Kleinschalige camping/plek europa

13-09-2025 19:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Via het viva forum heb ik een boel fijne campings gevonden waar we de afgelopen jaren heen zijn geweest. Altijd kleinschalig, vaak met table d’hote en gericht op kinderen.

Na 3 jaar frankrijk willen we wel eens wat anders en benieuwd naar fijne plek ergens anders in Europa. Italië, Spanje, Griekenland maar misschien wel een andere leuke plek ergens anders.

Liefst wel iets waar je af en toe mee kan eten, kleinschalig en gericht op kinderen. Onze kinderen zijn dan 6 en 8.

We huren het liefst een safaritent of een huisje op een camping.

Mocht iemand mijn campingtips in frankrijk willen laat het ook weten ;)
Ja ik wil heel graag de Frankrijk tips! Bij voorkeur een plek waar niet veel Nederlanders komen, ik sta het liefst echt tussen de Fransen
Ik ben op aanraden van het forum hier naar Podere sei Poorte geweest in Italië. Is niet super kleinschalig, maar wel heel leuk voor kinderen. Je mag zelf mee beslissen wat het animatieprogramma gaat worden voor die week, er is een heel fijn restaurant, ze organiseren pizza- en pasta-avonden en op zondag kan je deelnemen aan een prosecco brunch. Op de camping is een voetbalveld, speeltuin en een zwembad. Er komen veel Nederlanders, dus aansluiting is zo gevonden. De camping hanteert een hotel-systeem, waarbij je alles op rekening kan laten zetten. Ideaal voor de kinderen, want die kunnen ook zelf gewoon een ijsje of wat drinken halen. Alleen de rekening achteraf is jammer :mrgreen:
De omgeving vonden wij prachtig! Strand op 20 minuten rijden, leuke plaatsen in de buurt. Vanaf de camping kijk je uit over de heuvels, heerlijk! Voor ons een dikke aanrader, wij gaan zeker nog eens terug.
Minik schreef:
13-09-2025 19:57
Ja ik wil heel graag de Frankrijk tips! Bij voorkeur een plek waar niet veel Nederlanders komen, ik sta het liefst echt tussen de Fransen
Haha dan heb je niks aan mijn tips! Waren voornamelijk campings van nederlanders en daarmee nederlandse gasten.
Irregular_Choice schreef:
13-09-2025 20:07
Ik ben op aanraden van het forum hier naar Podere sei Poorte geweest in Italië. Is niet super kleinschalig, maar wel heel leuk voor kinderen. Je mag zelf mee beslissen wat het animatieprogramma gaat worden voor die week, er is een heel fijn restaurant, ze organiseren pizza- en pasta-avonden en op zondag kan je deelnemen aan een prosecco brunch. Op de camping is een voetbalveld, speeltuin en een zwembad. Er komen veel Nederlanders, dus aansluiting is zo gevonden. De camping hanteert een hotel-systeem, waarbij je alles op rekening kan laten zetten. Ideaal voor de kinderen, want die kunnen ook zelf gewoon een ijsje of wat drinken halen. Alleen de rekening achteraf is jammer :mrgreen:
De omgeving vonden wij prachtig! Strand op 20 minuten rijden, leuke plaatsen in de buurt. Vanaf de camping kijk je uit over de heuvels, heerlijk! Voor ons een dikke aanrader, wij gaan zeker nog eens terug.
Haha altijd fijn zo’n hotelsysteem. Wel heerlijk voor de kinderen ja.

Ziet eruit als een mooie plek! Sla hem op.
Ik ben er nooit geweest maar de camping van de kraantjes van een huis vol is klein en wat ik kan zien is er animatie en een mooie omgeving camping krounebrieg in Luxemburg.
Blauwbloemetje schreef:
20-09-2025 15:00
Ik ben er nooit geweest maar de camping van de kraantjes van een huis vol is klein en wat ik kan zien is er animatie en een mooie omgeving camping krounebrieg in Luxemburg.
Wij zijn er 2 keer geweest. Prima camping inderdaad 😊 er is inderdaad animatie en de omgeving is mooi als je van natuur houdt. Luxemburg stad is vlakbij, zijn we een dag geweest maar is geen hele bekende stad dus we wisten niet zo goed wat daar nu de highlights zijn zeg maar. Ze hebben een aantal safaritenten staan sinds kort. Voor kamperen met caravan zou ik hem niet zo snel aanraden. Wij hebben nu 2 keer een vrij kleine plek gehad. Eerste keer kon onze caravan er alleen maar dwars op, 2e keer expres een comfort plek gehuurd maar ook die was niet heel ruim. De comfort plek naast ons overigens ook niet. En het weer is vrij onvoorspelbaar daar. Het had bij ons flink geregend, dus heel modderig helaas.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven