Gezondheid alle pijlers

stopweek of doorslikken

16-12-2010 19:09 9 berichten
ben sinds 3 weken aan een nieuwe pil (marvelon) en heb ongeveer 1,5 week last van een doorbraakbloeding.

nu is dat ongeveer wel over (vanochtend nog wat bloed verloren) dus het zal te maken hebben met wennen.

nu is mijn 1e strip dus af, en wil ik zoals ik meestal doe, meteen doorslikken. ik vraag me alleen af of dat verstandig is ivm die doorbraakbloeding die ik net gehad heb......

weet iemand wat het beste is??
Alle reacties Link kopieren
Volgens het boekje moet je een stopweek inlassen. Doorbraakbloeding of niet heeft daar weinig mee te maken denk ik.

Mijn gyn zegt dat 1 keer in de 3/4 maanden een keertje een stopweek inlassen voldoende is om je baarmoeder 'op te schonen'.

Doorslikken lijkt mij niet bezwaarlijk. Maar ik ben geen arts.
Ik zou doorslikken en de eerst volgende keer een stopweek inlassen.

Ik heb ook wel eens last van doorbraakbloedingen, en als ik dan wel een stopweek inlas, dan komt er niets.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
nee pcies, daar ben ik dus ook bang voor.

heb pas mn 1e strip gehad dus denk dat het komt omdat mn lichaam moet wennen....
deux parts, c´est ne pas nesserre...
Inderdaad doorslikken, anders krijg je weer een enorme hormoonschommeling. Als je nu doorslikt, went je lijf en stoppen de doorbraakbloedingen.

Ik slik ook de Marvelon, en slik hem altijd een maand of 4 door. Gaat prima, dit heb ik gelijk gedaan vanaf het begin, maar ik had volgens mij geen doorbraakbloedingen.
Ik zou doorslikken, grote kans dat je wel een bloeding krijgt in je volgende stopweek.

Zeker omdat je al anderhalve week aan het vloeien bent.
empres; nog helemaal niet aangedacht dat als ik een stopweek houdt idd. de hormoonbalans weer veranderd en je dan helemaal in de war bent..

teckel; ik weet niet pcies hoe lang het al is, maar in ieder geval was het een tijdje. het was drie dagen rustig, en vanochtend begon het weer. tis niet erg veel overigens.

maar goed als het goed is houdt het vanzelf op?
Alles houdt vanzelf een keer op Miss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven