Stoppen met roken
dinsdag 13 juni 2017 om 16:26
Al een tijd wil ik stoppen met roken, nou ja wil het niet in de zin van dat het zo'n ' fijne' gewoonte is en ik niet weet hoe zonder sigaret de dag door te komen..
Stoppen lijkt mij dus zo saai en wat een gemis zal het zijn, echter moet ik het van mezelf maar stel t steeds uit.
Ben nu 45 geweest en vind wat roken voor schade kan aanrichten wel heel erg ongezond en wil gewoon er vanaf daarom.
Ik ben van plan nu vandaag te minderen of stoppen maar pfff help.
Zijn er meer mensen die willen stoppen of net zijn gestopt?
Stoppen lijkt mij dus zo saai en wat een gemis zal het zijn, echter moet ik het van mezelf maar stel t steeds uit.
Ben nu 45 geweest en vind wat roken voor schade kan aanrichten wel heel erg ongezond en wil gewoon er vanaf daarom.
Ik ben van plan nu vandaag te minderen of stoppen maar pfff help.
Zijn er meer mensen die willen stoppen of net zijn gestopt?
dinsdag 13 juni 2017 om 16:32
Cold turkey stoppen, schijnt toch het beste te zijn. Dus niet minderen, niet afbouwen, niet pleisters plakken, etc. Maar gewoon ineens helemaal stoppen en voldoende doorzettingsvermogen hebben om vol te houden.
Het helpt in ieder geval om mensen om je heen te vertellen dat je wilt stoppen en verzoeken geen sigaretten aan te bieden e.d. Of iemand hebben die je kan bellen/appen als je het moeilijk hebt en in de verleiding komt.
Succes!
Het helpt in ieder geval om mensen om je heen te vertellen dat je wilt stoppen en verzoeken geen sigaretten aan te bieden e.d. Of iemand hebben die je kan bellen/appen als je het moeilijk hebt en in de verleiding komt.
Succes!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
dinsdag 13 juni 2017 om 16:33
Ik lees mee.
Ik wil ook stoppen. Zoveel al geprobeerd, diverse zelfhulpboeken, nicotinepleisters/tabletjes/kauwgom, 2 cursussen, Champix, Tabex, en de cognitieve gedragstherapie bij de shrink.
En nog lukt het me niet.
Ik wil ook stoppen. Zoveel al geprobeerd, diverse zelfhulpboeken, nicotinepleisters/tabletjes/kauwgom, 2 cursussen, Champix, Tabex, en de cognitieve gedragstherapie bij de shrink.
En nog lukt het me niet.
anoniem_197913 wijzigde dit bericht op 13-06-2017 16:34
2.17% gewijzigd
Ab imo pectore
dinsdag 13 juni 2017 om 16:34
Ben net als jij van bouwjaar '71 rookte al jaaaaaren en opeens was de knop om. Heb het boek de opluchting gelezen, de app stop smoking op mijn telefoon gezet en nu ruim 5 maanden gestopt. Eerste dagen is het wat lastig; je houdt tijd over. Echt als ik het kan, kan jij het ook! Af en toe kijk ik nog op de app om te zien hoeveel cigaretten ik niet gerookt heb en hoeveel het mij bespaard. Alle succes!
dinsdag 13 juni 2017 om 17:20
Bedankt voor de reakties.
Van hulpmiddelen weet ik niet veel, w van pleisters, kauwgum en bv acupunctuur maar champix zegt mij nog niks.
Was dus van plan te minderen vandaag of gelijk te stoppen door gold turkey waar ik ook voorstander van ben, echter net een peuk opgestoken:-(
Stel het weer uit naar morgen?
Van hulpmiddelen weet ik niet veel, w van pleisters, kauwgum en bv acupunctuur maar champix zegt mij nog niks.
Was dus van plan te minderen vandaag of gelijk te stoppen door gold turkey waar ik ook voorstander van ben, echter net een peuk opgestoken:-(
Stel het weer uit naar morgen?
dinsdag 13 juni 2017 om 17:23
Wat moeilijk is het toch hè.
Lijkt bijna onmogelijk.
Net fanatiek van plan te minderen-stoppen en een uur later steek ik er weer een op...
Ga het echt proberen.
Heb jij toevallig al een e sigaret geprobeerd?
dinsdag 13 juni 2017 om 17:26
Viva40ers schreef: ↑13-06-2017 16:34Ben net als jij van bouwjaar '71 rookte al jaaaaaren en opeens was de knop om. Heb het boek de opluchting gelezen, de app stop smoking op mijn telefoon gezet en nu ruim 5 maanden gestopt. Eerste dagen is het wat lastig; je houdt tijd over. Echt als ik het kan, kan jij het ook! Af en toe kijk ik nog op de app om te zien hoeveel cigaretten ik niet gerookt heb en hoeveel het mij bespaard. Alle succes!
Heel knap hoor!
Hoe voelt het nu is het verlangen naar een sigaret al weg of grotendeels?
dinsdag 13 juni 2017 om 17:45
De geur van een sigaret ervaar ik wisselend; het ene moment vind ik het vreselijk stinken en een andere keer denk ik, oh ja, koffie erbij en genieten. Ik denk dat door het lezen van het boek je mindset anders is, en het voelde toen ik stopte met roken niet zo van "ik mag niet meer". Nu ben ik erg blij dat ik ben gestopt.
Ik heb ook meerdere malen geprobeerd te minderen, maar dat is veel moeilijker. Dan blijf je hunkeren naar je volgende sigaret.
Ik heb ook meerdere malen geprobeerd te minderen, maar dat is veel moeilijker. Dan blijf je hunkeren naar je volgende sigaret.
dinsdag 13 juni 2017 om 18:15
dinsdag 13 juni 2017 om 20:09
Het is een rotverslaving.
e-sigaret ook geprobeerd. Was niks. Ik greep toch nog naar de sigaretten.
Ab imo pectore
dinsdag 13 juni 2017 om 23:02
Er was gisteren een docu op tv Anita ... (blonde dame, kort haar, NL 1/2/3). Ging over copd, hierin kwamen veel rokers naar voren die deze ziekte daardoor gekregen hebben. Echt schokkend, misschien helpt het. Ik rook niet meer vast, maar kan soms op een feestje nog wel zwichten. Na dat programma van gisteren ga ik geen sigaret meer aanraken. Vond het erg heftig.