Gezondheid alle pijlers

te dik

04-06-2014 23:45 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst zag ik een moeder blij toe kijken hoe haar 2 te dikke kinderen een wafel met een berg slagroom zaten te eten. Ik kan dit echt niet aan zien, die kinderen zijn als ze groot zijn ongelukkig omdat ze te dik zijn. Zien die ouders niet in dat ze hun kinderen te dik maken waardoor ze ongelukkig worden? Natuurlijk mag je je kind af en toe is verwennen maar dan hoef je ze toch niet dik te laten worden? Wat vinden jullie?
quote:AsoTut schreef op 11 juni 2014 @ 08:58:

Veel plezier Noreservation Bedankt! gaat vast wel lukken.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 11 juni 2014 @ 08:49:

Ik wist gisteren niet wat ik zag.. boodschappen gedaan. Voor me in de rij bij de kassa een man, 2 kinderen (eentje van een jaar of 7 en eentje van een jaartje of 2,5/3). Veel boodschappen waaronder een kartonnen doos vol energiedrankjes. Nu komt het: ik reed weg met de auto en zag beide kinderen! aan de energiedrank...

Die vader was op zn zachts gezegd dik (zwaar overgewicht). Kind van 7 ging ook duidelijk die kant uit. Wie geeft zijn kinderen energydrink!! Mijn mond viel open.... Het is dat ik alleen was en vanuit mijn auto niet iets wilde zeggen. Bovendien was ik te flabbergasted om iets te doen.

Mijn hemel!! Energiedrank voor een kind! Iedereen weet toch dat er werkelijk niets slechters bestaat dan energiedrank. Ik vind het grenzen aan kindermishandeling.

Als ik ze was tegengekomen had ik ze klem gereden op de parkeerplaats en geeist dat ze per direct contact opnemen met een dietist. Ik had ook hun adres en telefoonnummer gevraagd zodat ik achteraf nog eens zou kunnen controleren of ze mijn opdracht hadden uitgevoerd.

Dat had je dus een stuk doortastender aan moeten pakken! Jammer, gemiste kans.
[quote]heve schreef op 09 juni 2014 @ 21:07:

Mensen zien vaak niet in waarom een kind te dik wordt. We eten toch gezond?

Mensen weten niet of nauwelijks wat gezond is. In kinderkoekjes zoals kapitein koek koekjes zitten meer suikers dan in een stroopwafel bijvoorbeeld. Belachelijk!

Daarnaast wordt er vaak gekozen voor gemaksvoedsel. Veel ouders koken niet meer dagelijks een maaltijd met verse groente en de verhoudingen op het bord zijn niet meer gezond. Groente zou de helft van het bord moeten innemen, dit is nu vaak niet eens een kwart!

Vergeet niet dat gezond voedsel ook duurder is dan ongezond. Mensen met lager inkomen kiezen eerder voor het kapitien koekje dan voor een kilo appels, omdat dit gewoon voordeliger is.

Weet uit de tijd dat wij het financieel slecht hadden meer macaroni en aardappel aten omdat je moet bezuinigen op je boodschappen.

Ja dan kun je nog steeds veel aan je beweging doen, maar als je andere problemen aan je hoofd hebt doe je dat ook minder.
En ja de dietist kost ook geld.
quote:zoembaya schreef op 11 juni 2014 @ 16:08:

[...]

Mijn hemel!! Energiedrank voor een kind! Iedereen weet toch dat er werkelijk niets slechters bestaat dan energiedrank. Ik vind het grenzen aan kindermishandeling.

Als ik ze was tegengekomen had ik ze klem gereden op de parkeerplaats en geeist dat ze per direct contact opnemen met een dietist. Ik had ook hun adres en telefoonnummer gevraagd zodat ik achteraf nog eens zou kunnen controleren of ze mijn opdracht hadden uitgevoerd.

Dat had je dus een stuk doortastender aan moeten pakken! Jammer, gemiste kans.
quote:amarna schreef op 09 juni 2014 @ 19:11:

[...]

Vreselijk, dat betweterige volk....met dat Hollandse belerende vingertje

Zet jij even een volk negatief weg.

Tja, bijna hetzelfde als dat ze doen met dikkertjes.

( )
quote:Hippocampus schreef op 05 juni 2014 @ 10:09:

[...]

Huh, ik ben 1,73 en weeg 62kg (nu meer ivm zwangerschap) en ik heb meestal maat M/40. Toch ben ik écht niet te dik hoor, als ik afval krijg ik te horen dat ik niet magerder moet worden. Mijn BMI is 20,7. Aan de zware kant met maat 40 vind ik echt nergens op slaan.

Ik ben net zo lang en weeg ong. hetzelfde, maar als ik dan maat 40 aanpas verzuip ik in die kleding. Soms zelfs al met maat M. Heb standaard een S aan (bovenkleding) en qua broeken een 38.

Vind maat 40 echt niet slank!
men moet het verschil tussen macro en micro zien in dit geval

Ja, kinderen worden te dik.

Ja, ongezond leefpatroon: weinig gezond voedsel, weinig beweging zijn de grootste oorzaken.

Nee, niet bij elk dik kind is dit ook meteen de oorzaak. En nee niet elk dik kind dat iets ongezonds eet doet dit 24/7.

------------------------------------------------------------------------------------

Als dikkerd is het mijn grootste angst dat mijn toekomstige kinderen dik worden. Ik wil niet dat ze gaan strugglen zoals ik in mijn jeugd.

En deze angst vind ik ontzettend zielig van mezelf.
quote:noreservations schreef op 11 juni 2014 @ 08:50:

Ik ga vanmiddag gezellig met een ietwat mollig kind op stap.

En ja, we gaan zeker naar McDonalds!

Gewoon, omdat ze daar anders nooit komt, en de andere kinderen op school wel.

Dus, naast dat ik als oudere man met een meisje van 10 op stap ga, en dus al moet uitkijken om hier niet voor pedo te worden versleten. Moet ik er ook nog over na denken dat ik geen ijsje voor het kind mag kopen.

Man, man, wat wordt het leven ingewikkeld. En de lol gaat er een beetje van af.Wat is dat nu weer voor een drog reden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven