Gezondheid alle pijlers

Tinnitus

06-04-2021 19:28 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds zaterdag een soort piep in mijn linkeroor, heel irritant! Soms lijkt het wat minder te zijn. S,morgens als ik wakker word is het stil maar dan ineens is het er weer. Ik dacht eerst dat het door mijn tv kwam, dat die piepte. (Oude tv, dacht bijna aan het einde).

Iemand ervaring hiermee? Ik ga morgen sowieso afspraak maken bij ome dok. Misschien oren uitspuiten? Soms een wat watterig gevoel in mijn oor. Net of er wat in je oor zit, dat hij moet open ploppen zeg maar. Ben ergens wel bang dat dit iets is wat altijd blijft. Ik heb nooit harde muziek aanstaan, geen andere gekke dingen gedaan met harde geluiden. Ook mijn hoofd niet gestoten ofzo. Heb er eigelijk geen verklaring voor.
Dwarrel75 schreef:
07-04-2021 18:57
Dank je! Dat hoop ik idd ook niet. Wat ik mij nog afvraag, heb je bij tinnitus echt altijd geluid of zijn er ook momenten dat het geluid weg/stil is? Vandaag had ik een paar keer dat het geluid ff weg was. Daarna begon het wel weer.
Bij mij zijn er ook momenten dat het geluid weg lijkt te zijn. Als ik overdag bezig ben, is het weg of meer naar de achtergrond.
Ik probeer er zo min mogelijk op te letten.
Was er nog nooit voor naar de huisarts geweest, maar moet misschien toch maar even een afspraak maken.
Succes vrijdag, hoop dat je weer van de stilte kunt genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben doorverwezen naar de kno, uitspuiten lukt niet. Prop zit muurvast. Gelukkig kan ik maandag terecht in het ziekenhuis. Nog ff doorzetten. Gaan ze mijn oor denk ik uitzuigen.
Jammer Dwarrel, maar wel fijn dat je zo snel bij kno terecht kan. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Succes Dwarrel!
Alle reacties Link kopieren
Ben bij KNO geweest. Oor is uitgezogen. Hoor nog wel steeds de piep maar wel de helft minder. De druk in mijn oor is er nog wel steeds. Arts gaf aan dat dit tijd nodig heeft omdat er flink in om gepoerd is de afgelopen dagen. Waren ook wat beschadigingen te zien, gelukkig niet aan het trommelvlies. Moet het een paar weken de tijd geven.
Alle reacties Link kopieren
Oké, fijn dat de piep al wat minder is! Geef het inderdaad wat tijd.
Dwarrel75 schreef:
12-04-2021 14:29
Ben bij KNO geweest. Oor is uitgezogen. Hoor nog wel steeds de piep maar wel de helft minder. De druk in mijn oor is er nog wel steeds. Arts gaf aan dat dit tijd nodig heeft omdat er flink in om gepoerd is de afgelopen dagen. Waren ook wat beschadigingen te zien, gelukkig niet aan het trommelvlies. Moet het een paar weken de tijd geven.
Fijn dat het minder is, dat geeft mij het zetje om toch maar eens langs de huisarts te gaan.
Hoop dat de tijd je meer rust gaat geven ;-)
Beterschap
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je dit in je neus ronddraaien en zachtjes leegspuiten. Dan spoelt de binnenkant van je oren Ff schoon. Het is zout met water, je slikt het gewoon in, niks ergs.
Met oorontstekingen helpt het hier onwijs, neus snuiten, pipetje zout water erin, neus snuiten en dan neusspray.

https://store.vitamins.nl/products/6226 ... gJSs_D_BwE
Ik heb dit ook enige tijd al. Inderdaad, het is nooit stil. Ben nog nooit bij een huisarts geweest.
Door wie wordt tinnitus vastgesteld, huisarts of kno-arts?
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
13-04-2021 07:36
Ik heb dit ook enige tijd al. Inderdaad, het is nooit stil. Ben nog nooit bij een huisarts geweest.
Door wie wordt tinnitus vastgesteld, huisarts of kno-arts?

Door KNO ARts. Een piep kan veel meer oorzaken hebben nl. En een kno arts heeft meer mogelijkheden om te onderzoeken/testen te doen.

Ik heb nog steeds een piep, al klinkt het nu wel anders dan eerst. Beide oren voelen heel vol, net of er heel veel water in zit wat er niet uit wil. Ik zal zo neusdruppels halen, misschien helpt dat. KNO arts gaf aan dat ik het een paar weken de tijd moet geven. Hoop gewoon dat het alle dagen wat beter word. Een Kennisje van mij had pcies het zelfde en bij haar was het na drie dagen een stuk beter. Nog wel een lichte zoem maar daar kan ze mee leven. Dus er is nog hoop.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
13-04-2021 05:51
Misschien kan je dit in je neus ronddraaien en zachtjes leegspuiten. Dan spoelt de binnenkant van je oren Ff schoon. Het is zout met water, je slikt het gewoon in, niks ergs.
Met oorontstekingen helpt het hier onwijs, neus snuiten, pipetje zout water erin, neus snuiten en dan neusspray.

https://store.vitamins.nl/products/6226 ... gJSs_D_BwE

Zal dit idd ook gaan halen. Maar dit spuit je dus in je neus en slikt het door? Dus je laat het niet je neus uitlopen? Dit is vast ook verkrijgbaar bij Kruidvat? Je moet op deze site nl voor een bepaald bedrag besteden om te kunnen bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu zo'n half jaar. En soms is het F*cking irritant, maar over het algemeen kan ik er wel mee omgaan. Nu heb ik een heel druk leven, dus ook geen tijd om er echt bij stil te staan/afgeleid en ik heb een gezin waar altijd wel iemand geluid maakt. Ik vraag mij wel eens af hoe dat voor mensen moet zijn die een rustiger leven leiden, want dan wordt je wel de hele dag met de piep geconfronteerd. En soms gaat het niet, zoals gisteren toevallig. Dan breng ik weer een paar uur Googlend door op zoek naar doorbraken op dit gebied. Of oorzaken die je zelf kunt aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
13-04-2021 10:48
Ik heb het nu zo'n half jaar. En soms is het F*cking irritant, maar over het algemeen kan ik er wel mee omgaan. Nu heb ik een heel druk leven, dus ook geen tijd om er echt bij stil te staan/afgeleid en ik heb een gezin waar altijd wel iemand geluid maakt. Ik vraag mij wel eens af hoe dat voor mensen moet zijn die een rustiger leven leiden, want dan wordt je wel de hele dag met de piep geconfronteerd. En soms gaat het niet, zoals gisteren toevallig. Dan breng ik weer een paar uur Googlend door op zoek naar doorbraken op dit gebied. Of oorzaken die je zelf kunt aanpakken.

Oeiii ja afleiding is vaak wel het beste idd. Weet je ook hoe jij er aan komt? En wat hoor je pcies dan? Las ergens op internet dat er een kliniek of zoiets zit in Vledder die je leren omgaan met tinnitus en dat dat voor veel mensen heel goed heeft gewerkt. (Acceptatie, nekmassages Ed)

S,ochtends als ik wakker word dan is het stil bij mij....heerlijk, lig ik echt ff te genieten. Vandaag is het meer een irritante ruis die van verder weg lijkt te komen. Tv ed helpt niet echt, heb dan juist het idee dat het erger word. Neem nu heel bewust rust momenten. En ik hoop dus nog echt dat dit overgaat aangezien mijn kno arts zei dat het paar weken kan duren. Is wel minder heftig als gisteren. En aangezien mijn oor nog steeds wat dichtzit, vol aan voelt. Dat moet eerst beter.

Heb nu die zoutoplossing gehaald en neusspray. Kijken of dat wat helpt.
Ik las laatst dat kaakklemmen ook een oorzaak kan zijn. Hier heb ik 's nachts veel last van. Schijnt weer met onbewuste spanning te maken te hebben.

Zijn er meer die hun kaken erg hard op elkaar drukken en tinnitus hebben?
Blijenvrij schreef:
13-04-2021 22:28
Ik las laatst dat kaakklemmen ook een oorzaak kan zijn. Hier heb ik 's nachts veel last van. Schijnt weer met onbewuste spanning te maken te hebben.

Zijn er meer die hun kaken erg hard op elkaar drukken en tinnitus hebben?
Daar zijn speciale bitjes voor. Door de tandarts gemaakt of bij o.a bol te bestellen.
Blijenvrij schreef:
13-04-2021 22:28
Ik las laatst dat kaakklemmen ook een oorzaak kan zijn. Hier heb ik 's nachts veel last van. Schijnt weer met onbewuste spanning te maken te hebben.

Zijn er meer die hun kaken erg hard op elkaar drukken en tinnitus hebben?
O jee dat doe ik ook, wist niet dat er een verband was :-(
Heb het er nog over gehad met de tandarts, maar omdat ik een slechte slaper ben zie ik een bitje niet zitten.
waterlelieke schreef:
13-04-2021 22:58
Daar zijn speciale bitjes voor. Door de tandarts gemaakt of bij o.a bol te bestellen.

Weet ik. Het beschermt je gebit, maar helpt niet tegen het kaakklemmen.
Blijenvrij schreef:
14-04-2021 07:48
Weet ik. Het beschermt je gebit, maar helpt niet tegen het kaakklemmen.
Dat ding vangt de druk op, (een deel) van de kracht die dan op je kaken komen. Voor veel mensen werkt het goed. Ook tegen tinnitus die er door kan ontstaan

Wat moet je anders doen tegen kaakklemmen onbewust in de nacht..ik ken geen andere oplossingen eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder geeft reiki, heeft mij vandaag behandeld. Ze voelt niks bij mijn oren, des te meer bij mijn nek. Ze gaat mij deze week vaker behandelen, op afstand. En volgende week krijg ik een massage. Het is een soort geruis wat ik nu heb. Gekraak vanuit mijn nek, naar achterkant hoofd. Soms nog wel een piep. Ik werk in de zorg en zal het weekend toch eens mijn bloeddruk meten. Ben bekend met hoge bloeddruk maar die was steeds mooi laag steeds. Maar wie weet is die toch weer hoog en is dat het geruis/kraak wat ik hoor. Als ik s, avonds in de rust ga (geen geluiden etc) dan zakt het geluid wel af. Maar overdag is het toch behoorlijke herrie in mijn hoofd? Of oor? Geen idee waar het geluid nu pcies zit.
Ik hoor sinds een week of 6 ook iets in mijn oor. Eerst een heigeluid en nu een piep of een zoemtoon. Vorige week ben ik naar de HA geweest. Het was een middenoorontsteking. Ik kreeg een antibioticum. De pijn is weg, maar ik hoor het geluid nog steeds. Ik stoor me het meeste aan dat m'n oor vol zit. ik ga morgen terug, maar wil eigenlijk een verwijzing naar KNO, want ik heb ook al jaren verkoudheidsklachten en misschien houdt dat verband met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik denk dat ik weet waar mijn gesuis vandaan komt. Mijn bloeddruk is veel te hoog 178/96. Ik ga het as weekend in de gaten houden, door paar keer te meten en dan maandag maar weer richting huisarts. Ik had paar jaar geleden steeds te hoge bloeddruk, daar medicatie voor gekregen. Slik nu niks omdat de bloeddruk steeds goed was ook zonder medicatie. Dacht dus door stress. Zat in een rothuwelijk, geldproblemen etc. Maar nu geen stress. Ben gescheiden, geen geldproblemen meer, gaat gewoon lekker. Wel iets wat in de familie zit, hoge bloeddruk.

Ergens wel een opluchting dat het dus door mijn bloeddruk komt. En dat dat gesuis dus niet in mijn hoofd zit.
Alle reacties Link kopieren
Pas maar op als het door je hoge bloeddruk komt. Een kennis heeft door een hoge bloeddruk tinnitus gekregen. De bloeddruk is nu onder controle maar de tinnitus is gebleven en daar komt ze niet meer vanaf. Die wordt er echt helemaal gek van.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
15-04-2021 13:34
Pas maar op als het door je hoge bloeddruk komt. Een kennis heeft door een hoge bloeddruk tinnitus gekregen. De bloeddruk is nu onder controle maar de tinnitus is gebleven en daar komt ze niet meer vanaf. Die wordt er echt helemaal gek van.
Mmmm🤔 nu had ik ff goede hoop maar nu dus niet meer. Haha kun jij niks aan doen maar hoop gewoon dat door mijn bloeddruk weer te verlagen dat het oorsuizen ook weer overgaat. Ik houd nu soort van dagboekje bij wanneer ik wat hoor en wanneer ik rust heb en wanneer het suizen heftig is.

En ik hoop dat de reiki wat gaat helpen. Mijn moeder heeft mij gisteren behandeld en zal het nog een paar keer doen op afstand. Woe gaat ze mijn nek en schouders masseren. Want daar zit ik echt volledig vast.
Alle reacties Link kopieren
Jaa, dat is echt super vervelend zo'n ruis. Heb het zelf een paar jaar geleden ook gehad (voor een aantal maanden en toen was het weg) en nu sinds kort heb ik het weer. Meestal vrij zacht tot nauwelijks aanwezig, bij stress iets meer aanwezig, maar nog steeds vrij zacht.

Het valt me wel op dat het bij jou smorgens weg is en dan in de loop van de dag erger is, als ik dat goed begrijp? En dan dat je het ook hebt over een erg hoge bloeddruk. Het kan misschien ook zijn dat het ene het andere veroorzaakt en versterkt. Dus ik bedoel: zo gauw je iets van een ruis/piep opmerkt, krijg je stress, schiet je bloeddruk omhoog en wordt je tinnitus harder... De bekende cirkel.

Goed dat je een dagboek bijhoud. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en omgevingsgeluid te hebben en geef het inderdaad even de tijd (maar dat is makkelijker dan gedaan, I know). Maar laat je vooral niet bang maken dat t nooit overgaat. Tinnitus kan door 100.000 dingen veroorzaakt worden en de doktoren snappen het zelf ook nog niet echt volgens mij. Het zou door hoge bloeddruk kunnen komen, maar dan kan het misschien ook weer weggaan als die bloeddruk daalt. Het kan komen doordat je oren net zijn uitgezogen zoals de kno zegt en dan zakt het misschien ook langzaam weg. Het kan accuut zijn door wat voor reden dan ook en langzaam wegzakken. Er zijn zoveel scenarios te bedenken. Maar dat het smorgens rustig is zegt veel denk ik. Bij de meeste mensen met chronisch tinnitus is het nooit rustig, en zeker niet als ze in een stille slaapkamer liggen. Oohjaa en vastzittende spieren kan ook tinnitus veroorzaken, dus let's go met die reiki!!

Houd moed en zoek afleiding!!
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor het ruisen soms snachts wel hoor maar s,ochtends is het zo goed als stil. En op sommige momenten dan lheb ik zoiers van “ hè ik hoor niks”, ga dan luisteren en ja dan komt het weer opzetten.

Omgevingsgeluiden vind ik juist vervelend, net of de ruis dan harder word. En aan het eind vd middag, begin avond is hij op zijn ergst. Gisteren na de reiki had ik s,avonds weinig gesuis. Heel licht op de achtergrond. Vandaag toch weer erger. Heb vandaag wel wat stressmomentjes ervaren, dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn.

Ik ga maandag een afspraak maken bij de huisarts, kan meestal dezelfde dag nog terecht. Neem mijn dagboekje mee. Grootte kans dat hij mij dan nog aan zo,n 24 uurs kastje wil zetten. 2x eerder gehad

Morgen weer werken, afleiding genoeg dus. Heb net een week vrij gehad dus ook veel tijd gehad om mij hier (te) veel op te focussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven