Gezondheid alle pijlers

Tand is scheef gaan staan

03-10-2010 21:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed onder welk item ik dit topic moet plaatsen, dus ik doe het maar onder gezondheid, omdat het toch over de gezondheid van mijn tanden gaat.

De laatste tijd (maanden) is een tand van mij ietwat scheef gaan staan, ik vraag me af hoe dat kan en of ik me zorgen moet maken dat hij nog schever kan gaat staan? Ik heb altijd rechte tanden gehad en nooit een beugel gehad. Is dit normaal, is het herkenbaar voor iemand dat tanden anders gaan staan?

Er is wel pas een verstandskies doorgekomen, dus het kan zijn dat die er tegen aan is gaan drukken, maar het rare is dat de tand naast die scheve tand er niet echt tegen aandrukt, dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Ik heb het wel eens gehoord bij mensen die vroeger een beugel hebben gehad, dat het later weer scheef ging staan. Maar dat had jij niet schreef je... Tja... misschien heel voor de hand liggend, maar misschien even informeren bij je tandarts?
Tandartsen willen nogal eens verstandskiezen verwijderen omdat het te vol is in de kaakboog.

Hup naar de tandarts dus.
Knarsetanden 's-nachts ---> veel druk op kiezen ---> verschuiven

---> tanden kunnen ook verschuiven helaas.
Quattro daar zeg je wat, ik heb veel aan knarsetanden gedaan! Nu niet meer, zegt mijn vriend Zou het daar nog mee te maken hebben? Als het zo blijft, heb ik er vrede mee, als het maar niet erger wordt.

Verstandkiezen verwijderen ja, daar moet ik misschien maar aan geloven, bah!
Hoi,

Maar als je verstandskies al helemaal door is, verschuift hij verder niets meer hoor, lijkt mij... Zolang je er eenmaal doorgekomen geen pijn/last van hebt, gewoon laten zitten.

Verder idd je vragen bij de tandarts neerleggen. kan me wel voorstellen dat je baalt. Hier ook geen perfect gebit. ik slikte volgens de ortho verkeerd en mijn kaak staat verkeerd. na een ruim jaar beugel kreeg ik de vraag of ik écht een perfect gebit wilde, aangezien het niet heftig raar stond en er wel een behoorlijke operatie voor moest gebeuren+paar jaar slotjes om het wel helemaal goed te krijgen. heb ik toen niet voor gekozen. soms baal ik, maar de ellende van heftige kaakoperatie met een lange tijd kaken op elkaar vast leek me ook rampzalig.
Mijn snijtanden onder gingen ook scheef staan toen mijn verstandskiezen doorkwamen. Die zijn getrokken, en het is een ietsje rechter geworden. Niet meer zo recht als het was, maar niemand - behalve ik - ziet het.
Gaat het om een voortand? Want de aanname dat dit komt door de verstandskiezen is achterhaald.

Lees dit maar eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven