Gezondheid alle pijlers

Studentist Amsterdam

22-12-2015 13:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vorige week ben ik weer naar de tandarts geweest voor halfjaarlijkse controle: 3 gaatjes.

Merkwaardig vind ik dat sinds ik bij deze tandarts zit ik keer op keer ten minste 2 gaatjes heb die ook gevuld moeten worden, bij mijn oude tandarts zat (die ik zelf erg prettig en deskundig vond) had ik nooit gaatjes. Ik heb wat reviews gelezen over Studentist in Utrecht, minder over Amsterdam en over Utrecht zijn er dezelfde klachten. Ik wil eigenlijk niet zomaar iets aannemen van deze tandarts.

Heeft iemand ervaring met deze club?
Ik! Ik zat bij studentist in Groningen.

Ben helemaal niet tevreden over hun kunsten, maar precies om een andere reden. Ik had volgens studentist zo goed als geen gaatjes (1 in vier jaar ofzo). Maar toen ik in Amsterdam kwam wonen ben ik daar naar een nieuwe andere tandarts gegaan. Ik kon 6 gaatjes laten vullen, die er echt niet allemaal binnen een half jaar 'ingevallen' zijn. Ik zou als ik jou was dus zo snel mogelijk overstappen naar een andere tandarts (of even een second opinion opvragen). Bij mij hadden ze het mis en had ik veel meer gaatjes dan studentist zei. Hopelijk is het bij jou andersom en hebben ze je gebit misschien iets te diepgravend onderhouden. Maar ik heb echt spijt dat ik ooit ben gezwicht voor de mooie praatjes van de budget-tandarts, ik vind het geen vertrouwenswekkende club.
quote:MissFields schreef op 22 december 2015 @ 13:24:

Ik! Ik zat bij studentist in Groningen.

Ben helemaal niet tevreden over hun kunsten, maar precies om een andere reden. Ik had volgens studentist zo goed als geen gaatjes (1 in vier jaar ofzo). Maar toen ik in Amsterdam kwam wonen ben ik daar naar een nieuwe andere tandarts gegaan. Ik kon 6 gaatjes laten vullen, die er echt niet allemaal binnen een half jaar 'ingevallen' zijn. Ik zou als ik jou was dus zo snel mogelijk overstappen naar een andere tandarts (of even een second opinion opvragen). Bij mij hadden ze het mis en had ik veel meer gaatjes dan studentist zei. Hopelijk is het bij jou andersom en hebben ze je gebit misschien iets te diepgravend onderhouden. Maar ik heb echt spijt dat ik ooit ben gezwicht voor de mooie praatjes van de budget-tandarts, ik vind het geen vertrouwenswekkende club.Bedankt voor je reactie! Begrijp ik goed dat jij dus het tegenovergestelde had? Dwz gewoon niet goed gekeken? Wat stom :(
Ja klopt inderdaad, ze hebben allemaal beginnende gaatjes gewoon niet gezien... Te weinig foto's gemaakt, zei mijn nieuwe tandarts. Dat drukt de kosten maar heeft dus wel consequenties gehad.

Dus: ik had wel ander probleem, maar evengoed zou ik teruggaan naar een 'ouderwetse' tandarts, geen studentenclub!
Ik neem aan dat ze geen gaatjes gaan verzinnen om geld aan je te verdienen. Als je daar aan twijfelt zou ik gewoon een andere tandarts zoeken, ongeacht wat andere mensen van Studentist vinden.
quote:nouveauvague schreef op 22 december 2015 @ 14:11:

Ik neem aan dat ze geen gaatjes gaan verzinnen om geld aan je te verdienen. Als je daar aan twijfelt zou ik gewoon een andere tandarts zoeken, ongeacht wat andere mensen van Studentist vinden.Dat zou ik zelf ook denken, maar als ik deze reviews lees begin ik wel te twijfelen: https://www.independer.nl ... t/studentist-utrecht.aspx
Als je het niet vertrouwt om een second opinion vragen. Je hebt maar een gebit waar je de rest van je leven (althans, zo lang mogelijk) mee moet doen.
Bij mij wilden 3 kiezen trekken, en allerlei andere ingrepen. Kreeg een behandelplan voorgeschoteld van meer als 1000 euro. Schrok me de pleuris. Ben toen naar een andere tandarts gegaan, waar ik wel heel lovend over ben. Ze snapte er niks van waarom ze die drie tanden wilden trekken, en mijn gebit heeft er nog nooit zo mooi uitgezien/fijn gevoeld als nu.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Grappig, bij die link staan allemaal negatieve reviews en dan 3 positieve, maar allemaal op dezelfde dag en met een gelijke strekking. En dat terwijl de andere reviews allemaal in 2 jaar geschreven zijn. Verdacht.
quote:marla862 schreef op 22 december 2015 @ 14:49:

[...]

Dat zou ik zelf ook denken, maar als ik deze reviews lees begin ik wel te twijfelen: https://www.independer.nl ... t/studentist-utrecht.aspxJeetje, zou het eens melden bij de Consumentenbond oid. Dat dit soort praktijken bestaan...Overigens zelf ook patiënt geweest bij Studentist Amsterdam en nooit klachten gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven