Tand geslepen
zaterdag 16 september 2017 om 21:53
Beste lezers,
Laatst ben ik voor een beugelbehandeling naar de ortho geweest. Aangezien er lijmresten op de tanden verwijderd moesten worden ben ik erachter gekomen dat er tussen mijn hoektand en de tand ervoor een stukje is weggeboord. Dat kleine stukje maakt in mijn optiek een enorm verschil met hoe het eerst was. Ik zit er mentaal erg mee, maar er is weinig aan te doen. Het lijkt nu of de tand voor mijn hoektand lelijk naar boven loopt, omdat het stukje dat tegen de hoektand lag is weggboord. Ik ben er al mee terug geweest, maar aangezien er niet aan de onderkant van de tanden is geboord is er voor hen geen verschil te zien, terwijl ik het zelf heel goed zie. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Heeft iemand enige tips om dit enigszins nog in orde te krijgen? Ik ben namelijk erg zuinig op mijn tanden, en vind dit heel erg.
Laatst ben ik voor een beugelbehandeling naar de ortho geweest. Aangezien er lijmresten op de tanden verwijderd moesten worden ben ik erachter gekomen dat er tussen mijn hoektand en de tand ervoor een stukje is weggeboord. Dat kleine stukje maakt in mijn optiek een enorm verschil met hoe het eerst was. Ik zit er mentaal erg mee, maar er is weinig aan te doen. Het lijkt nu of de tand voor mijn hoektand lelijk naar boven loopt, omdat het stukje dat tegen de hoektand lag is weggboord. Ik ben er al mee terug geweest, maar aangezien er niet aan de onderkant van de tanden is geboord is er voor hen geen verschil te zien, terwijl ik het zelf heel goed zie. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Heeft iemand enige tips om dit enigszins nog in orde te krijgen? Ik ben namelijk erg zuinig op mijn tanden, en vind dit heel erg.
zaterdag 16 september 2017 om 22:16
Wat ontzettend vervelend dat je tanden ineens anders zijn!
Bij mij heeft de orthodontist ooit zonder mij om toestemming te vragen een stukje van mijn hoektanden afgeslepen. Dat stond mooier volgens hem. Ik ben nog altijd boos dat zo iemand denkt dat voor mij te kunnen beslissen zonder overleg. (En hij vond dat ik een zeurpiet was toen ik hem aansprak op dit gebrek aan overleg "want het was toch duidelijk mooier".) Enfin, ik kan me dus erg goed voorstellen dat je je hieraan stoort.
Een oplossing heb ik helaas niet voor je. Wel ben ik zelf op den duur aan mijn veranderde tanden gewend, en ik hoop dat dat voor jou ook zal lukken.
Bij mij heeft de orthodontist ooit zonder mij om toestemming te vragen een stukje van mijn hoektanden afgeslepen. Dat stond mooier volgens hem. Ik ben nog altijd boos dat zo iemand denkt dat voor mij te kunnen beslissen zonder overleg. (En hij vond dat ik een zeurpiet was toen ik hem aansprak op dit gebrek aan overleg "want het was toch duidelijk mooier".) Enfin, ik kan me dus erg goed voorstellen dat je je hieraan stoort.
Een oplossing heb ik helaas niet voor je. Wel ben ik zelf op den duur aan mijn veranderde tanden gewend, en ik hoop dat dat voor jou ook zal lukken.
zaterdag 16 september 2017 om 22:17
zaterdag 16 september 2017 om 22:21
Wat ontzettend vervelend dat je tanden ineens anders zijn!
Ik snap je heel goed, dit gevoel heb ik nu ook heel erg. Het was niet de bedoeling verder aan mijn tanden te slijpen, maar in een ogenblik zat de boor toch ergens anders in mijn mond. Uiteindelijk zitten ze zelf niet met de gevolgen, maar een ander wel. Daar kan ik zo kwaad om worden.
Ik snap je heel goed, dit gevoel heb ik nu ook heel erg. Het was niet de bedoeling verder aan mijn tanden te slijpen, maar in een ogenblik zat de boor toch ergens anders in mijn mond. Uiteindelijk zitten ze zelf niet met de gevolgen, maar een ander wel. Daar kan ik zo kwaad om worden.
zaterdag 16 september 2017 om 22:31
Als je in de regio Amsterdam woont kan ik een hele goede aanbevelen. Die naam wil ik je wel geven in een pb. Ik zit nog midden in t traject beugels, bleken etc. Ik ben al wel richting 50 maar een gaaf gebit vind ik erg gezichtsbepalend.
zaterdag 16 september 2017 om 22:33
Je bent zo machteloos als zo iemand eenmaal bezig is. Het is niet alsof je nog fatsoenlijk duidelijk kunt maken dat ze daar NU mee moeten stoppen.lotte333 schreef: ↑16-09-2017 22:21Ik snap je heel goed, dit gevoel heb ik nu ook heel erg. Het was niet de bedoeling verder aan mijn tanden te slijpen, maar in een ogenblik zat de boor toch ergens anders in mijn mond. Uiteindelijk zitten ze zelf niet met de gevolgen, maar een ander wel. Daar kan ik zo kwaad om worden.
Sterkte gewenst!
Is het mogelijk voor je om in elk geval nooit meer naar deze orhtodontist terug te gaan? Dat heb ik destijds in elk geval wel besloten.
zaterdag 16 september 2017 om 22:45
Ik woon helaas niet in de regio Amsterdam, maar toch erg bedankt voor het meedenken! Ik ben het zeker met je eens dat tanden erg belangrijk zijn, daarom is een goede behandelaar heel belangrijk. Veel succes nog in het traject, straks heb je super mooie tanden
zaterdag 16 september 2017 om 22:48
Zeker weten, je kunt niks doen als je daar met een boor in je mond ligt. Ik zit op dit moment in het vervolgtraject van de behandeling, maar het liefst wil ik nu eigenlijk stoppen. De tanden staan verder heel mooi, maar na dit incident ben ik erg geschrokken. Dus ik neig om er mee te stoppen. Dankjewel voor je medelevenEllieFiederellie schreef: ↑16-09-2017 22:33Je bent zo machteloos als zo iemand eenmaal bezig is. Het is niet alsof je nog fatsoenlijk duidelijk kunt maken dat ze daar NU mee moeten stoppen.
Sterkte gewenst!
Is het mogelijk voor je om in elk geval nooit meer naar deze orhtodontist terug te gaan? Dat heb ik destijds in elk geval wel besloten.
zaterdag 16 september 2017 om 23:36