stopweek of doorslikken
donderdag 16 december 2010 om 19:09
ben sinds 3 weken aan een nieuwe pil (marvelon) en heb ongeveer 1,5 week last van een doorbraakbloeding.
nu is dat ongeveer wel over (vanochtend nog wat bloed verloren) dus het zal te maken hebben met wennen.
nu is mijn 1e strip dus af, en wil ik zoals ik meestal doe, meteen doorslikken. ik vraag me alleen af of dat verstandig is ivm die doorbraakbloeding die ik net gehad heb......
weet iemand wat het beste is??
nu is dat ongeveer wel over (vanochtend nog wat bloed verloren) dus het zal te maken hebben met wennen.
nu is mijn 1e strip dus af, en wil ik zoals ik meestal doe, meteen doorslikken. ik vraag me alleen af of dat verstandig is ivm die doorbraakbloeding die ik net gehad heb......
weet iemand wat het beste is??
donderdag 16 december 2010 om 19:17
Volgens het boekje moet je een stopweek inlassen. Doorbraakbloeding of niet heeft daar weinig mee te maken denk ik.
Mijn gyn zegt dat 1 keer in de 3/4 maanden een keertje een stopweek inlassen voldoende is om je baarmoeder 'op te schonen'.
Doorslikken lijkt mij niet bezwaarlijk. Maar ik ben geen arts.
Mijn gyn zegt dat 1 keer in de 3/4 maanden een keertje een stopweek inlassen voldoende is om je baarmoeder 'op te schonen'.
Doorslikken lijkt mij niet bezwaarlijk. Maar ik ben geen arts.
donderdag 16 december 2010 om 21:12
Inderdaad doorslikken, anders krijg je weer een enorme hormoonschommeling. Als je nu doorslikt, went je lijf en stoppen de doorbraakbloedingen.
Ik slik ook de Marvelon, en slik hem altijd een maand of 4 door. Gaat prima, dit heb ik gelijk gedaan vanaf het begin, maar ik had volgens mij geen doorbraakbloedingen.
Ik slik ook de Marvelon, en slik hem altijd een maand of 4 door. Gaat prima, dit heb ik gelijk gedaan vanaf het begin, maar ik had volgens mij geen doorbraakbloedingen.
donderdag 16 december 2010 om 21:53
empres; nog helemaal niet aangedacht dat als ik een stopweek houdt idd. de hormoonbalans weer veranderd en je dan helemaal in de war bent..
teckel; ik weet niet pcies hoe lang het al is, maar in ieder geval was het een tijdje. het was drie dagen rustig, en vanochtend begon het weer. tis niet erg veel overigens.
maar goed als het goed is houdt het vanzelf op?
teckel; ik weet niet pcies hoe lang het al is, maar in ieder geval was het een tijdje. het was drie dagen rustig, en vanochtend begon het weer. tis niet erg veel overigens.
maar goed als het goed is houdt het vanzelf op?