Gezondheid alle pijlers

Thyrax

04-05-2015 20:37 29 berichten
Ik slik nu ongeveer een week thyrax voor mijn schildklier en ik baal er er van dat ik er iedere ochtend op moet letten dat ik ze nuchter moet slikken een half uur voor het ontbijt. Ik was gewend om iets te eten als ik snachts wakker werd en honger had maar nu denk ik nee niet doen want anders ben ik niet nuchter straks.

Ik heb sinds ik het slik ook wat meer last van een angstig en opgejaagd gevoel wat ook weer kan komen door mijn vitamine D tekort dus ik twijfel heel erg of ik langs de huisarts moet of dat mijn lichaam gewoon even moet wennen.

Wie slikt er hier ook thyrax en heeft je lichaam er ook aan moeten wennen of juist niet? Als ik erover google wordt ik niet bepaald vrolijk.
Ik ga me zeker na 6 weken laten testen ook al zegt de huisarts 4 maanden, de bijwerkingen zijn inmiddels wel minder maar ik val naar mijn idee nu ook best wel hard af. Bijna 4 kilo in 2-3 weken. Heb het afgelopen jaar vaker geprobeerd af te vallen zonder succes en nu doe ik niks en hup.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren Thyrax en doe dit 's morgens meteen als ik op sta. Een half uur is dan zo verstreken.

Het is wel vreemd dat je pas over 4 maanden pas weer bloed moet laten afnemen. De normale periode als je nog niet ingesteld bent is 6 weken. Het kan ook best lang duren voordat je goed ingesteld bent, want de dosering Thyrax hangt niet alleen af van de bloedwaardes maar ook van je lengte en je gewicht.

Daarnaast is het belangrijk om te weten welke aandoening je precies hebt, want schildklierproblemen hoeven niet altijd primair in de schildklier te liggen. De oorzaak kan ook bij je hypofyse en/of je bijnieren liggen.

Je mag er ook vanuit gaan dat je de rest van je leven Thyrax slikt, zeker als je een auto-immuunziekte aan je schildklier hebt.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de meeste huisartsen onvoldoende verstand hebben van schildklieraandoeningen. Mijn endocrinoloog bevestigde dit en heeft me na 10 jaar eindelijk goed ingesteld gekregen. Maar ondanks dat ik nu de juiste dosering slik, heb ik nog heel veel klachten. Ook dat komt regelmatig voor helaas.
Ik slik ook al jaren Thyrax 200 mcg (is een roze plus halve witte) ooit ook begonnen met de blauwtjes. In het begin moest ik elke 3 maanden prikken, na enige stabiliteit elke 6 maanden en nu een keer per jaar. Het heeft 2 jaar geduurd voordat het stabiel was. Ik neem het elke ochtend in, een paar uur uitslapen daarvan heb ik geen invloed gemerkt. Dat je een broodje erbij kunt eten heb ik nog nooit gehoord en ik heb heel wat rondgestruind op schildklierfora.

Weet je waarom je een trage schildklier hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren Euthyrox (137,5) en neem dit s'morgens nuchter in. Eigenlijk let ik nooit op de tijd, en eet ik erna wanneer ik wil. Soms is dat heel snel al erna, soms een half uur en soms nog wel eens iets langer. Het is wel het eerste wat ik doe als ik uit bed kom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven