Gezondheid alle pijlers

temperatuur opmeten bij jezelf

29-12-2012 22:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Let op: spreek ook af met je huisgenoten hoe er getempt wordt. Je moet er toch niet aan denken dat jij de enige bent die oraal tempt?
bedoel je mijn ?

Dan begrijp je me verkeerd. Ik dacht aan de viezigheid die soms meekomt als je rectaal temperatuurt. Maar mss was de smiley misplaatst.

Edit: of had je het tegen djaz ?
.
Rectaal is meest betrouwbaar. En als je je echt heel ziek voelt en het gaat niet over en je belt de huisarts, is het eerste wat ze vragen of je koorts hebt en hoeveel. Dus tsja, dan moet je wel bij jezelf meten. Tenzij je dan maar gewoon wat verzint...
Life is too short to waste time matching socks
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 december 2012 @ 23:21:

waarom is het grappig als volwassenen rectaal temperaturen?Bij volwassenen net zo normaal als bij kinderen, lijkt mij. Heb een aantal jaar in de zorg gewerkt en wij deden alleen maar rectaal tempen. Dus neuh, niks grappigs aan.
Een oorthermometer vind ik niet echt heel goed. Bij mij geeft ie altijd te lage temperatuur aan. Dus temperatuur ik rectaal. Altijd al gedaan en dat zal ik ook blijven doen. Dat geneuzel met dat ding in je mond of onder je oksel. Voor een goede correcte meting moet je de thermometer gewoon in je achterwerk stoppen.
ja dat is het. Ik bel ook nooit met de huisarts.
quote:impala schreef op 29 december 2012 @ 23:24:

bedoel je mijn ?

Dan begrijp je me verkeerd. Ik dacht aan de viezigheid die soms meekomt als je rectaal temperatuurt. Maar mss was de smiley misplaatst.

Edit: of had je het tegen djaz ?Dan pak je een doekje, veeg het af en maak het schoon met water en zeep. Klaar.
Heeft trouwens ook een voordeel dat rectaal meten. Als mijn man weer eens heel zielig en doodziek is met een verkoudheid dan vraag ik liefjes of ik zijn koorts dan maar even op zal meten. Dan blijkt meteen hoe ziek hij is, want dan wil ie dus nooit en zonder koorts ben je niet doodziek van een verkoudheid, vind ik.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 december 2012 @ 23:26:

ja dat is het. Ik bel ook nooit met de huisarts.Zij mij soms wel, maar idd, de assistente is de eerste die ik dan meestal spreek.
quote:Annasophia schreef op 29 december 2012 @ 23:28:

Heeft trouwens ook een voordeel dat rectaal meten. Als mijn man weer eens heel zielig en doodziek is met een verkoudheid dan vraag ik liefjes of ik zijn koorts dan maar even op zal meten. Dan blijkt meteen hoe ziek hij is, want dan wil ie dus nooit en zonder koorts ben je niet doodziek van een verkoudheid, vind ik. Waarom moet jij zijn temperatuur opnemen? Dat kan je man toch prima zelf als hij dat nodig vindt?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 december 2012 @ 23:07:

maar wat maakt het uit? of je nu 38 of 39 graden koorts hebt.Meestal niets. Maar soms wel. Toen ik bronchitis had heb ik het wel af en toe gemeten
quote:ClaudeFiolle schreef op 29 december 2012 @ 23:29:

[...]

Waarom moet jij zijn temperatuur opnemen? Dat kan je man toch prima zelf als hij dat nodig vindt?

Ook goed (liever zelfs..), maar wil ie ook niet. Hij wil dan vooral heel zielig gevonden worden.

En als hij echt ziek is, mag hij ook zielig zijn hoor, maar wat ziek-zijn heb ik helaas een 'echte' man getroffen aan dit exemplaar..
Ik lachte erom, omdat ik er good old memories bij kreeg. Ik temp zelf nooit, denk er nooit aan en moest daarom lachen omdat ik het helemaal vergeten was totdat mijn vriendin het gisteren zei. Vroeger met zo'n thermometer in m'n kont en dan klaagde ik altijd dat ik koude billen kreeg.

Zou nu zelf ook rectaal meten, dat is de meest betrouwbare manier.
anasophia heb jij een man of een kind?
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 december 2012 @ 23:23:

Let op: spreek ook af met je huisgenoten hoe er getempt wordt. Je moet er toch niet aan denken dat jij de enige bent die oraal tempt?
.
.
vaginaal is net zo betrouwbaar en een stuk minder onprettig, vind ik.
.
ik heb geleerd dat rectaal meten gewoon het beste is.

Mijn ex had van huis uit oraal geleerd.....

Toen ik hem met de thermometer in zijn mond zag zitten in bed toen we beide griep hadden heb ik maar niets gezegd..

Hij had de pech dat ik als eerste had gemeten!

;-D
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 december 2012 @ 23:38:

anasophia heb jij een man of een kind?Waarom doet dat er toe? Maar: ja
Er stond net iets anders he, Impala? ;)
quote:impala schreef op 29 december 2012 @ 23:39:

vaginaal is net zo betrouwbaar en een stuk minder onprettig, vind ik.+1
@djazz

ja, maar prettiger was niet echt de juiste uitdrukking. Temperaturen is nooit een feest natuurlijk :-)
.
Ik wou iets gevats schrijven, maar was te laat :D
Bij mezelf: Rectaal natuurlijk. De enige betrouwbare manier.

Ieder gezinslid heeft bij ons een eigen thermometer, want niet iedereen wil het rectaal.
Over vaginaal tempen vind ik dit:

"Bij vrouwen kan er ook vaginaal temperatuur worden gemeten, de temperatuur ligt dan 0.1°C tot 0.3°C lager dan bij een rectale meting."

Bron: http://www.mijndiagnose.n ... langrijk-om-te-weten.aspx

Is dus niet exact hetzelfde als rectaal. Snap niet zo goed waarom, het is niet alsof de boel daar enorm op de tocht zit.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven