Gezondheid alle pijlers

Teennagel dreumes eraf

29-09-2017 13:44 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ai kind stoot net zijn teen en zijn teennagel van grote teen ligt er bijna helemaal af ( hangt nog aan een klein stukje eraan). Het bloed best flink. Heb er nu een pleister omgedaan.
Ha lijkt me niet nodig maar wat is wijsheid? Ik zou denken eraf knippen, ontsmetten en pleister erop?
Huisarts al gebeld?
Naar de dokter.....
Goh je kan advies vragen aan de assistent van de huisarts voor je het weekend in gaat.
Nee nog niet, wist niet of dat nodig was. Assistente is niet altijd even vriendelijk bij advies vragen nl, dus ik bel liever niet te snel.
Hmm je hebt meer vertrouwen in onbekende forummers dan een belletje naar een huisartsenpraktijk.
Ik geef het op.
Ik had de huisarts dus echt al gebeld he
7102 schreef:
29-09-2017 13:52
Hmm je hebt meer vertrouwen in onbekende forummers dan een belletje naar een huisartsenpraktijk.
Ik geef het op.

Tsja... zit wat in...
Bloemetjefresia schreef:
29-09-2017 13:50
Nee nog niet, wist niet of dat nodig was. Assistente is niet altijd even vriendelijk bij advies vragen nl, dus ik bel liever niet te snel.
Het gaat om je kind, gewoon bellen.
Sterkte voor je kind, ik griezel al bij het idee :flower:
Ik zou rechtstreeks naar de huisartsenpraktijk zijn gegaan,
Kom nou..
Gewoon zoals een gewone wond. Goed schoonmaken. Knip het gedeelte dat los zit weg. Er groeit daarna weer een nieuw nagel onder. Helemaal vanzelf. Maar het moet natuurlijk niet gaan infecteren. Maar dat kun je vermijden door het schoon te houden.
Ik zou daar niet mee naar de huisarts gaan. Gewoon even eraf knippen, verbinden en goed in de gaten houden.
fryskefaam schreef:
29-09-2017 14:19
Ik zou daar niet mee naar de huisarts gaan. Gewoon even eraf knippen, verbinden en goed in de gaten houden.
Inderdaad, je hoeft niet voor alles meteen naar de dokter te rennen.
7102 schreef:
29-09-2017 14:00
Ik zou rechtstreeks naar de huisartsenpraktijk zijn gegaan,
Kom nou..
Echt? Er is absoluut geen levensgevaar hoor.
Afknippen, pleistertje er om en klaar.
willem1959 schreef:
29-09-2017 14:37
Afknippen, pleistertje er om en klaar.
Ik zou een vet gaasje of betadinegaasje op het open plekje leggen, dan plakt het kussentje van de pleister niet vast aan het wondje...
hier ook gebeurd bij onze dreumes, pleister eromheen en ondertussen niks meer van te zien en een nieuwe nagel erop. Hier kan de huisarts echt niet veel meer mee, tenzij het bloeden niet stopt oid.
Is mij onlangs ook gebeurd. Ik heb de nagel afgeknipt, de teen ingepakt tot het niet meer bloedde en daarna heb ik rustig afgewacht tot er een nieuwe groeide, wat verbluffend snel gebeurde. En dan ben ik nog een oud lijk van 48, bij zo'n dreumes gaat dat nog veel sneller natuurlijk.
Ik ga daar ook echt niet om naar de huisarts hoor. Ik klap de nagel er weer op en doe er een pleister omheen, de nagel valt er vanzelf af dan en ik vind het fijner aanvoelen als de nagel er nog op zit met een pleister.
Serieus? Naar de dokter hiermee?

Dit is toevallig pas mijn jongste zoon nog overkomen. Nagel zo kort mogelijk houden totdat na een tijdje de hele nagel er af valt. Tot die tijd een pleister er op, zodat het restant niet kan omklappen (pijn).

Een huisarts kan hier verder ook niet zo heel veel meer mee.
Ik vind soms lastig in te schatten wanneer wel of niet naar de ha. Voor mezelf ga ik niet zo vlig maar met kind wil ik geen risicos nemen. Ik heb toch even gebeld wat te doen en omdat het bloeden niet stopt willen ze toch even kijken.
En, hoe is het afgelopen?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Die is weggelachen natuurlijk.
Wat een drama's maken sommige mensen zeg.
Sha de ha heeft even gekeken. Dacht dat het beter zou zijn de nagel te verwijderen maar kind was al behoprlijk overstuur van alleen ernaar kijken. Om een trauma te voorkomen zo laten, goed schoonhouden ivm infectie en wachten tot nagel er zelf afvalt.
Ik heb dit ook wel eens al kind gehad. Loszittende laatste stukje nagel viel er op een gegeven moment vanzelf vanaf toen er een nieuwe nagel onder groeide. Inderdaad goed schoonhouden en een sodabadje op zijn tijd is ook niet slecht. Zolang het niet gaat ontsteken is er niets aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven