Gezondheid alle pijlers

Tip van de dag

14-11-2017 08:39 7 berichten
Goedemorgen,

Ik kwam deze clip tegen
https://youtu.be/ltVPj6-5xpo

Alhoewel reclame (voor een Australische sauna, dus dat lijkt mij wel geoorloofd), is de essentie prachtig.

Ik zou zeggen: sta er even bij stil wat de oude dames zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet altijd luisteten naar oude dames.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De druk die veel vrouwen voelen in deze wereld in deze tijd kan leiden tot een ongezonde vorm van perfectionisme en angst voor falen.

Nooit echt rust kunnen vinden.

Daarom al die cursussen mindfullness en zo, om het denkbeeldige monster wat onder strengheid en angst gecreeerd is onder de tafel te duwen.

https://www.deviersprong.nl/persoonlijk ... kenmerken/

Een persoonlijkheidsstoornis als gevolg van de conditionering van deze tijd.
Omdat je jezelf alsmaar moet bewijzen.
Omdat er telkens wordt gezegd dat je alles kunt bereiken als je maar hard genoeg je best doet.

Dit geldt gelukkig niet voor iedereen, maar voor een aantal vrouwen die ik ken is dit toch het resultaat geweest.
Jammer dat gelijke rechten alleen maar hebben gezorgd voor meer verplichtingen, meer strengheid en meer angst.
Voor een hogere lat en voor een hele grote burnout.

Natuurlijk is het nooit zo zwart-wit, maar er zit volgens mij wel een kern van waarheid in.
https://www.psyq.nl/persoonlijkheidssto ... is-zijn-er

Goh, Sisha, welke persoonlijkhidsstoornissen komen er - volgens jou - door " de conditionering van deze tijd " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ blijfgewoonbianca

Zo zwart wit bedoel ik het helemaal niet.
Het is gewoon ook een manier om er tegen aan te kijken en ik ben zelf voornamelijk op zoek naar verdieping in deze discussie omdat het mij persoonlijk wel raakt.

Omdat mijn moeder een perfectioniste is die de lat voor zichzelf altijd erg hoog legt.
De laatste dagen denk ik daar regelmatig aan en aan hoe ik haar als kind al alijd op haar tandvlees zag lopen, proberend alle ballen in de lucht te houden.

Zij klaagde vaak dat ze het niet aankon, het gaf me een machteloos gevoel dat ik haar niet echt kon helpen

Ik hoopte altijd dat ze eindelijk eens zou kunnen ontspannen.
Ik vind het wel humoristisch dat een man (denk ik) vrouwen een tip geeft, met een twee jaar oude video, over zijn in plaats van doen ;-D

Maar het is wel een mooie video, Mark. Dank voor de wijze raad :mrgreen:
Iets te hoog 'Dove-reclame'-gehalte misschien.
nounou
zazamaenade schreef:
14-11-2017 09:50
Ik vind het wel humoristisch dat een man (denk ik) vrouwen een tip geeft, met een twee jaar oude video, over zijn in plaats van doen ;-D

Maar het is wel een mooie video, Mark. Dank voor de wijze raad :mrgreen:
Iets te hoog 'Dove-reclame'-gehalte misschien.
Ja, ben een man. Geen dank! :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven