Gezondheid alle pijlers

TIA en taal

15-10-2011 20:29 141 berichten
Ik spreek alarmwekkend steeds slechter. Het gaat echt niet goed. Ik merk het en ik baal ervan ik hoor mezelf! Ik ben een beetje in paniek. Ik hoop op een beetje begrip want ik ben erg bang! Moet weer heel veel onderzoeken ondergaan. Slappe lul ben ik, stel nou dat je echt iets hebt???
Alle reacties Link kopieren
stel dat je wat hebt dan is het goed dat ze erachter komen, zo kunnen ze je verder helpen! Sterkte
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dank je!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik ben nog steeds bang :-) Ik moet een MRi een echo een hartkastje, dus ik ben enigszins verontrust.

Ik vind de hulp wel super! en het ZKH ook.
Jeetje, wat erg voor je! Wanneer is dat gebeurd? Sterkte en hopelijk valt 't uiteindelijk allemaal mee
Heel veel sterkte. Wanneer zijn de onderzoeken?
Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar als ze niet precies weten wat het is, dan kunnen ze je ook niet goed behandelen. Ik wens je heel veel sterkte!
quote:musicath schreef op 15 oktober 2011 @ 20:43:

Goed dat je onderzocht wordt. Thanks, daar ben ik ook blij mee. ik wordt nu van het ene naar andere onderzoek geworpen en mijn taal wordt er ondanks logopedie niet beter op. Ik schijn het helemaal niet zo goed te doen.Als ik nou de kut krabt de trollen van de trap zou kuinnen zeggen
Ben je al bij een logopedist geweest?

Sterkte ermee!
ah ja dus.... fijn dat het onderzocht wordt!
quote:Demissionair schreef op 15 oktober 2011 @ 20:57:

[...]

Als ik nou de kut krabt de trollen van de trap zou kuinnen zeggen

Sorry maar hier moet ik even heel hard om lachen .

Veel sterkte met de onderzoeken .
quote:elninjoo schreef op 15 oktober 2011 @ 20:49:

Jeetje, wat erg voor je! Wanneer is dat gebeurd? Sterkte en hopelijk valt 't uiteindelijk allemaal mee Ik zit weer te janken. 3 weken, ik viel gewoon uit! Heel raar. Ik was gewoon bezig. En nu heb ik en probleem met taal. Op les dus!
Een vriendin van mij heeft deze zomer een herseninfarct gehad. Zij is ook ontzettend bang voor eventueel blijvende gevolgen. En vooral ook dat het nog een keer gebeurt. Ze weten bij haar de oorzaak niet en die wordt waarschijnlijk ook niet gevonden. Ze moet echt door een heel proces van boosheid, verdriet, angst en rouw om wat er gebeurt is. Ze gaat o.a. naar een medisch psycholoog, verbonden aan het ziekenhuis. Is er zoiets ook voor jou? Iemand om mee te praten en die je kan wijzen op valkuilen?
///
quote:Demissionair schreef op 15 oktober 2011 @ 21:01:

[...]

Ik zit weer te janken. 3 weken, ik viel gewoon uit! Heel raar. Ik was gewoon bezig. En nu heb ik en probleem met taal. Op les dus! pfffff, wat rot voor je!
quote:Sorcha_ schreef op 15 oktober 2011 @ 21:00:

[...]

Sorry maar hier moet ik even heel hard om lachen .

Veel sterkte met de onderzoeken .Die is ook grappig! Lol!
quote:Demissionair schreef op 15 oktober 2011 @ 21:01:

[...]

Ik zit weer te janken. 3 weken, ik viel gewoon uit! Heel raar. Ik was gewoon bezig. En nu heb ik en probleem met taal. Op les dus!
Wat vervelend zeg. En dan duurt wachten lang he
Hoi, aan je taalgebruik hier mankeert niets, gaat het vooral om spreken?
quote:musicath schreef op 15 oktober 2011 @ 21:02:

Ik heb eens op een afdeling gelegen met mensen die moeite hadden met de taal. Ik kan me een vrouw herinneren, die voor elke dag een uurrooster had gemaakt. Ze las iedereen in de kamer een uurtje voor. Tussendoor ging ze steeds een uurtje puzzelen.

Ik was toen behoorlijk ziek, maar weet nog dat ze uit Winnie de Poeh voorlas, terwijl iedereen op de kamer 18+ was

Ze was bang dat als ze dat niet deed, dat ze de taal zou vergeten. Ze had een TIA gehad en is er helemaal bovenop gekomen.

Ik hoop dat ze kunnen ontdekken waarom je niet vooruitgaat, ondanks logopedie.

Kan je daar wat meer over vertellen? Ik snap nog best veel, maar verlies toch een hoop.
Lijkt me heel akelig.
///
Het is pas 3 weken. Voor jou ongetwijfeld een eeuwigheid maar voor herstel na hersenletsel 3x niets. Oefenen, oefenen, oefenen en voor je het weet trap jij die trollen van de trap! (En als je dan toch bezig bent, mag je hier ook trollen komen trappen ).
Die vriendin van mij moet ook voorlezen. Niemand hoeft te luisteren en het maakt niet veel uit wat ze leest als ze het af en toe maar 10 minuten of een kwartiertje hardop doet. Ze spreekt/sprak ook vloeiend Frans en moet ook in het Frans voorlezen en proberen om af en toe Frans te spreken met iemand. Ze is een paar maanden verder dan jij (eind juli heeft ze het infarct gehad) en in het begin ging het heel moeilijk. Ze was ook ontzettend moe van alle onderzoeken en de spanning en angst. En als ze moe was ging het praten ook veel moeilijker. Ze heeft bij de logopediste wel eens rechtsomkeer gemaakt omdat het totaal niet werkte en ze zich niet kon concentreren.

Hopelijk komt er snel vooruitgang in je spreken en zijn de onderzoeken snel achter de rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven