TIA en taal
zaterdag 15 oktober 2011 om 20:29
zaterdag 15 oktober 2011 om 20:57
quote:musicath schreef op 15 oktober 2011 @ 20:43:
Goed dat je onderzocht wordt. Thanks, daar ben ik ook blij mee. ik wordt nu van het ene naar andere onderzoek geworpen en mijn taal wordt er ondanks logopedie niet beter op. Ik schijn het helemaal niet zo goed te doen.Als ik nou de kut krabt de trollen van de trap zou kuinnen zeggen
Goed dat je onderzocht wordt. Thanks, daar ben ik ook blij mee. ik wordt nu van het ene naar andere onderzoek geworpen en mijn taal wordt er ondanks logopedie niet beter op. Ik schijn het helemaal niet zo goed te doen.Als ik nou de kut krabt de trollen van de trap zou kuinnen zeggen
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:01
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:01
Een vriendin van mij heeft deze zomer een herseninfarct gehad. Zij is ook ontzettend bang voor eventueel blijvende gevolgen. En vooral ook dat het nog een keer gebeurt. Ze weten bij haar de oorzaak niet en die wordt waarschijnlijk ook niet gevonden. Ze moet echt door een heel proces van boosheid, verdriet, angst en rouw om wat er gebeurt is. Ze gaat o.a. naar een medisch psycholoog, verbonden aan het ziekenhuis. Is er zoiets ook voor jou? Iemand om mee te praten en die je kan wijzen op valkuilen?
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:07
quote:musicath schreef op 15 oktober 2011 @ 21:02:
Ik heb eens op een afdeling gelegen met mensen die moeite hadden met de taal. Ik kan me een vrouw herinneren, die voor elke dag een uurrooster had gemaakt. Ze las iedereen in de kamer een uurtje voor. Tussendoor ging ze steeds een uurtje puzzelen.
Ik was toen behoorlijk ziek, maar weet nog dat ze uit Winnie de Poeh voorlas, terwijl iedereen op de kamer 18+ was
Ze was bang dat als ze dat niet deed, dat ze de taal zou vergeten. Ze had een TIA gehad en is er helemaal bovenop gekomen.
Ik hoop dat ze kunnen ontdekken waarom je niet vooruitgaat, ondanks logopedie.
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik snap nog best veel, maar verlies toch een hoop.
Ik heb eens op een afdeling gelegen met mensen die moeite hadden met de taal. Ik kan me een vrouw herinneren, die voor elke dag een uurrooster had gemaakt. Ze las iedereen in de kamer een uurtje voor. Tussendoor ging ze steeds een uurtje puzzelen.
Ik was toen behoorlijk ziek, maar weet nog dat ze uit Winnie de Poeh voorlas, terwijl iedereen op de kamer 18+ was
Ze was bang dat als ze dat niet deed, dat ze de taal zou vergeten. Ze had een TIA gehad en is er helemaal bovenop gekomen.
Ik hoop dat ze kunnen ontdekken waarom je niet vooruitgaat, ondanks logopedie.
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik snap nog best veel, maar verlies toch een hoop.
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:14
Die vriendin van mij moet ook voorlezen. Niemand hoeft te luisteren en het maakt niet veel uit wat ze leest als ze het af en toe maar 10 minuten of een kwartiertje hardop doet. Ze spreekt/sprak ook vloeiend Frans en moet ook in het Frans voorlezen en proberen om af en toe Frans te spreken met iemand. Ze is een paar maanden verder dan jij (eind juli heeft ze het infarct gehad) en in het begin ging het heel moeilijk. Ze was ook ontzettend moe van alle onderzoeken en de spanning en angst. En als ze moe was ging het praten ook veel moeilijker. Ze heeft bij de logopediste wel eens rechtsomkeer gemaakt omdat het totaal niet werkte en ze zich niet kon concentreren.
Hopelijk komt er snel vooruitgang in je spreken en zijn de onderzoeken snel achter de rug.
Hopelijk komt er snel vooruitgang in je spreken en zijn de onderzoeken snel achter de rug.