat ik gestopt ben. En ik geniet met de dag meer dat ik niet meer rok. Erg vreemd maar waar.

Ik ben ook mega trots dat iedereen het zo goed doet. Allemaal mega kanjers hier!!!

knuff
@ Nero hahaha

We zitten nog met meer dingen op 1 lijn dit grappig.

Jazeker hebben wij soms 2 zielen 1 gedachten

Ik ben nu 3 weken en 2 dagen van het roken af

Soms denk ik nog wel eens aan een sigaret,maar daar kom ik wel weer door heen.
quote:Soeze schreef op 11 maart 2009 @ 19:22:

@ Nero hahaha

We zitten nog met meer dingen op 1 lijn dit grappig.

Jazeker hebben wij soms 2 zielen 1 gedachten

Ik ben nu 3 weken en 2 dagen van het roken af

Soms denk ik nog wel eens aan een sigaret,maar daar kom ik wel weer door heen.

Kan geen toeval meer zijn Soeze... Even offtopic, vind het heel 'bevrijdend' om te lezen dat jij net zo in het hele zwanger worden-gebeuren staat als ik. De meiden op het forum zijn al zo ver in hun gedachtes, voel me af en toe net een buitenstaander! Dus heel fijn om te lezen dat jij er net zo instaat als ik!

Weer ontopic: ben je gestopt met roken vanwege je kinderwens? Bij mij speelt het wel mee, maar is niet de voornaamste reden. Al is het natuurlijk wel bevorderlijk voor de vruchtbaarheid om te stoppen met roken!
Oh ja! Vergeet ik het belangrijkste... Ben nu 10 dagen gestopt met roken, dat zijn 150 sigaretten en dat heeft me in totaal al € 30,- bespaard! Gaat overigens hartstikke goed, ik denk nog amper aan wel/niet roken!
Waaaaaaaaaahhhh, dit is toch zeker niet normaal. Ik ben nu al bijna 1,5 jaar gestopt (hi Sartan, Sum, Anemoon, Red, Illie ) en nu droom ik al een week dat ik weer rook en vlak voordat ik wakker word besef ik dat ik eigenlijk gestopt was en hoe zonde dat is. En dan word ik wakker en dan ben ik helemaal in de war.

Hallo, waar gaat dit over????
He lekker ding!

Iets terug gekomen in jeleven wat je ook deed toen je nog rookte misschien? Weer stress? oude hobby opgepakt? Juist verveling die toe slaat?

Ik zou het iig in iets dergelijks zoeken!

Maar Nico blijft een loser ..
Computer says nooooo
Haaai Summie, Sjar (Anemoon, Red, Illie)

Wat gezellig hier ook een flashback maar dan omdat ik jullie tweetjes weer zie posten

Wat een rare toestand Sjar ik denk dat Summie wel een punt heeft is er iets uit die periode teruggekeerd of zit je misschien in een soortgelijke situatie ofzo qua werk of zoiets????

Owwww ik ben ook al dik 1 jaar en 9 maanden Nico-vrij... een top resultaat en mede dankzij jullie support!

Duh ennn... Nico is een dikke vette loser
Van stoppen met roken word je gelukkiger! En ik kan het weten, want ik doe het nu 8 weken niet. De eerste 6 weken heb ik Champix gebruikt en ik vind het een wondermiddel. Na vier keer de Allan Car-cursus gedaan te hebben, laser, accupunctuur, zyban, pleisters, etc. dacht ik dat niets mij kon helpen, maar dit heeft gewerkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven