Gezondheid alle pijlers

Tand door lip

28-12-2024 08:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Gisteren een lelijke val gemaakt en er is een tand door mijn lip heen gegaan. Heb de spoedpost gebeld. Ik moest er een foto van opsturen en er hoefde niet gehecht te worden volgens de arts, ondanks dat er een diep gat zat. De wond is nu dicht maar er mist een stuk huid daar, waardoor er nog een soort putje zit. Kan hier nog wat aan gedaan worden?

Groetjes
Vraag het aan een expert. Hoe kunnen wij dat nou weten zonder foto.
Wat zie jij als herstellen? Bedoel je iets van een correctie om je lip te verfraaien, of ben je bang dat de functie van je lip aangetast is?

Je lip is vast nog gezwollen zo kort na je val, waardoor het nu mogelijk erger lijkt dan het is. Ik zou zelf wachten tot het volledig hersteld is en je kunt zien of er een putje overblijft of vanzelf wegtrekt.
Ik zou afwachten. Bij mij is laatst een plekje op mijn neus weggesneden, dit was een rond gaatje van ongeveer 5mm doorsnee en 2mm diep. Dit is helemaal geheeld gewoon. Kan dus best zijn dat het gewoon weer helemaal netjes wordt :) ik was ook verbaasd dat het lichaam zo’n best diep gat zelf weer opvult.
Speculaastaart schreef:
28-12-2024 08:20
Vraag het aan een expert. Hoe kunnen wij dat nou weten zonder foto.
Heeft ze gedaan, maar ze gelooft het niet.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Dat geneest echt vanzelf.
Irregular_Choice schreef:
28-12-2024 09:24
Ik zou afwachten. Bij mij is laatst een plekje op mijn neus weggesneden, dit was een rond gaatje van ongeveer 5mm doorsnee en 2mm diep. Dit is helemaal geheeld gewoon. Kan dus best zijn dat het gewoon weer helemaal netjes wordt :) ik was ook verbaasd dat het lichaam zo’n best diep gat zelf weer opvult.
Ja, de diepe wond is ookal grotendeels gevuld na nog geen 24 uur.
Ik geef het nog even tijd. De tand is niet helemaal door de lip heen gegaan maar zie toch ook bij mn kin een plekje, dus zat aardig diep.
Geef het tijd, lip is erg doorbloed en zwelt snel op. BIj een wondje ziet het er altijd erg heftig uit. Trekt meestal gewoon weer bij.
Ik heb wel een deuk in mijn bovenlip. Stoort me verder niet.
Vallen kinderen zich niet om de haverklap een tand door de lip? Het klinkt voor mij wel nostalgisch eigenlijk.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Natuurlijk herstelt dat, huid groeit gewoon terug. Vind het vrij overdreven om de spoedpost te bellen voor een tand door je lip, eerlijk gezegd.
pepexx schreef:
28-12-2024 10:23
Heeft ze gedaan, maar ze gelooft het niet.
Dan is het logisch dat ze het aan stikvreemde leken vraagt.... Wat is dat toch tegenwoordig dat veel mensen meer vertrouwen op een internetforum dan op de mening van de experts. Hoe zullen die mensen het vinden als hun eigen vakkennis in twijfel wordt getrokken?
Mijn kind heeft een keer een flinke tand door de lip gehad, als in door de lip heen. Tand zat niet los en was niet beschadigd. Klein wondje zichtbaar. Nooit een dokter voor gebeld eigenlijk. Je ziet nu nog een heel klein wit streepje als je weet waar je moet kijken.

Waarom maak je je zo druk om een deukje? Wat verwacht je van een arts?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven