Gezondheid alle pijlers

tips tegen kriebelhoest

13-01-2013 15:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 3 dagen ziek en ik word echt gek van de kriebelhoest. Hoest de hele dag door. Hele erge kriebelhoest en de laatste kuch moet echt uit m'n longen komen( doet ook pijn). Ben al begonnen met van die tabletjes om het niet vast te laten zitten( broomhexine). Ik drink thee met honing, eet de hele dag dropjes maar blijf om de 3 minuten hoesten. Iemand tips tegen die kriebelhoest ik ben het echt zat.
Wat erg goed helpt zijn codeiine tabletjes, helaas zijn deze alleen op recept verkrijgbaar. Zou dan morgen even bellen met de huisarts, al helemaal als je s'nachts er ook niet van kunt slapen. Al die hoestdrankjes helpen niks.

Beterschap
Je kunt bij de drogist ook hoestdrank met codeine kopen,geloof van Natterman.

Edit: idd van Natterman: http://www.natterman.nl/Bronchicum-ES.html
Broomhexine gaat niks doen, want dat is voor vastzittend slijm en jij hebt last van een droge hoest. Noscapinestroop of tabletjes is hiervoor de eerste keus. Verder heeft natterman een siroop met codeïne erin die zonder recept te krijgen is.
Ik hoorde laatst bij een programma chocolade. Kan mij er niets bij voorstellen maar dat is wat ze zeiden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bronchosédal
It is what it is and that's what it is!
De dennensiroop van het Kruidvat. Werkt als een tierelier.
Ja klopt huisvrouw, ik wou dat ze dat verkochte dat helpt altijd goed die codeïne
Bedankt voor de tips, helaas zijn hier geen winkels open nu, morgen maar iemand even naar de drogist laten gaan. Snachts kan ik er niet van slapen heb m'n kussen al hoger gelegd. Het is pas over als ik die laatste hoest heel diep moet hoesten( weet niet hoe ik het beter moet omschrijven) ik denk dat de huisarts niet zo veel doet. Heb wel ook koorts maar die is er pas 2 dagen als t langer is ga ik wel even naar de huisarts.
Daro thijmsiroop. Merk zelf dat het echt heel snel werkt
Gewoon codeïne vragen aan de huisarts, dat werkt echt.
Bij mij werkt niets,heb er al 5 dagen niet van geslapen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 januari 2013 @ 15:47:

Ik hoorde laatst bij een programma chocolade. Kan mij er niets bij voorstellen maar dat is wat ze zeiden.Je zou denken dat je van chocolade juist het slijm gaat indikken.
http://www.daro.nl/retardcapsules.html

Deze capsules zijn echt een geschenk uit de hemel als je kriebelhoest hebt!
Van chocolade krijg ik juist kriebelhoest.
quote:ladytruckster schreef op 13 januari 2013 @ 16:53:

Bij mij werkt niets,heb er al 5 dagen niet van geslapen.Promethazine ook niet? Kan je zo bij de apotheek kopen ,werkt ook een beetje versuffend dan je ook lekker slapen. Mag alleen niet bij een productieve hoest gebruikt worden dus als je veel slijm ophoest.
Ik zweer bij tabletjes met noscapine (of zoiets).

Die daro dingen doen me niets.
T heerst ook zo:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven