Gezondheid alle pijlers

syndroom van tietze

26-11-2013 12:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik hal maanden pijn in mn rechterborst, eigenlijk nooit mee naar de h.a gegaan..

tot afgelopen weekend ik het vrijdags op links kreeg en zaterdags weer wat zo erg pijn deed dat ik dacht dat ik het an mn hard had, pijn in mn linkerarm en zweete me een ongeluk.

gelijk h.a post gebelt en meteen langs moeten komen.

alles is na gekeken hart enz maar er is uit gekomen dat ik het syndroom van tietze heb.

dat is een ontstekingsreuma van het kraakbeen tussen je ribbben en middenrif.

nu vallen alle puzzelstukjes op zn plek want ik heb ook al heel lang last van mn ribben.

nu is mijn vraag wie dit ook heeft en hoe ga jij ermee om..

er is weinig over bekent,geen ontstekings waarden in het bloed tevinden en medicatie bestaat er niet alleen pijnstillers.

ben benieuwd of er meer mensen zijn dit ook hebben en hoe die ermee omgaan omdat het vaak met heftige aanvallen komt.
Mijn oma had het, ik was erbij toen de dokter vertelde dat er niks aan te doen is. Na 6 wkn is het bij haar redelijk over gegaan met de pijn. Sterkte!
Komt ontzettend veel voor, wordt vanzelf minder en je gaat er niet dood aan.
Mijn man heeft het. Hij perioden dat hij er erg veel last van heeft en perioden dat hij nergens last van heeft. Valt wel op dat hoe meer stress hij voor zn kiezen krijgt dat hij dan weer last krijgt.
Man had het al twee keer. Het ging vanzelf over.
verba volant, scripta manent.
Mijn man heeft het. Om er zo min mogelijk last van te hebben, proberen zo relaxed mogelijk te leven en je niet op te winden. Verder komt en gaat het met vlagen (de ene keer een paar uur de andere keer een paar dagen).

Sterkte ermee!
Ik heb het ook en heb er 5 maanden mee rondgelopen. Ik heb 4,5 maand pieken en dalen gehad. Soms een goede week en dan weer 2 slechte.

Wat ze hier zeggen: veel rust pakken. Kijk goed naar je houding en ademhaling.

Ik heb een paar weken accupunctuur gekregen en ik moest mijn borstbeen maseren. Dit heeft heel veel geholpen.

Met je duim rondje draaien over de plek waar het pijn doet.

In het begin ga je door de grond van de pijn maar na een tijdje werd het echt minder.

Pijnstillers helpen niet bij mij.
Ik heb er vooral in het verleden - puberteit - veel last van gehad, nu niet meer. Ofja, of ik het echt had weet ik niet, ik zie nu pas de symptomen en denk 'shit, dat had ik ook'. En met name bij stressvolle momenten inderdaad.
Ik heb het met vlagen, al ongeveer 10 jaar. Vaak niet belemmerend voor dagelijks leven maar soms wel (niet kunnen lopen/liggen/bukken/zitten enz). Duurt bij mij tussen de 2 en 10 dagen ongeveer per keer.

Zodra het erg opkomt, aan de pijnstillers. Paracetamol + diclofenac (heb heel scala van pijnstillers geprobeerd in verleden maar die werkten nooit langdurig).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven