Gezondheid alle pijlers

Testen op soa's

11-09-2017 19:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen. Hier ben ik nog eens...

Ik heb enkele weken terug een uitstrijkje en urineonderzoek laten uitvoeren omdat ik last had van een stinkende vaginale afscheiding. Ik bleek trichomonas te hebben. Medicatie hiervoor genomen. De afscheiding bleef echter wel (geurloos nu maar nog altijd redelijk veel en witachtig). Ik heb een nieuw onderzoek laten uitvoeren bij de huisarts. De trichomonas is weg en ik heb geen soa's.

Omdat ik de afscheiding nog heb moet ik nog een weekje afwachten en eventueel dan een nieuw onderzoek laten uitvoeren. De huisarts zei op 2 soa's niet getest te hebben. Bedoeld hij hiermee dan bloedonderzoek voor HIV en syfillis ? Hiervoor kloppen mijn symptomen totaal niet..

Kan een soatest ook een foutief resultaat geven?
Mijn partner (jaar samen) heeft niets van symptomen, ik enkel de afscheiding
Is je partner ook mee behandeld?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Volledig SOA onderzoek bestaat uit
- bloedonderzoek (HIV, syfilis, hepatitis B...)
- wisser of urine (chlamydia, gonorroe)

Het kan ook gewoon een schimmelinfectie (candida) zijn waardoor je deze afscheiding hebt.
Mijn partner is mee behandeld. Sindsdien ook condooms gebruikt dus kans op herbesmetting is het zeker niet. Via mijn laatste staal van mijn vaginale afscheiding is niets gevonden, dus ook geen schimmel...

Misschien is mijn balans wat uit evenwicht?
Kan gewoon een onschuldige candida schimmelinfectie zijn. Die is bij elke vrouw aanwezig, in balans met bepaalde bacteriën. Dat evenwicht kan idd verstoord zijn. Als je wilt weten op welke soa's je wel of niet getest bent dan kun je morgen ff naar de praktijk bellen. Dat kan de assistente je wel vertellen.
Door ab kan de balans in je vagina wat verstoord raken. Er zijn er die standaard na een ab-kuur een blaasontsteking krijgen. Geen reden om gelijk aan soa's te denken.
Ik dacht ook aan de ab als oorzaak... We zijn beiden negatief getest op soa's, nu zei de dokter daarnet aan de telefoon er nog op 2 niet getest te hebben. Ik heb alle soa's opgezocht maar niets kan kloppen. Ook mijn partner heeft geen symptomen.
Afwachten tot maandag dus (want mijn regels komen eraan, dan merk ik sowieso niet of het er nog is). Is het er maandag nog, dan nieuwe afspraak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven