Gezondheid alle pijlers

Tijdelijk plaatje kies

06-06-2023 22:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas moet een kroon van een kies bij mij vervangen worden door een implantaat. Ik krijg volgende week een wortelpunt behandeling (verwijderen). Dan moet ik 7 maanden wachten voordat het implantaat geplaatst kan worden omdat het bot moet aangroeien.
Het betreft een kies in mijn bovenkaak die goed zichtbaar is. Omdat ik niet al die tijd met een gat in mijn gebit wil rondlopen krijg ik een tijdelijk plaatje.
Een tijdelijk kunstgebit voor een kies eigenlijk.
De tandarts was niet zo positief over het plaatje omdat veel mensen het als onprettig ervaren.
Heeft iemand ervaring met een tijdelijk plaatje? Tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt weinig keus toch? Het lijkt mij ook niks maar je kunt het in ieder geval zo weer uit doen als je bijvoorbeeld thuis bent. Het zal ook wel wennen en het is gelukkig tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het echt verschrikkelijk, zo’n ding in mijn mond. Bij mij ging het om een voortand dus geen keuze eigenlijk. Bij een kies, ook al was het behoorlijk zichtbaar, zou ik het nooit doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties. Inderdaad gelukkig maar tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
06-06-2023 22:48
Je hebt weinig keus toch? Het lijkt mij ook niks maar je kunt het in ieder geval zo weer uit doen als je bijvoorbeeld thuis bent. Het zal ook wel wennen en het is gelukkig tijdelijk.

Waarom zou je geen keus hebben?
Ik mis vier kiezen, beide kanten onder en boven.
Kan er prima mee eten en niemand die het ziet.
Ik zou voor zeven maanden en één kies nooit geen plaatje aan gaan laten meten.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Met 1 kies? Zou ik het niet doen.

Ik heb een plaatje boven (mis meerdere kiezen) maar vind het een onding en heb hem amper in. (Valt ook niemand op)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij brak pas een voorste kies. Dat gat zie je echt super goed. Ik kon gelukkig nog een kroon, dus ik was met een maand of wat weer onder de pannen. Geen idee hoe naar zo'n plaatje is, maar ik vond dat gat in mijn mond echt zó vervelend dat ik denk ik desnoods nog met een doos punaises in mijn mond had willen rondlopen als je het dan niet had gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet fijn maar een gat in je mond is nog veel akeliger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank! Op dit moment voel ik het zoals sprankelend maar ik realiseer me dat een gat niet het einde van de wereld is. Ik wacht het af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een plaatje voor drie kiezen boven, dat zit echt als oude sokken, ik heb er helemaal geen last van kan er goed mee eten, het is gewoon perfect.
Er hangt wel een prijskaartje aan, de hele happening, passen, happen en het plaatje was zo rond de €1500.

Wanneer het een tijdelijke oplossing is zou ik die tijd afwachten, scheelt veel geld :-]
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het tijdelijke plaatje kost ongeveer 200 euro. Ook nog best veel geld maar gelukkig geen 1500 euro;). Misschien ook wel wat mindere kwaliteit muselet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een implantaat in een van de voorste kleine kiezen. Ik heb er toen voor gekozen om geen plaatje te nemen en ja ik heb dus een half jaar met een gat rondgelopen dat je overigens alleen maar zag als ik lachte. Gelukkig was het in het begin van 2020 (corona) en zag ik maar weinig mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij is een paar maanden geleden een voortand boven gebroken. Die kon niet meer gered worden en is getrokken. De tandarts heeft hem deels toen weer aan elkaar gelijmd en ertussen geplakt, zodat er geen gat zat. Een paar maanden later (nu 3 weken geleden) heb ik een implantaat gekregen en een plaatje. Het ziet er mooi uit, maar het zit verschrikkelijk. Mijn verhemelte doet pijn, ik kan er niet mee eten, want er gaat eten achter zitten, mijn tong heeft niet voldoende plek in mijn mond, dus ik praat raar. Maar goed, rondlopen met een gapend gat op de plek van een van je twee grote voortanden is nog erger.

Eind augustus is het implantaat voldoende vastgegroeid en dan komt er een echte vervangende tand op. Zal blij zijn als het zo ver is.
..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven