Gezondheid alle pijlers

tips tegen stijve nek/schouder gezocht

07-08-2013 12:38 33 berichten
Hoi, ik heb al een week lang last van een stijve nek en schouder. Vooral als ik achter mn bureau zit doet het zeer. En ik zit 8 uur per dag achter mn bureau :(

Over 2 weken ga ik weer naar iemand toe waar ik 1x per maand kom, als ik ergens last van heb wordt het daar altijd goed los gemaakt. Maar diegene is nu op vakantie, dus kan niet eerder komen.

Iemand dus tips voor mij om de stijfheid wat te verzachten?

Wat ik nu al doe is regelmatig mn nek heen en weer bewegen, maar dat helpt niet echt.
Tja, ik snap het niet hoor. Je kunt naar de fysio, een manueel therapeut of een chiropractor zonder verwijzing. Tegenwoordig met de crisis hebben de meesten genoeg plaats.

Maar je blijft zo te lezen liever tobben en wachten op je eigen therapeut .............
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg last van mijn nek en schouders als ik buikspieroefeningen doe bij shape of body balance zonder mijn handen bij mijn nek. Daar krijg ik zelfs migraine van, die in mijn nek begint. Misschien komt het bij jou ook daardoor (door de shape oefeningen).

Ik steun nu altijd met 1 hand mijn nek.
Er zijn bepaalde yoga-oefeningen die helpen.

Je moet niet het zweverige hebben, maar het deel dat ook gebruikt wordt voor allerlei sporten als warming-up en cooling-down. Daar zitten een paar oefeningen bij om je spieren te ontlasten.

Ook bij gym voor senioren bevatten soms dat soort oefeningen waarmee je spieren kunt ontlasten, maar er wordt altijd bij gezegd dat je nooit zonder advies van de medicus .... En pijn is ook een teken dat het niet goed is.

De allerlaatste oefening bij yoga is plat op de grond in een verantwoorde houding en daar kan helemaal niks mis bij gaan. Misschien dat die op yogaonline.nl te vinden is.
Ja ik gebruik ook mijn handen onder mn nek bij buikspier oefeningen. Zit nu ook te twijfelen om een fysio te bellen...
quote:Pumps_italiaans schreef op 09 augustus 2013 @ 12:04:

De allerlaatste oefening bij yoga is plat op de grond in een verantwoorde houding en daar kan helemaal niks mis bij gaan. Misschien dat die op yogaonline.nl te vinden is.

Hm, ik zou dat advies nooit zo geven. Als er niemand bij is die je houding kan corrigeren als je het fout doet is yoga ook niet ongevaarlijk.

Ik ben zelf met yoga gestopt omdat ik veel nek en schouderklachten had en volgens mijn manueel arts waren juist de yoga oefeningen een te zware belasting.
Net maar fysio gebeld, heb maandag een afspraak. Geen zin.. Ben mijn vertrouwen in ze een beetje verloren, maar goed ik ga het gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
In zulke gevallen 'reset' ik mijn verkrampte spieren met ibuprofen 400mg.

Dat is een pijnstiller met spierverslappende werking.

Je moet het niet te vaak slikken, maar voor af en toe geeft het je verkrampte spieren net even het ontspannende zetje dat ze nodig hebben.

Voor mij is 1 x 400 mg genoeg om een dergelijk probleem op te lossen. Door de (tijdelijke) spierverslapping en pijnstilling kun je je spieren meteen weer beter bewegen en daarmee blijvend soepel houden.

Gewoon (van het eigen merk) te koop bij de drogist. Er zijn ook verpakkingen met 200 mg, dan slik ik er twee tegelijk.
quote:single-lady schreef op 09 augustus 2013 @ 12:51:

[...]

Hm, ik zou dat advies nooit zo geven. Als er niemand bij is die je houding kan corrigeren als je het fout doet is yoga ook niet ongevaarlijk.

Ik ben zelf met yoga gestopt omdat ik veel nek en schouderklachten had en volgens mijn manueel arts waren juist de yoga oefeningen een te zware belasting.

Als je dat deel over de medicus niet had weg gelaten in jouw quote dan had iedereen kunnen lezen dat er stond NIET ZONDER ADVIES MEDICUS.

En de laatste oefening plat op je rug op de grond is gewoon heerlijk met makkelijk kussen onder het hoofd op een yogamat tegen eventuele koude van de grond en onder een deken.

Heel comfortabel en ontspannend voor je hele lichaam. Dat duurt iets van 10 tot 20 minuten. Je ligt alleen maar.

Niks oefening, maar heerlijk languit gestrekt liggen.

Misschien moet jijzelf gewoon vooraf beter lezen.

Op elke DVD, youtubefilmpjes en ook op de site staat dat je jezelf eerst moet laten keuren als je gezondheidsproblemen hebt en niet mag forceren, moet stoppen als het pijn doet etc. etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven