Gezondheid alle pijlers

Tampons tegen afscheiding

12-07-2008 21:47 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie gebruikt er tampons tegen afscheiding?

Volgens mij wordt dit heel veel gedaan maar is het een taboe.
Lijkt me niet echt goed hoor, dan zou je ze dus elke dag moeten gebruiken? Moet toch ook een beetje luchten daar lijkt me.

Zoals je begrijpt: ik gebruik tampons alleen als ik ongesteld ben en dan nog vaker de soft cup.

En waarom zou je tampons gebruiken tegen de afscheiding, de afscheiding is er toch niet voor niets?
Een taboe? Volgens mij is het gewoon niet zo'n goede oplossing.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Taboe? Smerig en niet gezond meer.
Lekker broeinest, zo'n tampon dan..nee, lijkt me absoluut niet gezond. En taboe? Ik heb er inderdaad nog nooit een vriendin over gehoord, maar denk eerder dat dat is omdat geen van hen tampons inplugt tegen afscheiding!
Zonder is gewoon geen doen, heb er altijd al veel last van gehad en inlegkruisjes vind ik echt niet zitten. Ik heb er eens met meiden over gesproken tijdens mijn studie en twee van de drie deden het ook. Daarna heb ik er nooit meer iemand over gehoord.

Doe het zelf al zeker 15 jaar zo en heb op een schimmelinfectietje na nooit ergens last van gehad. En die infectie is ook al meer dan tien jaar geleden en stond niet in verband met de tampon maar met zeepgebruik. De tampon is van katoen en hij sluit de vagina niet helemaal af. Maar ik stel de vraag niet voor niets, want ik ben toch bang dat t niet goed is. Maar ja, zonder is echt geen optie hoor. Als ik de deur uit ga moet ik er echt een in hebben.
Ja hoor, ik wel. Waarom niet. Ik heb er niet zo vaak last van, maar soms komt het gewoon niet uit. Als je gaat zwemmen bv. Of met een strakke witte broek. Gewoon voor de zekerheid.
Okee dan! Tis nieuws voor mij!

Ik ben geen arts, en weet ook niet van de hoed en de rand, maar het lijkt mij toch niet helemaal gezond. Tampions zijn gemaakt om bloed op te nemen, dat heeft een bepaalde dichtheid, of vloeibaarheid, hoe je het maar wilt zien. Afscheiding lijkt me minder absorbeer-baar (geen woord, maar er schiet me nu even niks beters te binnen) en dus lijkt mij dat dat kan gaan broeien. Zowiezo wordt gewaarschuwd op de tampon-verpakkingen voor die Toxic-shock-syndrome, en dat je dus passend bij hoeveel je vloeit, de juiste maat tampons moet gebruiken (en tijdig verwisselen!).

Afgaand op jouw verhaal heb je er dus geen last van Rana. Maar toch, ik voel me niet geinspireerd dit ook te doen.

Afijn, weer wat geleerd!
Ik ben juist van de inlegkruisjes afgestapt omdat ze alleen maar de afscheiding erger zouden maken. Geldt dan vermoedelijk ook voor tampons.

Het heeft een tijdje geduurd voordat het lijf eraan gewend was en zich ging gedragen, maar het gaat nu redelijk en ik ben tenminste van al die verergerende productjes af.....
Lijkt mij ook dat het er steeds erger van wordt.
Geen taboe, gewoon dom.
Ik doe het al zeker 30 jaar. En ik heb nergens last van. Natuurlijk laat je die tampon er niet de hele dag inzitten. En ik denk ook dat je het niet iedere dag moet doen. Maar gewoon, zoals ik net al zei, als het gewoon even niet uitkomt en je meer zekerheid wil hebben.
quote:fleurtje schreef op 12 juli 2008 @ 22:09:

Geen taboe, gewoon dom.En? Weet je al of het zeer doet?
Ik zeg psychische afhankelijkheid.

Hulp voor zoeken dus.

als je zonder de deur niet meer uitdurft....
668, the neighbour of the Beast
Pfoe... ik kan me indenken dat als je veel afscheiding hebt, je zoiets gaat gebruiken. Maar toch niet dagelijks ? Lijkt me niet echt gezond. Bestaan er geen middeltjes tegen (HA?)
Tampon lijkt me lekker broeien als er niet zo veel als er geen menstruatie bloed opgevangen hoeft te worden.

Lijkt me dat je juist meer afscheiding er door krijgt!!!!!

Maybe je wat vaker "opfrisen"donw under en eventueel lactaciet of zo gebruiken om juiste PH gehalte te creeren.

En eerst maar proberen met een inleg kruisje. Maar ook verschone tussendoor. en anders maar 2x met dag een schone string/onderbroek aan

Misschien net wat hier boven genoemd wordt....bezoekje aan de huisarts??? je bent vast niet de enige!

T id al...en tampon buiten de menstruatie dragen...
Duur ook.
quote:kinke schreef op 12 juli 2008 @ 22:08:

Zowiezo wordt gewaarschuwd op de tampon-verpakkingen voor die Toxic-shock-syndrome, en dat je dus passend bij hoeveel je vloeit, de juiste maat tampons moet gebruiken (en tijdig verwisselen!).

Leg es voor de lol een tampon die je gebruikt in een glas water....moet je zien hoeveel die opslurpt! Zelfs de ob. mini!!!!!

Geeft ook wel weer zelfvertrouwen! Tijdens de dagen dat je menstrueert
o, nee..... ik kan niet tegen zoveel onwetendheid.....
Weet ook niet of ik nou moet lachen of huilen meds
Je vagina heeft een bepaalde hoeveelheid vocht nodig om zichzelf te reinigen, en als je tampons gebruikt gaat het vocht de tampon in dus is er meer nodig om de vochtigheid op peil te houden. Leg ik dat zo nou begrijpelijk uit? (ben niet zo'n super held in dit soort dingen).

Als je ermee stopt zou het na een paar weken minder moeten worden. In mijn puberteit heb ik maandverband en inlegkruisjes gedragen en ik had liters afscheiding (voor mijn gevoel dan he). Maar toen ik er mee stopte op een vakantie waar we zo ongeveer in het zwembad woonden, was het ook over. Dat wil zeggen, een acceptabele hoeveelheid, en daar zijn onderbroeken nou voor bedoeld.

Ik gebruik ze in ieder geval wel tijdens mijn menstruatie, want maandverband en inlegkruisjes.... brrrrrr.
Afscheiding en inlegkruisjes. Ik vind dat net zoiets als die theorie dat je haar sneller gaat groeien als je het knipt of scheert, of dat je haar vetter wordt als je het wast. Hoeveel mensen er daardoor niet ongewassen, ongeschoren, en met broeierige broekjes rond gaan lopen.

Tampon vind ik een ander verhaal. Een tampon zit echt tegen je vaginawand aan. Dat zou ik toch niet te vaak doen als het niet nodig is. Sowieso moet je tijdens de menstruatie wisselen in het formaat tampon, en dat is ook niet voor niks. Als je overmatig afscheiding hebt, heb je dan niet last van een infectie?
quote:Kroes schreef op 12 juli 2008 @ 23:57:

Tampon lijkt me lekker broeien als er niet zo veel als er geen menstruatie bloed opgevangen hoeft te worden.

Lijkt me dat je juist meer afscheiding er door krijgt!!!!!

Maybe je wat vaker "opfrisen"donw under en eventueel lactaciet of zo gebruiken om juiste PH gehalte te creeren. En eerst maar proberen met een inleg kruisje. Maar ook verschone tussendoor. en anders maar 2x met dag een schone string/onderbroek aan

Misschien net wat hier boven genoemd wordt....bezoekje aan de huisarts??? je bent vast niet de enige!

T id al...en tampon buiten de menstruatie dragen...zeker geen intiemdouche ofzo gebruiken. ondanks alles wat erover gezegd wordt is het rotzooi. je lichaam is in gezonde staat prima zelf in staat de zuurtegraad te regelen.
Ik denk dat de mensen die afwijzend reageren, zelf geen last hebben van overvloedige afscheiding...
quote:piekjuh schreef op 13 juli 2008 @ 13:58:

Ik denk dat de mensen die afwijzend reageren, zelf geen last hebben van overvloedige afscheiding...

Ja, dat denk ik ook, want het is echt wel erg. Maar wat voor de een erg is, is voor de ander acceptabel natuurlijk. Ik gebruikt t op vakantie ook veel minder, maar als ik iets actiefs ga doen dan wordt t gewoon erg nat beneden en dat vind ik een naar gevoel.

Maar ik verzorg mezelf prima hoor, en de afscheiding heeft een normale kleur en geur, want daar let ik wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven