Gezondheid alle pijlers

Syndroom van Quervain

13-04-2015 13:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog ben ik niet naar de dokter geweest omdat ik het zo'n 'sullige' kwaal vind, maar ik heb pijn in het verlengde van m'n duim en pols. Ik vermoed dat dit het syndroom van Quervain is (mede omdat ik een jonge baby heb en tijdens het zelf proberen van 'de duimtest' bijna tegen het plafond vloog van de pijn). Heeft iemand hier ervaring mee? Rust houden is lastig aangezien ik voor m'n zoontje wil zorgen. Kan ik zelf wat proberen met bijvoorbeeld een brace of tijgerbalsem? Of raden jullie toch aan om naar de dokter te gaan? Alvast bedankt voor het reageren!
Zou heel goed kunnen, bij mij is het gediagnosticeerd als het carpaal tunnel syndroom. Het ontstond enkele weken voor de bevalling en bleef helaas aanhouden. De verloskundige had al gezegd dat dit tot een week of 8 na de bevalling kon duren maar het bleef helaas aanhouden. Ben toen naar de huisarts geweest want het was idd een ellende icm de verzorging van de kleine en heb toen diclofenac gekregen, dat werkte aardig maar ging niet echt over. Toen ik na een maand of 3 na de bevalling op t punt stond om een fysio im te schakelen realiseerde ik me ineens dat t steeds minder pijn ging doen en ineens was t ook gewoon over.

Huisarts gaf aan dat ik niet specifiek rust hoefde te houden en dat het ook geen kwaad kon om door te gaan met de dagelijkse dingen zoals baby verschonen, huishouden, sporten etc. Een brace vond ze ook niet noodzakelijk maar gaf aan dat je bv snachts van die polsbeschermers voor het skaten kunt omdoen. Ik heb dat toen 1 keer gedaan maar kon daarmee al helemaal niet slapen. Het is vanzelf over gegaan dus ik hoop bij jou ook binnenkort!
Ik laat liever een diagnose door een dokter stellen, niet door googel
Ik zou, als ik jou was, toch even langs de huisarts gaan. Het kan zo maar het syndroom zijn, maar misschien ook wat anders.
Find people who will make you better (M. Obama)
Hoi hoi,

Ik ben januari vorig jaar geopereerd aan de quervain aan mijn linkerkant.

Na dik een jaar tobben toch voor de operatie gekozen.

Mijn tip is toch echt rust! Probeer een brace, een flexibele brace geeft al ondersteuning.

Als je meer wilt weten geef je maar een gil :-)
Bedankt voor jullie reacties. Afspraak met de dokter is inmiddels gemaakt...
Hoi Froggy, ben wel even benieuwd wat jouw huisarts heeft gezegd en welke tips of oplossing ze heeft gegeven.
quote:zomersterre80 schreef op 16 april 2015 @ 11:59:

Hoi Froggy, ben wel even benieuwd wat jouw huisarts heeft gezegd en welke tips of oplossing ze heeft gegeven.Ik heb de afspraak pas volgende week. Ik woon in het buitenland en kan hier direct bij de orthopeed terecht (maar moet dus wel even wachten). Wordt vervolgd!
Inmiddels ben ik bij de dokter geweest. Hij heeft me zoveel mogelijk rust geadviseerd en een brace. Medicijnen kon hij niet voorschrijven omdat ik BV geef en cremes zouden geen effect hebben. Dus ik ga een brace met 'duimstabilisator' aanschaffen en hoop dat dat me helpt.
Bij mij hebben ze eigenlijk vrij snel geopereerd. Ik heb 2 weken rust voorgeschreven gekregen. Toen dat niets hielp door naar de orthopeed (kon ik na een week terecht, ook buitenland) en de volgende dag ben ik al geopereerd. Volgens deze man kon ik zoveel rusten als ik wilde maar daar zou het niet mee overgaan.

Tijdens de operatie bleken mijn pezen al helemaal vastgegroeid te zitten. Het is nu 3 jaar geleden en ik heb er geen last meer van.

Enkel als ik een vechtspel met veel combo's speel op de Xbox, maar dat is niet zo'n ramp...haha.

Dan merk ik dat ik wat minder kracht heb.
@jade was het bij jou ook zwangerschapsgerelateerd? Want bij mij zeiden ze dat t meestal over gaat omdat t veroorzaakt wordt door hormonen en extra vocht.

Wel fijn dat je er over t algemeen vanaf bent want t is echt behoorlijk beperkend!
Bij mij kwam het niet door de zwangerschap maar door het maken van steeds een herhaalde beweging op mijn werk.

Ik heb er een maand of 3 mee rondgelopen, en dacht dat gaat wel over , tot ik echt bijna niets meer met mijn rechter hand.

Of tegen het plafond vloog van de pijn. Ik heb na de operatie nog wel fysio gehad want het was niet meteen weg.

Ze hebben die pezen echt wel weer aan de gang moeten zwieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven