Gezondheid alle pijlers

Te krap?

06-07-2010 23:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks, ik hou er van samen met mijn vriend. Dat intieme moment samen vind ik zo fijn. Alleen als hij in mij komt doet het zeer (aan het begin). Net alsof het niet goed past. Als we doorgaan wordt het wel beter (en lekker) maar in het begin doet het zeer.. Ook heb ik al verschillende keren wat haarscheurtjes ontdekt die lichtjes bloeden.. Voor hij in me komt ben ik wel nat genoeg dus ik snap het niet. Nog meer mensen hier ervaring mee?
Misschien ben je onbewust toch te gespannen. Langer voorspel een idee? Of voel je je wellicht onzeker?

Doen jullie het ook wel eens wanneer jij wat gedronken hebt, en dan bedoel ik niet strontlazarus maar twee wijntjes ofzo? En voelt het dan ook zo? Zo niet, dan ben je vast te gespannen.

Ik wil alcohol niet promoten natuurlijk, maar het is wel zo dat je vaak wat makkelijker ontspant wanneer je een borrel op hebt omdat je wat onverschilliger wordt voor wat anderen van je denken (vandaar ook de genante flaters die bij doorzakken horen )
yup, doe aan voorspel en laat hem vlak voor je orgasme stoppen, en ga dan verder zoals je normaal doet...dan ben je er minder mee bezig,ik merk dat ik verwacht dat het pijn doet, dus dan span je het onbewust allemaal aan, en dan doet het zeer en heb ik weer bevesteging en ben ik er de volgende keer weer mee bezig
Ja we doen aan voorspel en ik vind het super maar ik vind het zo raar. Ik geniet er zo van zeker als het begin is geweest. Maar ik laat me ook niet weerhouden daardoor ofzo.. Maar ik vind het zo raar.. Het kan inderdaad wel onbewuste spanning zijn ik weet het niet.. Ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen. Want soms doet het van binnen ook wel zeer..
Juist dat het zeer doet kan zorgen dat je gespannen raakt, ondanks dat je weet dat het later lekkerder wordt.

Probeer dat toch iets los te laten, al is dat makkelijk gezegd.

Jij associeert nu het begin met pijn.
quote:0dragonfly0 schreef op 07 juli 2010 @ 00:00:

Ja we doen aan voorspel en ik vind het super maar ik vind het zo raar. Ik geniet er zo van zeker als het begin is geweest. Maar ik laat me ook niet weerhouden daardoor ofzo.. Maar ik vind het zo raar.. Het kan inderdaad wel onbewuste spanning zijn ik weet het niet.. Ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen. Want soms doet het van binnen ook wel zeer..heb ik ook last van hoor, soms scheurtjes aan de buitenkant, soms brandend gevoel van binnen, soms helemaal beurs vanbinnen....ik denk er maar nooit teveel bij na
quote:heb ik ook last van hoor, soms scheurtjes aan de buitenkant, soms brandend gevoel van binnen, soms helemaal beurs vanbinnen....ik denk er maar nooit teveel bij na Ja inderdaad dat heb ik ook.. En ik ben er ook niet heel erg mee bezig in die zin maar vroeg het me gewoon af of er meer zijn die daar last van hebben.. Af en toe vind ik het gewoon lastig, vooral met plassen na die tijd (prikt zo)
Beetje (meer) spuug/glijmiddel gebruiken? Mijn vriend en ik zijn 1,5 jaar samen en soms doet het zeer/bloedt het (ok, dan zijn we heftig bezig). Geduld en glijmiddel zijn volgens mij de enige opties. En dan kan ik je nog zeggen dat het soms met 1 vinger in me gaat bloeden en soms met 3 of 4 niet. Hangt ook van je moves/gesteldheid af. Stop op dat moment (als je het zelf vervelend vind) of praat erover dat het wel geil maar niet erg is.
Wanneer doet het zeer dan? Neuken jullie bijvoorbeeld er lang?

Langer dan dat het lekker is? Dan zou je kunnen proberen om hem op andere manieren al verder te brengen zeg maar.

Ik heb eigenlijk maar 1 keer echt pijn gehad, dat was die keer dat mijn man mijn wens me zomaar eens te nemen, out of the blue, behartigde......kijk uit voor wat je wenst dus.

Those where the days....(Naahhhh, het gaat al beter hoor, na enorme dip).
Als het prikt bij het plassen en je bepaalde geirriteerde/rode plekjes hebt rond de vaginaingang (binnenkant schaamlippen) en de penetratie doet pijn kán je een bacteriele infectie hebben namelijk het zgn. 'vulvair vestibulitissyndroom'... Volgens mij kan zelfs al je huisarts dat al bepalen of je dat hebt of niet. Alleen er is geen echte unieke oplossing daarvoor, omdat de oorzaak ook nog vaag is; je kan het misschien oplossen met een crème maar misschien ook niet, zeg maar...

Theoretisch zou het ook gewoon heel licht vaginisme kunnen zijn (dus dat het gewoon aan je bekkenbodemspanning ligt, wat anderen al zeggen) maar dan hoor je nog steeds geen wondjes te krijgen mits je continu nat genoeg bent.

Die bloedende plekjes lijken me dus niet bepaald normaal. Trouwens het is na een bloedend wondje niet verstandig om binnen één week erna het nog eens te doen want dan kún je de wondjes groter maken of permanent. Dus kan het misschien ook zo zijn dat je één keer gewond raakte en dat die wondjes telkens weer opengingen?
Bij mij doet het geen pijn in het begin, alleen met sommige standjes krijg ik ook last van wondjes. Heel vervelend, want het komt ook elke x weer terug. Ook al heb ikhet idee dat ze er niet meer zitten als ik een tijdje geen seks heb gehad.
Het zijn haarscheurtjes die schijnbaar zijn ontstaan, maar het zou inderdaad wel aan bekkenbodemspieren kunnen liggen.. Want binnenin doet het ook zeer aan het begin dan he.. Ik vraag me af of dat is ontstaan door mijn ex. Gelukkig is ie al ruim 2 jaar uit beeld, maar als hij zin had moest ik er maar aan geloven anders zeurde hij net zo lang door.. En daarbij vond ik m tegen het einde echt walgelijk. Dus misschien onbewust, ik weet het niet..
Je kunt ook last hebben van een schimmelinfektie.

Dat wordt altijd met jeuk geassocieerd, maar dat hoeft niet.

Pijn tijdens sex en irritatie daarna bij het plassen kan er ook allemaal bij horen.

Vriendin van mij (stuk jonger dan ik) begon 3 jaar geleden aan haar 1e sexrelatie en kon (leek het) bijna geen sex hebben. Penetratie deed verschrikkelijk pijn.....

Na een half jaar tobben ging ze eindelijk naar haar huisarts en bleek ze een enorme schimmelinfektie te hebben. Binnenkant vagina helemaal ontstoken.

Na een stevige kuur was ze gelijk helemaal van haar probleem af!!

Ik zou dat dus zeker laten onderzoeken, 0dragonfly0
Klopt, ik heb net een kuur gehad ook tegen candida.. Ik had wel die kriebel zeg maar.. En dat is nu over.. Ik moet binnenkort voor een spiraal en dan zal ik ook eens vragen aan de gyn.. Als ik daar dan toch lig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven