tips benauwdheid dreumes
vrijdag 20 december 2013 om 12:11
Ik hoop op een aantal bruikbare tips voor mijn zoon van 1,5, sinds hij een maand of 8 is heeft hij het regelmatig erg benauwd! Hiervoor heeft hij Ventolin en moet hij soms vernevelt worden in het ZH.
Ik merk dat het overdag te doen is qua hoesten maar zodra hij in z'n kamertje ligt krijgt hij vreselijke hoestbuien
Zelf heb ik 't idee dat de lucht erg droog is in zijn kamer, zou bijv. een luchtbevochtiger een optie zijn?!
Ik lucht z'n kamer iedere dag flink, probeer het zo goed als ik kan z'n kamer stofvrij te houden, ook hangen er geen dikke gordijnen....
Alvast bedankt...
Ik merk dat het overdag te doen is qua hoesten maar zodra hij in z'n kamertje ligt krijgt hij vreselijke hoestbuien

Ik lucht z'n kamer iedere dag flink, probeer het zo goed als ik kan z'n kamer stofvrij te houden, ook hangen er geen dikke gordijnen....
Alvast bedankt...
vrijdag 20 december 2013 om 18:59
vrijdag 20 december 2013 om 19:41
quote:lienepiennetje schreef op 20 december 2013 @ 19:22:
De neusspray is voorgeschreven door de arts, neem ik aan. Gaf hij geen verdere tips?Dat klopt lienepiennetje, en de tip was om als het weer zou gebeuren we naar de HA moesten gaan (dit was op de SEH ongeveer een maand geleden) dit hebben we dus ook gedaan...en nu hebben we een verwijzing op zak!
De neusspray is voorgeschreven door de arts, neem ik aan. Gaf hij geen verdere tips?Dat klopt lienepiennetje, en de tip was om als het weer zou gebeuren we naar de HA moesten gaan (dit was op de SEH ongeveer een maand geleden) dit hebben we dus ook gedaan...en nu hebben we een verwijzing op zak!

vrijdag 20 december 2013 om 20:14

vrijdag 20 december 2013 om 20:23
Ik wilde dus net vragen hoe lang je de neusspray al gebruikt idd. Want als je die langer dan een week gebruikt, werkt dat averechts en zwelt het neusslijmvlies op. Dat geeft een verstopte neus en dan pak je de neusspray weer. Maar die zwelling gaat dan maar voor even weg en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht
Laat maar...mosterd
Laat maar...mosterd
vrijdag 20 december 2013 om 21:07
Hoi,
Mijn zwager heeft door dwarslaeasie een zwakke longfunctie en hij heeft zo'n vernevelaar in huis. In tijden van benauwdheid heeft hij daar veel baat bij maar hij heeft dus geen astma.
Idee voor je raam is missch om er zo'n dievenklauw op te zetten. Dan kan hij max een paar cm open. En als je er dan iets tussenzet (potje sudocreme ofzo) kan hij ook niet dichtzakken. Ook qua inbrekers een prettig idee (vind ik zelf).
Zielig hoor, als zo'n kleintje het zo benauwd heeft. Hopelijk groeit ie er snel overheen, of kan dat niet? Sterkte!
Mijn zwager heeft door dwarslaeasie een zwakke longfunctie en hij heeft zo'n vernevelaar in huis. In tijden van benauwdheid heeft hij daar veel baat bij maar hij heeft dus geen astma.
Idee voor je raam is missch om er zo'n dievenklauw op te zetten. Dan kan hij max een paar cm open. En als je er dan iets tussenzet (potje sudocreme ofzo) kan hij ook niet dichtzakken. Ook qua inbrekers een prettig idee (vind ik zelf).
Zielig hoor, als zo'n kleintje het zo benauwd heeft. Hopelijk groeit ie er snel overheen, of kan dat niet? Sterkte!
vrijdag 20 december 2013 om 21:19

vrijdag 20 december 2013 om 21:34
Ha Blonde! Mijn oudste is een zwaar astma patientje geweest en nog steeds erg gevoelig.
Belangrijkste bij hem:
- Altijd ventileren ook in de nacht
- Geen parfum (ook zelf niet), geurbranders, wasverzachters en andere kunstmatige geurstoffen. En in heftige tijden zelfs neutral wasmiddel
- bepaalde bloemen zoals lelies slaan op z'n longen
Hij had ook flixotide en ventolyn maar flixotide kreeg hij alleen maar voorgeschreven omdat hij vaak antibiotica moest hebben ivm luchtweginfecties.
Oja en vocht is voor hem juist helemaal niet goed.
Sterkte meid!
-
Belangrijkste bij hem:
- Altijd ventileren ook in de nacht
- Geen parfum (ook zelf niet), geurbranders, wasverzachters en andere kunstmatige geurstoffen. En in heftige tijden zelfs neutral wasmiddel
- bepaalde bloemen zoals lelies slaan op z'n longen
Hij had ook flixotide en ventolyn maar flixotide kreeg hij alleen maar voorgeschreven omdat hij vaak antibiotica moest hebben ivm luchtweginfecties.
Oja en vocht is voor hem juist helemaal niet goed.
Sterkte meid!
-

zaterdag 21 december 2013 om 12:14
Hier zelfde gedoe, ons zoontje is net iets jonger. Ventolin gebruikt hij volop, neus(zout)spray meerdere keren per dag en xylodinges steeds max een week, hoofdeinde omhoog. Zijn bij kinderarts geweest, ook voor flixotide. Dat kreeg hij niet. Was een ingewikkeld verhaal, ik geloof dat de theorie was dat flixotide op deze leeftijd alleen helpt als je de erfelijke astmavariant hebt. In zijn bloed waren daar geen aanwijzingen voor te vinden en dan schijnt het niet te helpen. Voor hem is de conclusie baby-astma die hopelijk nog over gaat, maar dat weten we geloof ik bij 4 jaar pas. Wel geven we na bezoek ka structureel meer puf dan eerder (4 tot 6 keer per dag 2 puffen). Dat helpt iets. Maar dat slijm en hoesten blijft ellendig.... Sterkte....
zaterdag 21 december 2013 om 13:06
Naara, er ligt enkel een matras + hoezen in z'n bed...geen dekens of kussens/knuffels en deze wordt regelmatig verschoont en ook meerdere keren per week nog even uitgezogen. Denk zelf niet dat het daar aan ligt.
En Aatje, wat vervelend toch
en herkenbaar!
Hij heeft een prima nacht gehad, klokje rond zonder hoesten of benauwdheid dus ik hoop dat we voor nu het ergste achter de rug hebben! Ik blijf natuurlijk alert en ga direct naar het ZH zodra het verergert....
En Aatje, wat vervelend toch

Hij heeft een prima nacht gehad, klokje rond zonder hoesten of benauwdheid dus ik hoop dat we voor nu het ergste achter de rug hebben! Ik blijf natuurlijk alert en ga direct naar het ZH zodra het verergert....