Gezondheid alle pijlers

Terugkerende bloedbult?

03-04-2014 23:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar dacht ik dat ik een puist op mijn rug kreeg. Ik kon er niet vanaf blijven hij jeukte enorm. Na veel gedoe sprong de "puist " open. Er kwam alleen maar bloed uit en veel ook. Hij is nooit volledig weg gegaan het was een soort van moedervlek geworden. In december leek de "puist " weet terug te zijn. En weer open gemaakt. Ook alleen bloed. Tot vorige week leek het weer een moedervlek. Nu is het weer een bult/puist.

Iemand enig idee wat dit is of kan zijn? Geen pus alleen bloed. Komt steeds terug.

Foto link: http://nl.tinypic.com/r/11tlykm/8
Een vlek op je lens?

Serieus, ga naar een dokter.
Sowieso niet botweg open knijpen. Als het dan toch moet: eerst open prikken met gesteriliseerde naald.
Ik heb er ook een.

Een heel kleintje op mijn bovenbeen.

Het ziet er meestal uit als een lichtbruin moedervlekje, en af en toe wordt hij diep bloedrood.

Ik maak hem niet open, hij wordt vanzelf weer lichtbruin.

Een dermatoloog heeft er bij mij wel eens naar gekeken, omdat ik op dat moment ook een moedervlek had waar ik me wel zorgen over maakte, en zij vond het echt totaal niet boeiend.

Maarja, het is een beetje lastig om zo te zeggen dat die van jou precies hetzelfde is, dus het is misschien wel verstandig er even naar te laten kijken als hij vol met bloed zit.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Oók niet open prikken met een naald (of ie nou gesteriliseerd is of niet). Het schijnt dat ik er verstand van heb
Ik zou wel even naar de dokter gaan, misschien kan hij em helemaal weghalen waardoor het niet terug blijft komen ?

Doet het ook pijn?
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
quote:MejuffrouwD schreef op 04 april 2014 @ 00:11:

Oók niet open prikken met een naald (of ie nou gesteriliseerd is of niet). Het schijnt dat ik er verstand van heb

Vertel dan ook gelijk even meer, misses Knowitall.

Wat is het, en wat doe je er aan?

Niet in de zon, er af blijven, geen zalf erop? Of word ik nu weer op mijn vingers getikt?
Love you too honey, was geen op de vingers tikken maar een misverstand uit de wereld helpen. Over het algemeen is het enige wat je evt. open prikt met een (steriele) naald een grote blaar die op een gewricht zit (omdat er anders dikke kans is dat die toch wel kapot gaat en dan kan het beter zo steriel mogelijk).

Wat je eraan doet? Mee naar de huisarts gaan als je een diagnose wilt Volgens mij weten we allemaal dat er hier op het forum geen diagnoses gegeven worden. Ik kan wel zeggen dat ik denk dat een (volkomen onschuldig) hemangioom is, maar zou bij wijze van spreken mooi lullig zijn als het een verdachte moedervlek is met vaatingroei (wat ik overigens niet denk TO, maar dat terzijde).
Inderdaad ziet eruit al een hemangioom. Bloedt dus behoorlijk. Ze komen helaas vaak weer terug. Even weg laten snijden door je arts.
Dokter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven