Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken.

10-08-2015 15:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames en heren,

Omdat het vorige topic over stoppen met roken volgens mij niet meer actueel is start ik hier een nieuw topic.

Ik ben 24 jaar en rook al 10 jaar. Ik ben er helemaal klaar mee en wil per direct stoppen. Mijn pakje is nog niet leeg maar die heb ik net bovenop de kast gesmeten omdat ik er helemaal klaar mee ben.

Zijn er mensen die ervaring hebben met stoppen met roken en mij willen voorzien van tips en trucs?

En zijn er mensen die met me mee willen doen? Samen stoppen en er samen over praten?

Als er animo is zal ik een tabel aanmaken om bij te houden hoelang we gestopt zijn en hoeveel geld we al hebben bespaard.

Groetjes
Hoi meisje

De beste keuze die je kan maken! Ik ben 28 en heb 15 jaar gerookt. Vaak gestopt en vaak mislukt. 5 maanden geleden ben ik gestopt met behulp van een e-sigaret en dat is voor mij DE uitkomst. Inmiddels ben ik aan het afbouwen in nicotine en gebruik ik de esigarert nog heel af en toe (want hier wil ik uiteindelijk ook gewoon vanaf) en ben niet aangekomen (waar ik erg bang voor was) voor mij is dit een goed hulpmiddel gebleken. Koop wel meteen een goede! Ik had eerst een goedkope en daar bleef ik gewoon naast roken. Een goede esigaret is even een investering maar anderzijds heb je die investering er al weer uit als je 2 weken geen sigaretten hebt gekocht.

Heel veel succes. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben en dat gun ik jou ook😊
Bovenop de kast gesmeten? Wat dacht je van door de wc spoelen?
"Mijn pakje is nog niet leeg maar die heb ik net bovenop de kast gesmeten"

In de vuilnisbak ermee...!

Edit: Amand was me voor. Goed zo Amand!
Power to the people
werk je? veel bazen wil hier in bijdragen (het bespaart hen immers ook geld) dus vraag naar de mogelijkheden.
Hoi,

Geweldig dat je wilt stoppen ! Ik ben al ruim 20 jaar gestopt.

Bij mij hielpen de nicotine-pleisters perfect (geen afkickverschijnselen).

Veel succes ermee en denk ook aan al dat geld wat je overhoud voor andere leuke dingen.

Niet zeuren, gewoon poetsen.
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb ondertussen mijn sigaretten aan mijn vriend meegegeven zodat hij ze weg kan geven aan een collega oid.

Ga lekker douchen en vroeg op bed.
Heb je alle attributen ook weggegeven? Aanstekers, asbakken, etc.?
Power to the people
Ik ben vandaag gestopt :-)

Vind het gewoon te duur worden, mijn man rookt ook en die is er nu ook mee gekapt. Ik ben eerder een paar jaar gestopt en weet dat ik eigenlijk maar een paar dagen last heb van het gevoel dat ik 'moet' roken, daarna zwakt het snel af. Nog even doorbijten dus.
Galileo. Ik hou 1 aansteker voor het gasfornuis. Rest gaat weg

Peneloppe: gefeliciteerd! Eerder zelfs al een paar jaar gestopt. Wow. En nu nu voorgoed hoop ik voor je! Tegelijkertijd met je man gestopt vandaag?
Ja hij is ook gestopt. Als er 1 blijft roken gaat het niet werken, althans, dat maakt het erg moeilijk voor de ander. Overigens stoppen we wel uit eigen beweging, niet omdat de ander het wil. Samen dus nu besloten dat afgelopen weekend het laatste rookweekend was.
Ja ik denk ook dat dat beter werkt ja. En zijn jullie dan ook samen shagarijnig? Of valt het mee?
Ik wel, hij is doordeweeks niet thuis ivm zijn werk dus van zijn eventuele humeur heb ik geen last

Maar valt me wel zwaar van tijd tot tijd.

Hoe is het met jou?
Moest wel even lachen om je spelling van het woord chagrijnig

Niet om de spelling an sich, maar omdat het met 'shag' begint. Waar het hart vol van is...
quote:Penelope_ schreef op 11 augustus 2015 @ 17:05:

Moest wel even lachen om je spelling van het woord chagrijnig

Niet om de spelling an sich, maar omdat het met 'shag' begint. Waar het hart vol van is... Ja inderdaad hahaha omg
Ik vind het ook best zwaar ja

Ben erg onrustig momenteel en weet even niet goed wat ik het beste kan gaan doen. Ik zal es een soap opzoeken en in bed gaan liggen met de laptop
Zolang ik bezig ben heb ik niet echt last, het zit bij mij echt tussen de oren. Even niks doen, sigaret opsteken.
Ik zat ook in het vorige topic over stoppen met roken. Ben inmiddels iets langer dan twee maanden gestopt en het gaat me allemaal heel makkelijk af! Het zit allemaal in je hoofd! Mijn enige hulpmiddel was het boek van Allen Carr. Dat is echt een aanrader! Verder niets gebruikt, want anders moet je daar ook weer van af kicken. ;)
Allan Carr was voor mij een beetje een open deur. Wat daar in stond weet ik allemaal wel, en ook bij mij zit het zoals ik al zei tussen mijn oren. Van afkickverschijnselen heb ik gelukkig geen last. Ik moet ff van de gewoonte en de gedachte af, en dat komt wel weet ik van een eerdere stopperiode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven